Armalite66 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, jeg tenker å bytte til Linux på "hoved" maskinen min (vista), og har dermed begynt å teste programmer på laptopen min (ubuntu). Et av problemene jeg har møtt på er at ingen av .class filene jeg laster ned fra skolen ifm undervisning fungerer i linux! Jeg er helt sikker på at jeg har siste JDK innstallert, men verken Eclipse eller NetBean klarer å kjøre java filene til lærern (som bruker windows). Noen som har peiling på hva som kan være galt? PS. Er langt ifra ekspert i hverken java eller linux. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tja, bruker han noen biblioteker som ikke er standard i java? F. eks. easyIO på UiO? hvis det må du laste ned easyIO og skrive java -classpath <path to easyIO> <fil> for å få kjørt det. Eller legge easyIO inn i pathen din. Eventuelt kan du jo poste pakkene han importerer hvis du har kildekoden? Lenke til kommentar
melz Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei,jeg tenker å bytte til Linux på "hoved" maskinen min (vista), og har dermed begynt å teste programmer på laptopen min (ubuntu). Et av problemene jeg har møtt på er at ingen av .class filene jeg laster ned fra skolen ifm undervisning fungerer i linux! Jeg er helt sikker på at jeg har siste JDK innstallert, men verken Eclipse eller NetBean klarer å kjøre java filene til lærern (som bruker windows). Noen som har peiling på hva som kan være galt? PS. Er langt ifra ekspert i hverken java eller linux. Hei. Hvis du følger denne howtoen på hvordan du installerer Eclipse i ubuntu så tror jeg du vil få det meste til å fungere. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=201378 Jeg fulgte den når jeg skulle installere, og kan kjøre .java filer uten noe problem. Håper dette hjelper deg litt i hvert fall :-) Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du sier ikke noe om du har problemer med å kompilere filer du skriver selv, eller om det kun gjelder filer du får fra læreren din. Jeg har i alle fall opplevd en del problemer med encoding på filer jeg får fra Windows-plattform (usikker på Vista, men XP og tidligere bruker vel ISO-8859-1 som standard encoding, mens Ubuntu bruker UTF-8), og har ikke vært i stand til å kompilere med mindre jeg gir dette som et argument til JVMen. Så på filene du får fra læreren, prøv å bruke dette: <BR>javac -encoding iso-8859-1 filnavn.java<BR> Hvis dette fungerer, men det likevel ikke fungerer i Eclipse/NetBeans, må du få satt encoding i verktøyene (i Eclipse vet jeg du i alle fall kan gi med ekstra argumenter til JVMen når du kompilerer, og jeg vil anta det finnes noe tilsvarende i NetBeans). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå