Gå til innhold

Diett og Treningsprogram.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har aktiv begynt og trent 4 dager i uken på treningssenter nå en ca 2-3 uker, men jeg trenger en diett og et treningsprogram. Er 18 år, 183 høy og 133kg tung. Jeg har gått hardt inn for det og merker forskjell og har ingen problem for og spise mat som jeg ikke akkurat har så lyst på der og da. Men jeg har ikke klart og funnet noe treningsskjema og diett som passer til meg. Noen som har noe erfaring eller vet hva de prater om som kan hjelpe meg med de 2 faktorene? Det funker sikkert bra med trening men vil ha mer effekt av det. Har sluttet og drikke alkohol også. Drakk mye før men har gått totalt inn for trening og slanking.Fastfood, brus, godteri spiser jeg ikke lenger. Så vist det er noen her som vil hjelpe meg med diett program og treningsprogram så hadde jeg vert veldig takknemlig.

 

Mvh Ole Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Regner med det er ned i vekt du skal siden du sier du har sluttet med fasfood, etc. Det som i bunn og grunn bestemmer om du går opp eller ned i vekt er ditt totale kaloriinntak. Skal du ned i vekt må du spise mindre enn du forbrenner. For å få et størst mulig vekttap i form av fett og ikke muskelmasse så burde du kombinere kardio og styrketrening. Mange vil nok si at du burde spise hver 3-4 time, men der mener jeg det finnes andre (og kanskje bedre) måter å legge opp kostholdet ditt på. Vil anbefale deg å sjekke ut det som kalles Intermittent Fasting. En annen side du bør sjekke ut er også MyoRevolution. Her finner du mange gode tips for treninga.

Lenke til kommentar

Enig med TimmyTheRapboy

 

Og utsagn som

Hvis du tar for mye proteiner omdannes det til fett

Burde han holde for seg selv eller søke jobb i olympiatoppen.

Ikke bare er det 100% feil men det er også det totale kaloriinntaket som bestemmer om du legger på deg fett eller ikke

og ikke noe med protein å gjøre. Desuten ommdannes formye protein til glukose.

Lenke til kommentar

Det er kalorier i det ja men utsagnet er helt på jordet.

Om noen bruker et proteintilskudd og legger på seg fett så spiser dem formye karbohydrater/fett så man får et kalorioverskudd. Om man plutselig begynner å spise 200gram protein så sier det seg selv at man må kutte tilsvarende kalorier i fett og karbohydrater for å holde kaloriinntaket stabilt.

 

Blir det samme som å si

Du må ikke du må ikke ta isbiter i glasset med vann for da renner det over

 

Man må jo helle ut litt vann da for å få plass til isbitene isteden for å ikke anbefale å bruke isbiter.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...