Anterialis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Nå man er sikker på at man vil fotografere i svarthvitt, er det like greit å bruke b/w funksjonen i kamerahuset, eller bure man fotografere med vanlige farger og konvertere til b/w i et redigeringsprogram i etterkant? Kom med meninger for og i mot! På forhånd takk =) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er tilhenger av å gjøre det i etterkant, da man har mange flere muligheter; f.eks i Photoshop. Der kan man simulere grønn, rød, gul-filter osv. Tar man bilder i RAW, så er det også eneste mulighet. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Resultatet blir i de fleste tilfeller best hvis man gjør det manuelt i ettertid. Dette gjelder vel alle former for bilderedigering. Den eneste grunnen til å ikke gjøre det manuelt er at man mangler enten tid eller interesse. Dessuten finnes det automatiske funksjoner i bildebehandlingsprogrammene som også fungerer bedre enn de fleste innebyggede variantene jeg har vært borti. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 "Jeg er tilhenger av å gjøre det i etterkant, da man har mange flere muligheter; f.eks i Photoshop. Der kan man simulere grønn, rød, gul-filter osv." Kan du vel velge på mange av kameraene også =) Men ja er alltid best å gjøre det selv - om du kan det. Mange som gjør det helt på tryne da de gjør det helt manuelt=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå