-Shark- Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Våknet nå idag, ca 05 30 av en merkelig lyd. Tenkte ikke over det- og sov- men våkna fortsatt av den irriterende lyden fra naborommet. Gikk da ut for å se- og der hører jeg det knaser og knitrer fra Serveren. Tok av side dekselet og lokaliserte det til PSU som er øverst. Skrudde raskt av maskinen og la meg til å sove. Serveren har stått på 24/7 veldig lenge- og den psuen er litt gammel tror jeg. Er en Forton Soruce 350watt. Resten av HWen er flunkende nytt- Dual core, 2gb ram, ++ Så til saken: Trenger da en ny psu. Til en pris rundt 500-600. Dette må da være en god psu som tåler å stå på lenge. Kvalitet er viktig. Trenger strengt tatt ikke mere enn 400watt tror jeg- men om det lar seg gjøre- hvorfor ikke? Jeg har tittet på: Corsair 450watt Corsair 550watt Ocz 600watt- Går litt over budsjettet dog. Endret 23. oktober 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Anbefaler Bzerk 500w, hatt PC-en min på leenge nå og ingen problemer med den. Stille er den og. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ellers har jo de nye Corsair psu'ne fått masse bra kritikk. Jeg har hvertfall tenkt meg på en Corsair ved neste oppgradering (som blir rundt jul). Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har tittet på:Corsair 450watt Corsair 550watt Ocz 600watt- Går litt over budsjettet dog. Hvis du sjekker prisene så er corsair 550w mye dyrere enn ocz 600w Anbefaler Bzerk 500w, hatt PC-en min på leenge nå og ingen problemer med den. Stille er den og.Bzerk 500w er basert på mist 500w vel? Har hørt dem begynte å kødde det til i lengda. Var visst noen svake greier inni der.edit: ser ut som om noen av dem er basert på mist, og andre på aspire Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg vil anbefale en Corsair, har selv men VX520W og har ingen problemer med den. Den drar helt fint Q6600@3,4Ghz og 8800GTS uten problemer så da bør den holde for deg og. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Anbefaler Bzerk 500w, hatt PC-en min på leenge nå og ingen problemer med den. Stille er den og. Ja. Men den ser litt jalla ut med lys etc. Ikke helt slik jeg vil ha i Server. Ellers har jo de nye Corsair psu'ne fått masse bra kritikk. Jeg har hvertfall tenkt megpå en Corsair ved neste oppgradering (som blir rundt jul). Ja- de så rimelig gode ut. Så skal vurdere den rimligste modellen. Jeg har tittet på:Corsair 450watt Corsair 550watt Ocz 600watt- Går litt over budsjettet dog. Hvis du sjekker prisene så er corsair 550w mye dyrere enn ocz 600w Anbefaler Bzerk 500w, hatt PC-en min på leenge nå og ingen problemer med den. Stille er den og.Bzerk 500w er basert på mist 500w vel? Har hørt dem begynte å kødde det til i lengda. Var visst noen svake greier inni der.edit: ser ut som om noen av dem er basert på mist, og andre på aspire Ja- ser det nå. Dyre alle samma. Jeg vil anbefale en Corsair, har selv men VX520W og har ingen problemer med den. Den drar helt fint Q6600@3,4Ghz og 8800GTS uten problemer så da bør den holde for deg og. Holder mer enn nok ja. Hvordan er støynivået på den? Vurderer nå Chill innovation som er billig og har kvalitet. Endret 23. oktober 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Seasonic... selvfølgelig. De Corsairene som det skrytes av - ja, det er Seasonic som har laget den. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Seasonic... selvfølgelig. De Corsairene som det skrytes av - ja, det er Seasonic som har laget den. Ja- skal vurdere den. Men 430watt til 759,- er vel litt mye? Kanskje det er slik at kvalitet koster da? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kvalitet koster, men den holder lenger og du får like stor spenning som pakken sier, iforhold til flere andre hvor du kun får halvparten Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Det er ikke alltid kvalitet koster. Gå for Corsair VX450W den koster jo bare 581kr. Den er laget av Seasonic, men er bedere en Seasonic på grunn av følgene: *Bedere 105°C kondensatorer, mens Seasonic pleier å bruke tilsvarende merke med 85°C. *Den har 5 års garanti, Seasonic har bare 3 års garanti. *Den koster mye mindere enn en tilsvarende Seasonic. Det finnes ingen grunn til å velge en Seasonic da du kan velge en Seasonic laget Corsair som er billigere og bedere. En liten advarsel. Chill innovation bruker dårlige CS kondensatorer, så levetiden til denne strømforsyningen er mulig kort. Endret 23. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Joda, Corsair (som er laget av Seasonic) er et ypperlig valg. Ville selv vurdert 380W Seasonic S12II, men linket til 430W-en, da 380W-en er vanskelig å få tak i (kun SHG?). Test: http://www.silentpcreview.com/article753-page5.html (finnes ikke bedre PSU tester enn det SPCR gjør?) Link til Corsair test lengre nede på siden. Uansett hva du velger av Seasonic eller Seasonic-i-forkledning, er jeg sikker på at du blir veldig fornøyd. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Det er ikke alltid kvalitet koster.Gå for Corsair VX450W den koster jo bare 581kr. Den er laget av Seasonic, men er bedere en Seasonic på grunn av følgene: *Bedere 105°C kondensatorer, mens Seasonic pleier å bruke tilsvarende merke med 85°C. *Den har 5 års garanti, Seasonic har bare 3 års garanti. *Den koster mye mindere enn en tilsvarende Seasonic. Det finnes ingen grunn til å velge en Seasonic da du kan velge en Seasonic laget Corsair som er billigere og bedere. En liten advarsel. Chill innovation bruker dårlige CS kondensatorer, så levetiden til denne strømforsyningen er mulig kort. Da tror jeg at jeg går for Corsair som annbefallt her Hvordan er denne og støy? Joda, Corsair (som er laget av Seasonic) er et ypperlig valg. Ville selv vurdert 380W Seasonic S12II, men linket til 430W-en, da 380W-en er vanskelig å få tak i (kun SHG?). Test: http://www.silentpcreview.com/article753-page5.html (finnes ikke bedre PSU tester enn det SPCR gjør?) Link til Corsair test lengre nede på siden. Uansett hva du velger av Seasonic eller Seasonic-i-forkledning, er jeg sikker på at du blir veldig fornøyd. Ja- da går jeg enten for Seasonic eller seasonic i forkledning- Corsair Endret 24. oktober 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Da tror jeg at jeg går for Corsair som annbefallt her Hvordan er denne og støy? Corsair VX450W er ekstrem støysvak og får 8+ for støy av Silentpcreview, dette er bedere enn Seasonic S12 serien som får 8. Se her for anbefalte strømforsyninger på Silentpcreview.com. Endret 24. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå