Gå til innhold

Bob Dylan - Albumguide og Diskusjonstråd

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Wow! For et engasjement du må ha hatt for å skrive en så flott guide. Imponert over både deg og Bob.

Takk for hyggelig tilbakemelding. :)

Lagt til anmeldelse av "Biograph" og den nye Dylan filmen "I'm Not There", samt finjustert noen anmeldelser og lagt til noen ord.

Edit:

Flott albumguide! Jeg forstår meg riktignok ikke helt på dommen Real Live fikk. Det er kanskje den skiven jeg spiller mest for tiden. Rått å høre det på LP også.

Såvidt jeg husker så syntes jeg spillingen på albumet var veldig uinspirert, selv om Mick Taylor gjør mye for albumet, så er resten av bandet ganske slitent og holder ikke sterkt sammen, men har ikke hørt på albumet siden jeg skrev guiden, så husker ikke helt klart, men var ikke imponert første gang jeg hørte det, eller når jeg hørte på det igjen for å skrive guiden.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Denne albumguiden har fått alt for lite oppmerksomhet. Fantastisk guide av en fantastisk artist (som jeg dessverre hører for lite på).

Jeg er så heldig at jeg har en bror som er stooor Dylan-fan, og har derfor 370-380 låter av Dylan uten å bruke en krone. Er sånn med mye av musikken min, men Dylan er den artisten jeg har flest sanger av.

Liker mange av de mest kjente albumene. Highway 61 og Blood On The Tracks er nok favorittalbumene. Hører for mye på "Best Of ..." ol. og live-album, derfor er jeg usikker på hvilke album jeg liker best. Planet Waves likte jeg tydeligvis bedre enn Alex/Gonzolaz, men det er vel fordi sangene er litt mer tilgjengelige (for å ta et eksempel: teksten til Wedding Song er så klisjéfylt som mulig er, og melodien er enkel, men den er skrevet på en fengende måte og teksten sitter etter en gjennomhøring).

Har som mål å høre gjennom alle Dylan-sangene jeg har, selv om det kan bli vanskelig med tanke på hvor mye musikk jeg "skal" høre gjennom.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Takk for fine ord TanTheMan :yes:

Ny Dylan bootleg er på vei, kommer ut 7. Oktober, inneholder outtakes og live sanger fra perioden 1986 til 2006. Gleder meg til disse raritetene fra senere Dylan, kommer med oppdatering når jeg får albumet i hendene mine.

Link

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ahh herlig tråd, har likt Bob Dylan godt nå i noen år men har så og si hørt på han helt siden barndommen da pappa alltid satt på musikken sin som var blant annet Dylan, Pink Floyd, The Who, Rush, Billy Idol og Devo.

Noe jeg liker med Dylan er så klart tekstene, låtene "All Along The Watchtower" og "Knockin on Heavens Door". Spesielt "It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)" som har en tekst som jeg sliter med å forstå hvordan kan ha bli lagd på den tiden Dylan skrev og lagde den. Det var bruken av den låta i en av favorittseriene mine, The Sopranos som ga meg det ordentlige kicket til å høre på Dylan mer enn vanlig.

Andre nevneverdige låter er blant annet "Lay Lady Lay"(som er coveret av norske Magnet på en grei måte vil jeg si), "Tangled Up In Blue", "Fourth Time Around" o.s.v.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Er det noen her som har alle studioalbumene hans? Selv er jeg godt på vei, og får ny lønning i morgen :)

Har det meste ja, et par obskure album som f.eks Dylan har jeg ikke.

Nye bootleg er bestilt, skal komme med tilbakemelding og anmeldelse når jeg får hørt igjennom, gleder meg veldig.

Ellers; takk for alle positive kommentarer, :)

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Let me ask you one question

Is your money that good

Will it buy you forgiveness

Do you think that it could

I think you will find

When your death takes its toll

All the money you made

Will never buy back your soul

And I hope that you die

And your death'll come soon

I will follow your casket

In the pale afternoon

And I'll watch while you're lowered

Down to your deathbed

And I'll stand o'er your grave

'Til I'm sure that you're dead

Masters Of War! Herremann for en låt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Trådstarter: hørt igjennom det nyeste albumet og klar til å legge det inn i førsteinnlegget eller? :wee:

Bestilte albumet for over en uke siden, venter på at det skal komme. Skal også skrive en anmeldelse av Tell Tale Signs når jeg har begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...