Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pioneer iP-RCA-adapter. Er det virkelig så dyrt?

Skavold

Anbefalte innlegg

Det er bare snakk om et simpelt adapter som kobler om fra Pioneers propretiære iP-bus til standard RCA-kontakter. Har kikket på Bilstereo.no og Bilradiospesialisten (samme sjappe?), og begge stedene koster den fem hundre kroner? Det var da noe til pris for noe så enkelt, eller?

Nå er ikke fem hundre kroner verdens undergang, men uansett. Er det kun Pioneer som lager slike da, siden de kan ta en slik "blodpris" for de. Et vanlig audioadapter koster jo strengt tatt bare en femtilapp ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare snakk om et simpelt adapter som kobler om fra Pioneers propretiære iP-bus til standard RCA-kontakter. Har kikket på Bilstereo.no og Bilradiospesialisten (samme sjappe?), og begge stedene koster den fem hundre kroner? Det var da noe til pris for noe så enkelt, eller?

Nå er ikke fem hundre kroner verdens undergang, men uansett. Er det kun Pioneer som lager slike da, siden de kan ta en slik "blodpris" for de. Et vanlig audioadapter koster jo strengt tatt bare en femtilapp ...

mulig acv lager slike, er ikke helt sikker på hva du vil ha. det er vel tilbehør de tjener på da :)

Lenke til kommentar

IP-RCA kabelen virker på veldig få modeller. Jeg kjøpte en slik til min DHE-7500MP og den virka ikke :thumbdown:

Så vær litt obs på at den muligens ikke virker selv om den "passer alle pioneer modeller med P i modellnavnet".

Pioneer har også to andre slike saker RB10 og RB20. Disse skal visstnok passe flere modeller enn det IP-RCA gjør.

Og ja de er noe helt forbanna overprisa! :nei:

Endret av MeltDown
Lenke til kommentar

Jeg er ganske overbevist om at jeg har sett en gjør-det-selv versjon på nettet. Om du kan lodde litt kan det nok være verdt et Guugel-søk :)

Og ja, det ER blodpris. Sånn blir det når alle skal bruke hver sin standard, istedetfor å samle seg omkring en felles greie.. Jeg skulle kjøpe antenneovergang for noen år siden, Bilradiospesialisten ville ha rundt en femtilapp for et lite stykke metall med plast på. Koster sannsynligvis under 50 øre å produsere... Og det er tross alt ikke noe merke-spesifikk sak :wallbash:

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Du lager ett selv for under 50-lappen. (:

Lodd på de rette pinnene til en RCA-hunn-kabel. Vil du ha en litt mer "OEM-look" kan du bruke en kabel som ligner på Pioneers IP-BUS-kabel, selv fant jeg en på jobben som har vært en systemkabel på et gammelt hjemmekinoanlegg.

Samme kabelen, må bare gjøre litt småfiks. Skal gjøre ferdig min i kveld eller i morgen.

Lenke til kommentar

AUX-funksjonen på spilleren vet jeg om, den er allerede aktivert. Hos meg er det bare å holde inne menyknappen i et sekund når spilleren er avskrudd for å komme inn i systemmenyen.

Jeg har ikke snøring på lodding selv, men jeg får se hva jeg klarer å finne på eventuelt. Takker for tips, uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...