BigJaffa Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Eg trenger nye 4"(10cm) høgtalere til bilen etter at dei som eg har ikkje er noko serleg gode. -Dei bør ikkje koste meir enn 1000 spenn. -Dei som eg har no er Goldstone 30W RMS 60W MAX. Ønsker noko som er bedre enn dei som eg har. -Eg har sitt litt på disse. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Noen alternativer: Focal Helix Hertz Fusion Morel Frode Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg ville anbefalt å sett nærmere på de merkene fhl nevnte. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Kva med disse? Eller er dei ikkje noko? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 er jo bare å legge 200kr til inn i høytalerene så har du focal Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, men levere ikkje Ground Zero noko bra da? GZ har jo bedre effekt enn focal, pluss GZ er billigere. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 effekt er dessverre ikke alt Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 effekt er dessverre ikke alt Det veit no eg og, men det sto så lite på sida om den... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er forsterkeren som har effekt, ikke høyttalerne. Finnes få ting som sier mindre om kvaliteten på høyttalerne enn den oppgitte makseffekten (de tåler). Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Er forsterkeren som har effekt, ikke høyttalerne. Finnes få ting som sier mindre om kvaliteten på høyttalerne enn den oppgitte makseffekten (de tåler). Var det eg spurte om? Nei!! Her er det som eg spurte om første gang: Kva med disse? Eller er dei ikkje noko? Og andre gang: Ja, men levere ikkje Ground Zero noko bra da? GZ har jo bedre effekt enn focal, pluss GZ er billigere. Så ikkje kom med noko tull som eg veit fra før! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) GZ har jo bedre effekt enn focal Du merker ikke at du motsier deg selv, altså? Har aldri hørt på Ground Zero, men hvorfor ikke bare gå for noe du vet er bra? Endret 24. oktober 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår De ser prisen å er fornøyd. Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår De ser prisen å er fornøyd. Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels. Sikkert det... Går for ein av dei som fhl kom med. Men ein ting eg såg da eg såg litt rundt var at det og fantes kompnetsystem/sett, blir det bedre lyd med komponetsystem. På dei som eg har no så ligger ledningen fra høgtaleren til diskaten og slår, noko som lager ein ganske stygg lyd... Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg anbefalte ikke GZ fordi jeg rett og slett aldri har hørt noen høyttalere derifra. De er sikkert et helt ok alternativ. Jeg glemte å nevne Soundstream SST4.0. De har fått mye skryt. Ellers er nok muligheten for å oppnå godlyd, enda større hvis du velger et komponentsett. Problemet er at prisen øker en del. Frode Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg anbefalte ikke GZ fordi jeg rett og slett aldri har hørt noen høyttalere derifra. De er sikkert et helt ok alternativ. Jeg glemte å nevne Soundstream SST4.0. De har fått mye skryt. Ellers er nok muligheten for å oppnå godlyd, enda større hvis du velger et komponentsett. Problemet er at prisen øker en del. Frode Ja såg det. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har hatt SST 4.0, og kan anbefale dem på det varmeste. Detaljert, "varm" lyd som ikke blir FOR varm. En god match til oppsett som fort kan låte litt lyst, f.eks. billige forsterkere eller om man skal drive høyttalerne direkte fra spilleren. Solgte dem kun fordi jeg gikk fra oppgraderte originalhøyttalere til Hertz Space K8L Lenke til kommentar
Harald1993 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår De ser prisen å er fornøyd. Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels. Sikkert det... Går for ein av dei som fhl kom med. Men ein ting eg såg da eg såg litt rundt var at det og fantes kompnetsystem/sett, blir det bedre lyd med komponetsystem. På dei som eg har no så ligger ledningen fra høgtaleren til diskaten og slår, noko som lager ein ganske stygg lyd... Ja komponentsett blir bedre skildring melom bass og diskant men der kan d være jævli forskjel på delefiltrene Lenke til kommentar
Harald1993 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår De ser prisen å er fornøyd. Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels. Sikkert det... Går for ein av dei som fhl kom med. Men ein ting eg såg da eg såg litt rundt var at det og fantes kompnetsystem/sett, blir det bedre lyd med komponetsystem. På dei som eg har no så ligger ledningen fra høgtaleren til diskaten og slår, noko som lager ein ganske stygg lyd... Ja komponentsett blir bedre skildring melom bass og diskant men der kan d være jævli forskjel på delefiltrene heller ikke så jævli da/ komponent sætt e jo litt dyrar da Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 En ting som er viktig på høyttalerne, erfølsomheten, altså antall desibel som de produserer med 1 watt. Jo høyere følsomhet, jo mindre effekt krever de, og lettdrevne frontsett er gjerne litt lettere å få til å spille pent drevet av spiller. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 En ting som er viktig på høyttalerne, erfølsomheten, altså antall desibel som de produserer med 1 watt. Jo høyere følsomhet, jo mindre effekt krever de, og lettdrevne frontsett er gjerne litt lettere å få til å spille pent drevet av spiller. Men er ikke alle frontsett lette å drive? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå