Tirehu Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hej jeg er en gutt på 14 som har lyst til og ta jegerprøven trenger litt info Hva trenger jeg før jegerprøven? viilke bøker osv hva må jeg kunne før jegerprøven ? noen steder rundt oslo og drammen jeg kan lære meg og skye? er det noen nyttige linker har vært på njff siden og lest litt Takk for alle Svar ~~tirehu~~ Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du trenger penger(1000-3000kr, varierende ettersom hvor du tar det) og Jegerboka med lov-vedlegg. Du trenger ikke kunne noe som helst siden du skal lære dette på kursene... Det pleier å starte opp jegerprøvekurs flere ganger i året i lokalforeningene. Du kan gå på njff.no og videre på et fylkeslag for å sjekke opp når kursene starter. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Skal selv ta jegerprøven i februar hvor første kurset starter.. Men har lyst til å ta det tidligere, og har hørt noe om at man kan ta det over nettet (med unntak av det praktiske man må igjennom). Noen som vet noe om dette? Tirehu: Den svarte boken som heter så masse som jegerprøven eller noe sånt er vel det man trenger.. Les les og les. Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Spørs sikkert hvor du tar det, men på en del jegerprøvekurs kan du ta noen av samlingene som selvstudium. Boka ser slik ut: Lenke til kommentar
Tirehu Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 http://www.oslojeger.no/visside.php?sideid=jegerprove i oslo starter jegerprøven 14 november gå på denne linken for og se datoer http://www.oslojeger.no/pdf/kursplan_2007_host_.pdf Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 conzeed: Da jeg tok kurset frarådet de oss å ta tester og kurset på nettet. grunnen til dette var at de var lagt opp på en helt feil måte i forhold til den avsluttende testen. Om dette er sant eller om det var for at han skulle tjene mer penger vet jeg ikke. Men jeg vil anbefale å gå på et kurs. Då får du møte nye folk, får gjerne høre en historie og to, du får bedre forklaringer på ting og du slipper å sitte foran dataen hele tiden. Lenke til kommentar
Gunslinger Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Skal selv ta jegerprøven i februar hvor første kurset starter.. Men har lyst til å ta det tidligere, og har hørt noe om at man kan ta det over nettet (med unntak av det praktiske man må igjennom). Noen som vet noe om dette? Tirehu: Den svarte boken som heter så masse som jegerprøven eller noe sånt er vel det man trenger.. Les les og les. hei du KAN ta tre av de ni sammlingene på nettet, og viss du vil ta prøva litt tidligere så gå inn på www.njff.no for og finne ut litt når de arrangeres de forskjelige plassene i nær miljøet, her står det også litt om åssen jegerprøva gjennom føres Lenke til kommentar
Gunslinger Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 conzeed: Da jeg tok kurset frarådet de oss å ta tester og kurset på nettet. grunnen til dette var at de var lagt opp på en helt feil måte i forhold til den avsluttende testen. Om dette er sant eller om det var for at han skulle tjene mer penger vet jeg ikke. Men jeg vil anbefale å gå på et kurs. Då får du møte nye folk, får gjerne høre en historie og to, du får bedre forklaringer på ting og du slipper å sitte foran dataen hele tiden. det går ikkje ann og ta hele kurset på nettet, du er nødt til og være fysiskk på kurs, ett kurs består av 9 sammlinger 3 av de kan du ta på nettet, men kurset blir ikkje noe biligere av den grunn... Lenke til kommentar
Gunslinger Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 hej jeg er en gutt på 14 som har lyst til og ta jegerprøven trenger litt info Hva trenger jeg før jegerprøven? viilke bøker osv hva må jeg kunne før jegerprøven ? noen steder rundt oslo og drammen jeg kan lære meg og skye? er det noen nyttige linker har vært på njff siden og lest litt Takk for alle Svar ~~tirehu~~ hei du trenger ikkje noe spesielt før jegerprøva, men du burde ha ei bok. da er det som regel "ABC for jegerprøven" som blir anbefalt, den inneholder alt du trenger, det finnes også en annene bok som heter "Jegerprøveboka" skyting i oslo veit eg lite om men det burde finnes plenti med tilbud, hør med den lokale jeger og fiske forreninga de vet det vettu. for linker og info så er det njff sine sider som er best.. gå inn på njff, og på venstre sia står det ett punkt med"jakt og vilt" under den igjen da så står det "slik blir du jeger" der står alt du trenger og vite om prøva lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå