Skavold Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det er bare snakk om et simpelt adapter som kobler om fra Pioneers propretiære iP-bus til standard RCA-kontakter. Har kikket på Bilstereo.no og Bilradiospesialisten (samme sjappe?), og begge stedene koster den fem hundre kroner? Det var da noe til pris for noe så enkelt, eller? Nå er ikke fem hundre kroner verdens undergang, men uansett. Er det kun Pioneer som lager slike da, siden de kan ta en slik "blodpris" for de. Et vanlig audioadapter koster jo strengt tatt bare en femtilapp ... Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det er bare snakk om et simpelt adapter som kobler om fra Pioneers propretiære iP-bus til standard RCA-kontakter. Har kikket på Bilstereo.no og Bilradiospesialisten (samme sjappe?), og begge stedene koster den fem hundre kroner? Det var da noe til pris for noe så enkelt, eller? Nå er ikke fem hundre kroner verdens undergang, men uansett. Er det kun Pioneer som lager slike da, siden de kan ta en slik "blodpris" for de. Et vanlig audioadapter koster jo strengt tatt bare en femtilapp ... mulig acv lager slike, er ikke helt sikker på hva du vil ha. det er vel tilbehør de tjener på da Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Var innom den lokale BilXtra-butikken i går. Der var det bestillingsvare, og de skulle ha 450 for den. Sparer jo litt der da, siden jeg slipper frakt også, men fortsatt er det blodpris for noe så enkelt. Lenke til kommentar
SmeltNed Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) IP-RCA kabelen virker på veldig få modeller. Jeg kjøpte en slik til min DHE-7500MP og den virka ikke Så vær litt obs på at den muligens ikke virker selv om den "passer alle pioneer modeller med P i modellnavnet". Pioneer har også to andre slike saker RB10 og RB20. Disse skal visstnok passe flere modeller enn det IP-RCA gjør. Og ja de er noe helt forbanna overprisa! Endret 1. november 2007 av MeltDown Lenke til kommentar
epifant Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Jeg er ganske overbevist om at jeg har sett en gjør-det-selv versjon på nettet. Om du kan lodde litt kan det nok være verdt et Guugel-søk Og ja, det ER blodpris. Sånn blir det når alle skal bruke hver sin standard, istedetfor å samle seg omkring en felles greie.. Jeg skulle kjøpe antenneovergang for noen år siden, Bilradiospesialisten ville ha rundt en femtilapp for et lite stykke metall med plast på. Koster sannsynligvis under 50 øre å produsere... Og det er tross alt ikke noe merke-spesifikk sak Endret 2. november 2007 av epifant Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 fant denne: Men du trenger vel uansett en plugg du kan lodde på.. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det kan vere at du må slå på "Aux linje inn" i en eller anen meny på spillern.. Jeg har en Pioneer Premier DEX-P9 spiller, der må jeg trykke på shift på fjernkontrollen når spillern er avslått for å komme til en meny der jeg får slått på linjeingangen. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du lager ett selv for under 50-lappen. (: Lodd på de rette pinnene til en RCA-hunn-kabel. Vil du ha en litt mer "OEM-look" kan du bruke en kabel som ligner på Pioneers IP-BUS-kabel, selv fant jeg en på jobben som har vært en systemkabel på et gammelt hjemmekinoanlegg. Samme kabelen, må bare gjøre litt småfiks. Skal gjøre ferdig min i kveld eller i morgen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 AUX-funksjonen på spilleren vet jeg om, den er allerede aktivert. Hos meg er det bare å holde inne menyknappen i et sekund når spilleren er avskrudd for å komme inn i systemmenyen. Jeg har ikke snøring på lodding selv, men jeg får se hva jeg klarer å finne på eventuelt. Takker for tips, uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå