brannmannsam Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg har planer om å skaffe meg en ny TV. Men jeg har ikke så mye kunnskap om dagens TV teknologi at jeg vet hva som er best av LCD og Plasma. Jeg har sett litt på en Pioneer 42", men oppdaget fort at denne ikke hadde Full HD støtte. Er det noen teknofriker der ute som kan foreslå noen bra kjøp for meg? Å som kan fortelle meg hva jeg bør gå for, LCD eller Plasma. Jeg har sett litt på EISA's nettside. Der er det en Philips LCD skjerm som virker ganske bra. Krav jeg stiller er at den selfølgelig har full HD støtte og HDMI inngang Priskalsse ca. 20k - 30k (+,-) Takker for alle svar:) Endret 23. oktober 2007 av brannmannsam Lenke til kommentar
sniK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det er veldig greit å informere om hva du skal bruke TV-en til siden Plasma og LCD er gode på forskjellige ting. Men uansett så ville jeg gått for Pioneer 508 i den prisklassen. Da vil du få markedets beste TV. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 TV-en skal primert brukes til film og TV titting. Kanskje noe Xbox360/PS3. Hva er i så fall forskjellen? Har sett på Pioneer skjermene og vet at de har utrolig bra bilde kvalitet. Men det ville hvel være ulurt å ikke kjøpe en TV som har full HD støtte? Lenke til kommentar
sniK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvis det kun er til film og TV hadde jeg ikke tenkt meg om engang. Pioneer 508 er det beste du får. Min Pioneer 508 fungerer utmerket i 1080p, men jeg ser ikke forskjell på 720p og 1080p siden 50" er alt for lite til å se så små forskjeller. Tror det full HD-greiene har gått litt inn i hodet på folk uten at de egentlig vet hva det er. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Men det ville hvel være ulurt å ikke kjøpe en TV som har full HD støtte? Bare dersom 1: du har Blu-ray eller hddvd-spiller 2: sitter med nesa i skjermen når du ser TV og film 3: skal bruke TV-skjermen til PC med regneark og tekstbehandling og trenger 1080 piksler i høyden for å få plass til mest mulig lesbare tall og bokstaver. Til vanlig DVD og TV er HD-ready 720p-formatet mer enn godt nok, da det meste uansett må oppskaleres fra 576 linjer, og slik vil det sannsynligvis være i lang tid ennå. Den dagen det er vanlig med innhold å vise på skjermen som har full Hd oppløsning på 1080 linjer eller piksler i høyden kan det godt hende at TV-en du kjøper nå er gammel og du har lyst på en ny uansett. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Så dere mener at jeg ikke bør henge meg opp i de forskjellige formatene? Jeg har jo planer å skaffe meg enten HD-DVD eller Blu-ray eller hva det blir i nermeste framtid. Å, jeg trodde at for å få full utbytte av dette så "måtte" jeg ha 1080P? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det viktigste er til syvende og sist hva du synes ser ut som det beste bildet, og det kan være en smakssak. Mange vil sikkert si at seeropplevelsen selv på Blu-ray etc er minst like bra med oppløsning 720p som med 1080i på x meters avstand. Ut fra dette er det ikke sikkert at du trenger full-HD TV for å få maks seeropplevelse av en HD-DVD eller Blu-ray. Men du trenger sannsynligvis HD-DVD eller Blu-ray (eller en TV-kanal som sender i full HD) for å få full utbytte av en full-HD-TV. Dersom du har lyst på og råd til en full-HD-skjerm og Blu-ray eller HD-DVD-spiller, kjøp gjerne begge deler, og kjøp det gjerne samtidig. Lenke til kommentar
sniK Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg sier det igjen: Pioneer 508. Det er ikke noe å diskutere engang. Det er markedets beste TV. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Spør du meg så er 1080p en hype butikkene har skapt på samme måte som megapixler når det gjelder kamera. Jeg kan banne på at mitt kamera med 7.2 megapixler(Sony DSC ett eller annet) gir bedre bilder enn Megacamera sitt kamera med 9 megapixler. "Men kameraet mitt har jo 9 megapixler" kan kanskje noen finne på å si, men det betyr ikke automatisk at han/hun får bedre bilder. Selv så er jeg en veldig fersk eier av Pioneer PDP 428XD og jeg er veldig fornøyd. Greit, den skjermen var ikke billig, men når man får tilbake på skatten så får man jaggu tilbake på skatten Klarte ikke finne noen krav når det gjalt størrelse, men ut fra det jeg har lest så er du god for både 42" og 50" ? Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Nja, 47" maks tror jeg. Stua jeg har er ikke så veldig stor. Jeg har faktisk sett en del på den skjermen du nevnte. PDP 428XD. Selv om det "bare" er 42" er den ikke så dyr som den TV-en jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet Philips. Kan jeg jo heller legge mer penger i Blu-ray/HD-DVD og annlegg. Hvordan opplever du skjermen? Hva har du testet den med? Endret 24. oktober 2007 av brannmannsam Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) 42" virket ikke å være så stor i butikken, men da vi kom hjem til hybelen(jepp, hybel!) med skjermen så var den enorm i mine øyne. Har ikke fått testet skjermen så mye enda, mangler HDMI-kabel og VGA-kabel samt at jeg kjøpte den nå lørdag som var, men en kompis av meg har akkurat samme skjerm. Der spilte vi PS3, så Blu-ray-filmer og dvd-filmer og jeg må bare si at jeg gleder meg virkelig til jeg kan koble opp det samme mot skjermen min. Eneste jeg har fått testet så langt er Halo 3 på skjermen min og det funket veldig fint spør du meg. Hatt litt hektiske dager etter at jeg kjøpte den så har ikke fått så mye tid foran tv'n, så jeg har ikke opparbeidet meg noe særlig erfaring med tv'n enda, men ut fra det jeg har sett i butikk, kompisen min og det lille her hjemme så ser jeg for meg en flott framtid med denne tv'n. Har sett en del på vanlig tv(kabel-tv) og bildet blir helt greit på de fleste kanalene, men den gamle 21" min gir et mye bedre bilde selv om de to skjermene ikke kan sammenlignes. Kan gi et litt bedre svar senere når jeg har fått kablene jeg trenger for å få utnyttet skjermen bedre Kan legge ved et lite bilde av skjermen: Edit: Ble noe tull med bilde, får se om et mindre bilde lar seg laste opp.. Endret 24. oktober 2007 av CurSe Lenke til kommentar
AndreasGS Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg hadde uten tvil gått for Sony Bravia KDL-46W3000. Da har du også 7000 kr mere og rutte med hvis du vil bruke opp alle 30 000. Eller så hadde jeg gått for en sony bravia KDL-46X3500, selvom den koster ca. 35 000 kr da. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jøss! Endelig en som sier noe annet enn Pioneer skjermen. Har ikke kjøpt noe skjerm enda så kom gjerne med flere forslag. driver fortsatt med research.. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Til ditt bruk er det ikke noe tvil:) Full hd er oppskrytt. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Tja har sett litt på den Sony skjermen. Eller på KDL-46X3500 modellen. Virker jo som en ganske bra alternativ egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå