aleksanders87 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har nylig kjøpt meg en Acer Aspire 7520G..... PC-en fungerer utmerket og har såleis ingen problemer verken med musikk, spill eller film.. Men har litt problemer med internett leseren... Forstår egentlig ikke helt hva som kan være problemet...Om det har noe med innstillingene å gjøre... Problemet er at når jeg åpner internett explorer og skal skrive inn en adresse, hakker bokstavene noe forferdelig... Dette gjelder også søkemotorer som google og startsiden, og i tilleg når du skal logge inn på alminnelige sider... Åpner jeg nye faner bruker maskinen opptil flere minutter for å lete opp vinduet men når vinduet først dukker opp tar det bare eit knips så er siden fremme...Har 2MBit internett linje så dette skal ikke være noe problem..Kjører med trådløs internett nå.. Fekk maskinen for en halv uke siden å synst å huske problemet ikke var der da...Har ikke gjort noe spesielt siden den tid.. Noen som har eit tips om hva det kan være...Har det noe med noe JAVA løsninger å gjøre?...Trenger alle tips jeg kan få....n. Ellers har maskinen 2Gb Ram å AMD X2 Prossessor på 2,2GhZ så dette skal ikke verre problemet... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) hent ned ett verktøy som heter "Ping plotter". Så kjører du Trace til feks VG.no, og når du ser dette verktøyet viser ett hopp over det normale (2-30 ms) ringer du og klager til din internett leverandør. **edit: fjernet en L takk Glock05 Endret 23. oktober 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hent ned ett verktøy som heter "Pling plotter".Så kjører du Trace til feks VG.no, og når du ser dette verktøyet viser ett hopp over det normale (2-30 ms) ringer du og klager til din internett leverandør. Her var visst en "l" for mye, -> "ping plotter". Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ok...skal se om jeg finner verktøyet....Men tror ikke dette har noe med internett leverandøren å gjøre da..Virker som det bare tar tid før internett explorer leseren "registrerer" hva som blir skrevet inn...Sidene kommer fort frem...er ikke det som er problemet..Men tar ca 10sekund å skrive www.vg.no å så tar det 2sekund så er siden fremme.. Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 hented ned dette verktøyet såkallet Ping Plotter...Og forstår egentlig ikke så veldig masse med dette ping styret med er det sånn at man pinger en adresse og får respons i MS eller??...fikk vertfall grønne linjer hele veien så tror ikke dette er noe gale med... Har også sjekket for spyware siden dette er eit typisk kjennetegn på infeksjon av den typen, men Norton finner ingenting.... Må vel til slutt bare formatere maskinen på nytt...Merkelige greier når maskinen er 7dager gammel....menmen...sånn er det vel bare.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du kan jo prøve system restore og rulle tilbake til da maskinen fungerte normalt. Du bør også scanne maskinen for infeksjoner. Råder deg til å restarte maskinen i sikkermodus med nettverk. Du kommer i sikkermodus ved å trykke på F8 før windows lastes og velg varianten med nettverk. Deretter scanner du maskinen med http://www.ewido.net/en/onlinescan/ Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 du kan også teste noe som heter "Hijackthis" (Google 4 the fun). Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 hent ned ett verktøy som heter "Pling plotter".Så kjører du Trace til feks VG.no, og når du ser dette verktøyet viser ett hopp over det normale (2-30 ms) ringer du og klager til din internett leverandør. Her var visst en "l" for mye, -> "ping plotter". eventuelt skrive 'tracert vg.no' på kommandolinjen Lenke til kommentar
hNyhus Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Pingplotter vil nok ikke hjelpe deg stort. Dette høres ut som et maskinproblem, og ikke noe du kan skylde på internettleverandøren din for. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 kan jo prøve og oppdatere følgende: BIOS, Chipset, nettverks drivere. Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 hented ned dette verktøyet såkallet Ping Plotter...Og forstår egentlig ikke så veldig masse med dette ping styret med er det sånn at man pinger en adresse og får respons i MS eller??...fikk vertfall grønne linjer hele veien så tror ikke dette er noe gale med... Har også sjekket for spyware siden dette er eit typisk kjennetegn på infeksjon av den typen, men Norton finner ingenting.... Må vel til slutt bare formatere maskinen på nytt...Merkelige greier når maskinen er 7dager gammel....menmen...sånn er det vel bare.. Deaktiver / uninstall norton.. Ganske sikkert den driten som forårsaker det.. installer NOD32 eller Avast.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det vista installert på maskinen og det blir brukt trådløst internett, så kan programmet " Vista Antilag" fungere. Det fikset ping spikes for meg i alle fall. Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Ok...Nå har jeg innstallert Spybot...Har scannet hele maskinen men finner ikke noe.... Uninstallerte Norton Internet Security slik at systemressurs-krevende program finner man lite av nå... Har heller ikke innstallert noe særlig på maskinen siden den er såpass ny... Lastet ned litt musikk kun.... Problemet er her fortsatt så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Kansje skifte internett leser... Ellers lurte jeg litt på dette med Vista antilag?...Hva er det slags program?? Har alle nyeste oppdateringer og alt nedlastet til Vista Versjonen min som følgte med PC-en min.... Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ok...Nå har jeg innstallert Spybot...Har scannet hele maskinen men finner ikke noe....Uninstallerte Norton Internet Security slik at systemressurs-krevende program finner man lite av nå... Har heller ikke innstallert noe særlig på maskinen siden den er såpass ny... Lastet ned litt musikk kun.... Problemet er her fortsatt så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Kansje skifte internett leser... Ellers lurte jeg litt på dette med Vista antilag?...Hva er det slags program?? Har alle nyeste oppdateringer og alt nedlastet til Vista Versjonen min som følgte med PC-en min.... Mente ikke Norton IS.. men norton antivirus.. Det har en tendens til å lagge normal browsing noe så inni granskauen.. Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Ok...Nå har jeg innstallert Spybot...Har scannet hele maskinen men finner ikke noe....Uninstallerte Norton Internet Security slik at systemressurs-krevende program finner man lite av nå... Har heller ikke innstallert noe særlig på maskinen siden den er såpass ny... Lastet ned litt musikk kun.... Problemet er her fortsatt så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Kansje skifte internett leser... Ellers lurte jeg litt på dette med Vista antilag?...Hva er det slags program?? Har alle nyeste oppdateringer og alt nedlastet til Vista Versjonen min som følgte med PC-en min.... Mente ikke Norton IS.. men norton antivirus.. Det har en tendens til å lagge normal browsing noe så inni granskauen.. Jaja...Siden jeg har Vista å i tillegg brannmur der....Pluss nå har jeg installert SpyBot så skal det være greitt nok når en tenker på spyware...Trenger eit virusprogram da:)...har ikke tips der med vel??.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Pingplotter vil nok ikke hjelpe deg stort. Dette høres ut som et maskinproblem, og ikke noe du kan skylde på internettleverandøren din for. Helt korrekt. Dette er et problem med nettleseren (eller ihvertfall maskinen generellt) og har ingenting med nettlinjen din å gjøre i det hele tatt. Jeg har selv opplevd problemet på maskiner som ikke var mine, men jeg har dessverre ikke en konkret løsning å peke på, men du kan ihvertfall se bortifra nettlinje problemer for akkurat dette problemet. -Stigma Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ok...Nå har jeg innstallert Spybot...Har scannet hele maskinen men finner ikke noe....Uninstallerte Norton Internet Security slik at systemressurs-krevende program finner man lite av nå... Har heller ikke innstallert noe særlig på maskinen siden den er såpass ny... Lastet ned litt musikk kun.... Problemet er her fortsatt så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Kansje skifte internett leser... Ellers lurte jeg litt på dette med Vista antilag?...Hva er det slags program?? Har alle nyeste oppdateringer og alt nedlastet til Vista Versjonen min som følgte med PC-en min.... Mente ikke Norton IS.. men norton antivirus.. Det har en tendens til å lagge normal browsing noe så inni granskauen.. Jaja...Siden jeg har Vista å i tillegg brannmur der....Pluss nå har jeg installert SpyBot så skal det være greitt nok når en tenker på spyware...Trenger eit virusprogram da:)...har ikke tips der med vel??.. Som jeg sa i første post.. Nod32 eller avast.. de er vel begge gratis hvis jeg ikke tar helt feil.. Men prøv bare å disable norton først, så du vet om det faktisk ER det som har skylden.. Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hmm....Ta å fyr opp taskmanager (ikke spør meg hva det heter på norsk, heh), sorter etter CPU bruk og se om du ser en prosess som plutselig hopper opp i prosessor bruk når det "hakker" i nettleseren. Edit: Leifs Endret 24. oktober 2007 av navlasop Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Pingplotter vil nok ikke hjelpe deg stort. Dette høres ut som et maskinproblem, og ikke noe du kan skylde på internettleverandøren din for. Helt korrekt. Dette er et problem med nettleseren (eller ihvertfall maskinen generellt) og har ingenting med nettlinjen din å gjøre i det hele tatt. Jeg har selv opplevd problemet på maskiner som ikke var mine, men jeg har dessverre ikke en konkret løsning å peke på, men du kan ihvertfall se bortifra nettlinje problemer for akkurat dette problemet. -Stigma Er enig med deg der Stigma at dette ikke har noe med nettlinjen å gjøre...Har hatt breiband i over lengre tid og har ståendes en stasjoner pc også..Av tregere sort faktisk der det er null hakking når det gjelder internett bruk.... Men tror du dette med trådløst internett kan virke inn??....Tenkte bare på siden det er en Acer maskin..Så har de eget nettverkstilkoblings-tjeneste fremfor den som følger med alle Vista OS... Begge to syner ned i høgre hjørnet....Acer sin antenne med signalstyrke samt Standard tilkoblings-ikonet fra windows som viser internett med ca 3 av 5 i signalsstyrke... Hmm....Ta å fyr opp taskmanager (ikke spør meg hva det heter på norsk, heh), sorter etter CPU bruk og se om du ser en prosess som plutselig hopper opp i prosessor bruk når det "hakker" i nettleseren. Edit: Leifs Hei du...Prøvde dette med taskmananger som du sa...Eller windows Oppgavebehandling som det egentlig heter... Sorterer alle CPU bruk og der er det ganske vilt da...Er rundt 5-6 prosesser som bruker 1-2 % hele tiden... Når jeg åpner nye faner som er eit godt døme på hakkingen å tidsbruket, øker internett CPU'en til omtrent 50% og mange av de andre små CPU prosentene på 1-2 synker...skjønner??....Så virker som om internettet gjør det, det skal gjøre... Vil også takke for gode responser... Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hva med å prøve en annen browser? Det er kanskje det første jeg ville sjekka, dersom det ikke er noen prosesser som bruker mye CPU e.l.. EDIT: Problemet skjer KUN på sider med innlogging og søkemotorer? Altså sider som benytter seg av noe mer enn ren HTML? Endret 25. oktober 2007 av -JallaMann- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå