Gonzolaz Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Wow! For et engasjement du må ha hatt for å skrive en så flott guide. Imponert over både deg og Bob. Takk for hyggelig tilbakemelding. Lagt til anmeldelse av "Biograph" og den nye Dylan filmen "I'm Not There", samt finjustert noen anmeldelser og lagt til noen ord. Edit: Flott albumguide! Jeg forstår meg riktignok ikke helt på dommen Real Live fikk. Det er kanskje den skiven jeg spiller mest for tiden. Rått å høre det på LP også. Såvidt jeg husker så syntes jeg spillingen på albumet var veldig uinspirert, selv om Mick Taylor gjør mye for albumet, så er resten av bandet ganske slitent og holder ikke sterkt sammen, men har ikke hørt på albumet siden jeg skrev guiden, så husker ikke helt klart, men var ikke imponert første gang jeg hørte det, eller når jeg hørte på det igjen for å skrive guiden. Endret 28. april 2008 av Gonzolaz Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Denne albumguiden har fått alt for lite oppmerksomhet. Fantastisk guide av en fantastisk artist (som jeg dessverre hører for lite på). Jeg er så heldig at jeg har en bror som er stooor Dylan-fan, og har derfor 370-380 låter av Dylan uten å bruke en krone. Er sånn med mye av musikken min, men Dylan er den artisten jeg har flest sanger av. Liker mange av de mest kjente albumene. Highway 61 og Blood On The Tracks er nok favorittalbumene. Hører for mye på "Best Of ..." ol. og live-album, derfor er jeg usikker på hvilke album jeg liker best. Planet Waves likte jeg tydeligvis bedre enn Alex/Gonzolaz, men det er vel fordi sangene er litt mer tilgjengelige (for å ta et eksempel: teksten til Wedding Song er så klisjéfylt som mulig er, og melodien er enkel, men den er skrevet på en fengende måte og teksten sitter etter en gjennomhøring). Har som mål å høre gjennom alle Dylan-sangene jeg har, selv om det kan bli vanskelig med tanke på hvor mye musikk jeg "skal" høre gjennom. Endret 24. august 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Takk for fine ord TanTheMan Ny Dylan bootleg er på vei, kommer ut 7. Oktober, inneholder outtakes og live sanger fra perioden 1986 til 2006. Gleder meg til disse raritetene fra senere Dylan, kommer med oppdatering når jeg får albumet i hendene mine. Link Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før nå? Jaja, bedre sent enn aldri. Kjempetråd! Nå skal jeg sporenstreks ned på platekampaniet i Oslo (søndagsåpent) og kjøpe en av bootlegplatene du har skrevet om ... And on the 8th day, Bob Dylan made music. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ahh herlig tråd, har likt Bob Dylan godt nå i noen år men har så og si hørt på han helt siden barndommen da pappa alltid satt på musikken sin som var blant annet Dylan, Pink Floyd, The Who, Rush, Billy Idol og Devo. Noe jeg liker med Dylan er så klart tekstene, låtene "All Along The Watchtower" og "Knockin on Heavens Door". Spesielt "It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)" som har en tekst som jeg sliter med å forstå hvordan kan ha bli lagd på den tiden Dylan skrev og lagde den. Det var bruken av den låta i en av favorittseriene mine, The Sopranos som ga meg det ordentlige kicket til å høre på Dylan mer enn vanlig. Andre nevneverdige låter er blant annet "Lay Lady Lay"(som er coveret av norske Magnet på en grei måte vil jeg si), "Tangled Up In Blue", "Fourth Time Around" o.s.v. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Dylan er en fantastisk mann! Er spesielt glad i Before the Flood og Live at Bodukan! Har LP-platene hjemme, noen av mine kjæreste eiendeler. Må nevne The Band som sto bak ryggen hans i en årrekke. Fantastisk. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Dette må være den beste albumguiden på forumet. Veldig veldig bra! Er stor fan av Bob. Har så mange favorittplater, og de skifter så ofte at det er umulig å gi et svar på hvem som er best. Min favorittlåt av Bob er kanskje Tangled Up In Blue, det er bare noe med den som er så awesome. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er det noen her som har alle studioalbumene hans? Selv er jeg godt på vei, og får ny lønning i morgen Lenke til kommentar
Benor Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Så langt i fra... Er faktisk mer glad i Dylan live! Men lykke til Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Er det noen her som har alle studioalbumene hans? Selv er jeg godt på vei, og får ny lønning i morgen Har det meste ja, et par obskure album som f.eks Dylan har jeg ikke. Nye bootleg er bestilt, skal komme med tilbakemelding og anmeldelse når jeg får hørt igjennom, gleder meg veldig. Ellers; takk for alle positive kommentarer, Endret 11. oktober 2008 av Gonzolaz Lenke til kommentar
Coa Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Nå har jeg kjøpt Blonde on Blonde, og The Freewheelin Bob Dylan. Bestemte meg hvilkne album jeg hadde lyst på etter å ha lest albumguiden din. Bra tråd! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er ikke mange svar her, men jeg må bare få pressisere hvor god denne tråden er. Jeg bruker den støtt og stadig. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg lagde en albumguide med ti album i jula. Med tanke på alt arbeidet det var, så må jeg bare si at å lage en guide over hele Dylans diskografi rett og slett er imponerende! Og sånn forresten, Highway 61 er min favoritt av mannen. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Let me ask you one question Is your money that good Will it buy you forgiveness Do you think that it could I think you will find When your death takes its toll All the money you made Will never buy back your soul And I hope that you die And your death'll come soon I will follow your casket In the pale afternoon And I'll watch while you're lowered Down to your deathbed And I'll stand o'er your grave 'Til I'm sure that you're dead Masters Of War! Herremann for en låt! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvis det finnes en gud, så er det Bob. Flott guide, skal lese mer når jeg kan. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Fantastisk guide. Jeg har selv begynt å utforske Dylan selv og han har utrolig mye bra. Favorittsangen er I And I på Infidels-albumet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Trådstarter: hørt igjennom det nyeste albumet og klar til å legge det inn i førsteinnlegget eller? Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Trådstarter: hørt igjennom det nyeste albumet og klar til å legge det inn i førsteinnlegget eller? Bestilte albumet for over en uke siden, venter på at det skal komme. Skal også skrive en anmeldelse av Tell Tale Signs når jeg har begge. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det ligger på Spotify da Hvis du ikke klarer å vente (noe som bør være tilfelle) Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Tja, nei nå skal jeg uansett ta en reise ut av landet i to dager, uten pc’en vel og merke, så da satser jeg på at albumet ligger og venter på meg når jeg kommer tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå