Gå til innhold

Microsoft kutter prisen på 360 i Japan

Eldritch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har egentlig lurt på hvorfor MS invisterer så ekstremt mye i å visjonene om å bli store i Japan. Er det bare for ergre Sony?

Si det. Japan er jo fortsatt et viktig marked med en del store utviklere, så det kan jo rett og slett være for å gjøre Xbox mer attraktiv for Japanske/Asiatiske utviklere (økt salg av konsoller i Japan = økt interesse hos utviklere = flere Japan-utviklede spill til 360 = enda høyere salg av 360 i Japan og ellers i verden). Jeg tviler på at Microsoft ville brukt store summer på å komme inn i Japan bare for å ergre Sony, de har nok et økonomisk motiv bak det ;)

Lenke til kommentar

Enig med Eldritch

Det er nok først og fremst interessen til spillselskapene de er ute etter. Det lages mye bra spill i Japan, spill som vi spiller mye både her i Europa og i USA. Om Microsoft trekker seg fra det Japanske markedet betyr det liten sannsynlighet for at noen av de spillene som lages i Japan ville komme ut på Xbox i det hele tatt og det tror jeg ville være et stort tap for Microsoft, ikke bare i Japan men i hele verden.

Lenke til kommentar
Enig med Eldritch

Det er nok først og fremst interessen til spillselskapene de er ute etter. Det lages mye bra spill i Japan, spill som vi spiller mye både her i Europa og i USA. Om Microsoft trekker seg fra det Japanske markedet betyr det liten sannsynlighet for at noen av de spillene som lages i Japan ville komme ut på Xbox i det hele tatt og det tror jeg ville være et stort tap for Microsoft, ikke bare i Japan men i hele verden.

Nettopp. Ta en serie som Final Fantasy-serien. Det er en serie som pusher en god del konsoller i Japan (og i litt mindre grad i Vesten). Jeg tror ikke Microsoft ville sagt nei takk til å få f.eks. en port av Final Fantasy XIII, eventuelt Final Fantasy XIV, på 360 (greit nok, Final Fantasy XI er tilgjengelig på 360, men det er et spill det er delte meninger om.. Noen spiller det og liker det, andre vil ikke godta at det er en del av "hovedserien" i FF-universet). Japanske utviklere begynner å vise mer interesse for 360, men mange er nok fortsatt bundet av "tradisjon", og foretrekker å utvikle for konsoller laget av Japanske firmaer (PS3, Wii, DS, PSP), i og med at de konsollene selger bedre i Japan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...