Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ekstra bremselys = billigere forsikring, hvor mye?

Brian

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt en ny M3 vinge til bilen, og i den er det en rekke med lysdioder som fungerer som bremselys. Man får vel redusert forsikringprisen for ekstra bremselys gjør man ikke? Jeg mener å ha hørt at man får redusert pris fordi man har spoiler også, siden den gir en ekstra sikkerhet den og. Og hvor mye reduksjon vil det eventuelt bli?

edit: leif

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spoiler gir nok ikke redusert pris på forsikringen, hehehe, men høytmontert bremselys kan kanskje gi det. Mener å ha sett det et sted. Det jeg vet er at Gjensidige endret litt på sin sikkerhetsutstyrsliste godkjent til prisreduksjon for ikke så alt for lenge siden.

Vil bare anbefale deg å ta en tur til/ringe forsikringsselskapet ditt og spørre. :)

Lenke til kommentar

ER vel blitt mer eller mindre slutt på at høyt bremselys, automatgir og slikt gir billigere forsikring. Nå har vel ESP og slikt overtatt de rollene.

Og ser ikke helt hvordan er spoiler gir økt sikkerhet, så fremst du ikke kjører nok for til at den har noe effekt, noe få forsikringsselskaper vil være særlig happy med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...