nets Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg har nå bestillt en dedikert server i og med at jeg skal sette opp en god del spillservere og VOIP servere. Det billigste da ble en dedikert server jeg kan sette opp alt selv om fixe og mekke som jeg vil. Problemet er at jeg har 150GB månedlig overføring og trenger da et overvåkningsverktøy for å se hvor mange servere jeg kan holde oppe uten å overskride den grensen. Jeg leter etter et verktøy som kan overvåke hver av dem induviduelt og gjerne ha en måte å raportere enkelt via web hvor mye trafikk som er brukt og som evt. da gjennstår og kansje også kan kalkulere hvor mange dager det er til jeg har brukt opp de 150GB ved gjenomsnittelig bruk av båndbredde. Foresten så har hver server en egen IP adresse hvis det skulle gjøre det enklere å overvåke. Serveren skal enten kjøre Debian eller Ubuntu hvis det har noe å si. Og jeg har basic kunskaper til linux i console / textmode (vet hvordan jeg compiler og styrer litt med config filer via nano). Takk for svar Mvh nts Endret 23. oktober 2007 av nts Lenke til kommentar
nets Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Googlet meg fram til Munin, men var nesten litt for avansert for min smak. Noen andre forslag ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå