Gå til innhold

AMD Athlon 64 3000+ sprek nok i ein HTPC?

rvenes

Anbefalte innlegg

Har ein cpu og hk og ram her, tenkte og forvanlde den om til ein støysvak pc, men er litt usikker på om den er kjapp nok til htpc med Blu-ray og hd-dvd og dvd osv.

AMD Athlon 64 3000+

Epox hk

1.5 gig med ddr ram.

mist 500w psu

80 giga samsung hd

trådnettverk, gigabit til filservern min.

Eg skal parre den i sammen med enten eit GeForce 8600GT eller eit ATI Radeon 2400PRO kort, da disse har hardware støtte for avspeling av blu-ray og hd-dvd (hugse ikkje atte det rette ordet, eit eller anna på "v". vc1?

Vil det gå? eller er det bare og bla opp med meir penger for c2d oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kanskje ha satset på en litt raskere disk. Ellers er det smart å ha et skjermkort som har hardware koding av HD materiale. CPU'en din er svak, men du vil få avlastet den med skjermkortet, så jeg vil tro at det er sterkt nok.

Selvfølgelig, har du mer penger til et C2D oppsett, så er det helt klart å foretrekke. Selv opplever jeg at min E6600 og mitt 7900GTO ikke er helt toppers, men det hakker ikke når jeg spiller av rippet HD materiale. Derimot når jeg spiller av HD kilder som er "rene", ser jeg til tider at det hakker litt.

Ingen CPU i verden er sterk nok til å kjøre HD materiale alene. Vet ikke om du synes dette var et godt nok svar, men det er i allefall mange nok som kan mer om dette her.

Lenke til kommentar

Bruker min 3500 til 720p og går geit med 6600gt kort. Regner med at all lagg vil forsvinne med et nytt hd2600 fra ati. Oppgraderer ikke cpu før jeg får tv som støtter 1080p, og jeg synes ikke forskjellen er allverden heller.

Poenget var at det kommer litt an på hva du skal bruke systemet til. Har du tv med 720p ville det nok gå fint, skal du ha 1080p må du nok oppgradere.

Endret av JaBBe
Lenke til kommentar

Driver å tester eit gf 8600gt kort nå i PC-en min.

Har 2 skjermkort i PC-en.

8600gt og 8800gtx

har kobla prosjektorn og ein 20" lcd skjerm til 8600 kortet og ein 24" og ein 15" lcd på 8800gtx kortet, har forstått det slik at man må bruke powerdvd for å få brukt den pure hd saken til nvidida? er dette korrekt?

eller i allefall powerdvd kodeken i andre programmer?

Lenke til kommentar
Cornel, han går på ikt, hva forventer du? ;)

3000+ holder, men neppe til mer enn 720p. disken er helt fin, men noe liten...

Skal skru i sammen i dag.

Vi får sjå kordan det går!

Eg har ein filserver i kåken med 2tb++ diskplass.... og den har wired nettverk forbindelse med den så det skal gå bra trur eg.

Lenke til kommentar

Har nå drevet å testa litt... så langt ser det bra ut.

Den klarer 1080p mpeg-3 AVC matriale fint.

Mpeg4 datastrømmen er på ca 30mbit

og lyden blir nedsampla fra 4608 kbps lmpc til dts 1500kpbs ca.

ser på statusen på gigabitt nettverket, at datastrømmen der er mellom 3 og 4 %... 30-40mbit.

Da ligger cpu usagen på ca 30-50%

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...