Logitech87 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Skal bestille meg en hel PC i deler med kabinett. hovedkort, ram, skjermkort, skjerm, cpu og alt annet som trengs for å få en komplett PC. Skal bygge selv. Men hvor lønner det seg å bestille fra med tanke på frakt og alt sånt? Det er nettbutikker jeg tenker på da. Endret 24. oktober 2007 av Logitech87 Lenke til kommentar
ss1108 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har handla flere ganger og prisen på frakt har vært det samme om jeg har kjøpt harddisk eller kabinett. Det kom på rundt 70 kroner uansett. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Prisen på frakt baserer seg på vekt og avstand. Hvor i Norge holder du til? Lenke til kommentar
Heales Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 La meg klargjøre dette med frakt og hvordan de aller fleste nettbutikker beregner frakten. For det første kan Posten velge på hver enkelt pakke om de beregner frakten basert på vekten eller volumet av pakken. Dette skjer automatisk når pakken scannes på Alnabru. La oss si at Posten mottar to pakker. Den ene er liten og fylt av bly og den andre er stor og fylt med luft. I disse tilfellene vil Posten basere blypakken på vekt og luftpakken på volum. Når det er snakk om små gjenstander som f.eks. et dataspill spiller det som regel ingen rolle om Posten velger vekt eller volum da frakten blir den samme uansett. Med en gang det blir et visst volum på en pakke vil det i de aller fleste tilfeller være volumbasert fraktberegning. Formelen Posten bruker er veldig enkel: Bredde x høyde x dybde / 5000 = antall kg det skal beregnes frakt for Lenke til kommentar
madammim Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei. Min erfaring er at det fort blir dyr frakt fra store nettbutikker som har et system på å kalkulere frakt. Skjerm + kabinet + komponenter blir 3 kolli, og du betaler for det. De gangene jeg har handlet på Amentio har de beregnet bare en frakt uansett antall kolli. Så i tillegg til at de generelt er billig på deler tjener du på porto. Dette kan du sjekke ved å bestille på flere plasser uten å fullføre (kun gå så langt at du får oppgitt totalkostnadene). Lenke til kommentar
slk^ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kjøpte PC fra Amentio nå, og betalte 125,- kr i frakt for kabinett, hovedkort, skjermkort, ram, PSU og CPU. Dette ble til sammen 5 pakker av forskjellige størrelser. Meget billig, spør du meg. Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar. Jeg får sjekke innom nettshoper og forske litt på hvor frakten er billigst! Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 I stedenfor å starte en ny tråd, ta jeg et nytt spørsmål her: Skal bestille meg en hel PC i deler med kabinett. hovedkort, ram, skjermkort, skjerm, cpu og alt annet som trengs for å få en komplett PC. Skal bygge selv. Men hvor lønner det seg å bestille fra med tanke på frakt og alt sånt? Det er nettbutikker jeg tenker på da. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) I stedenfor å starte en ny tråd, ta jeg et nytt spørsmål her: Skal bestille meg en hel PC i deler med kabinett. hovedkort, ram, skjermkort, skjerm, cpu og alt annet som trengs for å få en komplett PC. Skal bygge selv. Men hvor lønner det seg å bestille fra med tanke på frakt og alt sånt? Det er nettbutikker jeg tenker på da. Det var jo dette du spurte om i første-posten din også ?! Bra "nytt" spm hehe. *** Edit: *** Når det gjelder fraktpriser, så er det som du ser ovenfor litt varierende, men når det gleder pris på data-stæsj så kan du jo bruke prisguiden som finnes her på hw.no. Det er så mye forskjellige priser alt etter vha du skal ha, tilbud osv.. Endret 24. oktober 2007 av AvIOn Lenke til kommentar
riroil Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jo nærmere deg nettbutikken ligger, jo billigere blir frakten. Men alt dette har du jo fått svar på. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er ikke akkurat så stor forskjell på prisen på frakten iforhold til hvor du bor. Norge er vel bare delt inn i soner av posten? Uansett, hva utgjør 200-400kr på en pc som koster mange tusen da? kjøp heller fra en nettbutikk du vet har god service og betal heller 200kr mer i frakt for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå