buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg bestilte en NWZ-S618, men bestillingen ble kansellert pga av at firmaet jeg bestilte fra ikke visste hvor lang tid det ville ta å få spilleren fra fjernlageret. Nå ser det ut som om jeg går for en Sony NWZ-A818. Denne er inne på lager og jeg begynner å bli utålmodig. Den er sykt fin å se på (mye finere enn S618) men mangler radio. Har kommet til at radio vil bli lite brukt uansett. Har lest at spilleren har veldig god lydkvalitet, men det er en ting som bekymrer meg. Er selve lydVOLUMET høyt nok? På min gamle NW-HD3 måtte jeg "hacke" spilleren for å fjerne volumbegrensningen. Opprinnelig var volumet alfor lavt etter min smak... (Har lest i et forum om en annen kjøper av NWZ-A818 som syntes at volumet fra spilleren var altfor lavt, og heller ikke kunne finne noen "hack" om dette på nettet etter flere timers søkeinnsats. Alternativet ser ut til å bli en Creative Zen 16GB. Hvordan er disse sammenliknet mot hverandre når det gjelder lydkvalitet og lydvolum? Cowon D2 er utelukket pga upraktisk touch-skjerm og klumpete utseende. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 jeg ville har vurdert Cowon iAudio 7 som har opptil 16 GB og 60 timers spilletid og like god lyd som Cowon iAudio D2... Men den er mindre og har ikke touch skjerm... Jeg tror ikke du vil ha noe problem med volumet til Sony spilleren, om du ikke da bruker store og krevende hodetelefoner... Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Ja, jeg begynner å lure på om det må bli en Cowon spiller likevel. I dag hørte jeg på en Creative Zen spiller. Den ga IKKE nok lydvolum etter min smak. Hadde den på maks lydvolum, lydsperre tatt av, EQ-settings på maks med mine Koss PortaPro. Hadde ønsket meg enda høyere lydvolum. Er det noen her som har hørt både Sony NWZ-A818 og Creative Zen "in real life"? Og i tilfelle: Spiller Sony-en merkbart høyere volummessig? Dersom ikke blir det en Cowon :-) Endret 23. oktober 2007 av buko888 Lenke til kommentar
Deem Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Blir ikke dette to tråder rundt samme emnet? Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jo, forsåvidt. Men i den andre tråden spurte jeg om råd angående tre andre spillere, mens jeg i denne lurer på lydvolumet til en fjerde... Håper at noen her vet om lydvolumet på Sony NWZ-A818 er høyere enn på Creative Zen, om det ikke er det kjøper jeg en Cowon... Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg fant følgende sitat på URL http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...c.php?133795.45 : "For volume I found the ZEN decent. I don't think most people will complain, it played loud enough for me. Still my Sony NWZ-A818 had more volume power. Also perhaps a little more clarity at upper volume range. For my comparison when I played Beyonce same track on both the ZEN and the Sony I had Sony about 15 volume (which is about 1/3), and for equivalent volume on ZEN I had to have about 1/2." Dette er "amerikanske" spillere. I europa setter Sony (og Creative?) lydsperre på sine spillere pga. lovgivningen i Frankrike som setter begrensninger på lydnivået... Vil fullt volum på Creative Zen tilsvare 2/3 volum på Sonyen på spillere kjøpt i Norge? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg fant følgende sitat på URL http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...c.php?133795.45 :"For volume I found the ZEN decent. I don't think most people will complain, it played loud enough for me. Still my Sony NWZ-A818 had more volume power. Also perhaps a little more clarity at upper volume range. For my comparison when I played Beyonce same track on both the ZEN and the Sony I had Sony about 15 volume (which is about 1/3), and for equivalent volume on ZEN I had to have about 1/2." Dette er "amerikanske" spillere. I europa setter Sony (og Creative?) lydsperre på sine spillere pga. lovgivningen i Frankrike som setter begrensninger på lydnivået... Vil fullt volum på Creative Zen tilsvare 2/3 volum på Sonyen på spillere kjøpt i Norge? EU-Begrensningen er på 20mW per kanal. Hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hm, om jeg ikke husker feil så har Cowon rundt 75mW... Og Sonyproppene mine går opp til 100mW... Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for all hjelp! Frustrerende ikke å få testet Sony NWZ-A818 selv eller få bekreftet lydvolumet der fra sikre kilder. Derfor bestilte jeg for få strakser siden en Cowon D2 8gb og Sandisk Ultra II SDHC 8gb inkl. MicroMate USB 2.0 Reader. Totalprisen ble cirka 2850,- inkl. frakt. Lydvolumet i denne spilleren (74mW) er noe av det bedre på markedet vistnok. Er ikke helt fornøyd med det noe klumpete designet og touch-skjermens begrensninger i.f.t. "navigasjon", men med det trikset med å tilordne f.eks. visse knapper til ofte brukte funksjoner kan jeg leve med det. Gleder meg :-) Nå gjenstår det bare å kjøpe noen øreklokker eller -plugger som yter spilleren rettferdighet... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg fant følgende sitat på URL http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...c.php?133795.45 :"For volume I found the ZEN decent. I don't think most people will complain, it played loud enough for me. Still my Sony NWZ-A818 had more volume power. Also perhaps a little more clarity at upper volume range. For my comparison when I played Beyonce same track on both the ZEN and the Sony I had Sony about 15 volume (which is about 1/3), and for equivalent volume on ZEN I had to have about 1/2." Dette er "amerikanske" spillere. I europa setter Sony (og Creative?) lydsperre på sine spillere pga. lovgivningen i Frankrike som setter begrensninger på lydnivået... Vil fullt volum på Creative Zen tilsvare 2/3 volum på Sonyen på spillere kjøpt i Norge? Aha, godt poeng! Min NWZ818 er kjopt i USA, saa du kan kanskje ikke bruke meg som referanse. Uansett, du har jo bestilt deg en annen spiller naa Lenke til kommentar
buko888 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Foretrekket lydvolum blir jo litt individuelt, men takker for alle innspill. Er litt tunghørt og trenger derfor ekstra volum for å skade hørselen enda mer, lol. Vurderte å importere en Sony NWZ-A818 fra USA slik som deg for å slippe volumsperren, men droppet dette. Tror jeg vil bli veldig godt med Cowon'en :-) Da avsluttes denne tråden regner jeg med. CIAO und auf wiedersehn! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det ikke bare og laste inn Amerikansk FW på spilleren? Dette fungerte jo utmerket på Creatives spillere før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå