Gå til innhold

XP2000+@70C

starfish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vel palomino? da er det ikke rart den er varm (min xp1900+ ligger på 52 grader idle med ac3)

annbefaler a du vasker av gammel goop med isopropanol og fører på et tynt lag med med ac3 i stedet for det du har, hvis du ikke har ac3 da...

Prøv med åpen dør om tempen på cpu synker, hva er inne tempen?

Hvis tempen synker skaff deg en kabb vifte

Lenke til kommentar

Ble litt fasinert av en test der de kjørte zalman sin kjøler på nw 2800 har den selv, er god som gull. (http://www.hardcoreware.net/reviews/other/silent_pc/1.php)

koster vel 350 eller noe på komplett i Oslo eller 300 på microplex eller noe

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CNPS6000CU

veier mye da og anbefales å tas av før du legger pcn i bilen...

Ellers høres denne løsningen god ut selv om jeg ikke har prøvd den

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=MCX462PLUS

med en 80mm Men det blir svinedyrt 700 eller noe totalt

Beste er vel å selge cpuen du har og kjøpe en t-bred i stedet

Lenke til kommentar

Kjør den til den dør, så kjøper du en ny om to år selv om den sansynligvis ikke er død så kjøper du en t-bred til 400 (blir vel så billig om et halvt år kanskje...). Men er litt bekymret for den til sommeren hvis den er litt varm allerede nå...

Bruker du ac?

gikk ned 7 grader ved overgang fra zalman guffe til ac3

Lenke til kommentar

Skal vi tippe at temperaturen synker fra 70 til 50 grader hvis:

- kjøleren monteres på nytt med skikkelig kjølepasta

(Goop-guiden)

- det blir satt inn to rolige kabinettvifter

- vcore nedjusteres et par hakk

Eller enda bedre og enda dyrere; i tillegg kjøpe en ny kjøler!

70 grader er kanskje litt mye - i hvert fall hvis det er idletemperaturen. Jeg kjørte en stund på 68 grader idle og aldri var maskinen så stabil som da.. I dag har jeg 35..

Lenke til kommentar
Tempen ligger på rundt 70C

Ja, som nevnt skyldes nok denne temperaturen delvis dårlig montering. Middels kjølepasta og kanskje den står litt skjeivt? Ellers tipper jeg at kabinettemperaturen din er relativt høy.

CPU-kjøleren din skal egentlig være god nok. Så da vet du hva du må gjøre. Bedre kontakt mellom kjøleribba og CPU. Kaldere kabinett. Lykke til anyways! :)

Edit: det er også en teoretisk mulighet for at det kan være feilmåling. Hva slags hovedkort er det snakk om? Hvordan leser du av temperaturen? Har du sjekket i bios?

Lenke til kommentar

Hei.

Normaltempratur på XP2000+ med den viften er 58 til 60 grader. Din er 10 grader for varm og du bør derfor ta av ribben og prøve å gjevne kontaktfettet bedre. Går den ikke under 60 grader da, kan du levere kjøleribben tilbake!!

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en stund nå uten dør og da lå tempen på 55C.

Nå har jeg satt på døra, så nå er den oppe på 65-70C. System Temp på rundt 40C.

Dette tyder på at jeg trenger noen kabinett vifter, gjør det ikke?

Kjøleren er ikke feilmontert eller skjeiv.

Lenke til kommentar
Hei.

Normaltempratur på XP2000+ med den viften er 58 til 60 grader. Din er 10 grader for varm og du bør derfor ta av ribben og prøve å gjevne kontaktfettet bedre. Går den ikke under 60 grader da, kan du levere kjøleribben tilbake!!

Jevne kontaktfettet? Hva vil det si?

Lenke til kommentar

Laget med fett(goop) kan være så tykt at kjernen og ribben ikke får kontakt med hverandre. Laget skal være tynt. det skal bere virke der ribben og cpu kjerne normalt ikke får kontakt med hverandre.

Har du undersøkt at viften i kabinettet ditt går!

Jeg har en underdimensjonert vifte i mitt kabinett, det har lite å si for tempraturen hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...