Postkassestativ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Spørsmålet står i emnetittelen Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 På biler med mellomaksling er det en gummikobling på akslingen som skal ta opp støt og vibrasjoner. Halvparten av de gjennomgående boltene sitter på en del av mellomakslingen og resten av halvparten sitter på motsatt del. Om du skjønner. Er denne delen slitt/dårlig vil man merke vibrasjon ved belastning/akselerasjon. Gummien blir morken og sprekker og kan i ekstreme tilfeller gå i oppløsning. Jeg har en totalt ødelagt hardykobling liggende i kjelleren, dersom det er interesse for å se bilder Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 og når du bytter den eller av andre grunner skrur ut de boltene så anbefaler jeg å iallfall bytte mutterene vis ikke boltene også, jeg gjorde ikke det når jeg byttet girkassen på bilen min, trodde det var dårlig girkasse feste som gjorde at det vibrerte, viste seg at det var mutterene som ikke klarte å holde igjen og skrudde seg ut. etter vært så knakk boltene fordi det var så mye slingring. ikke kult å stå midt i rushtrafikken. skal sies at det på min bil er hardykoblingen mellom girkassen og aksel. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 stitch_it: tenker hardykoblingen din sitter på utgående aksling fra girkassa, som da er en del av mellomakslingen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 stitch_it: tenker hardykoblingen din sitter på utgående aksling fra girkassa, som da er en del av mellomakslingen. jeg sier imellom du sier på, uansett på min bil er det den som er "kontakten" mellom aksel og girkasse, i alle fall sånn som jeg skjønner det. var det jeg mente, og det var for å spesifisere hvor hardykoblingen sitter. min aksel er todelt så når det står en del i mellom aksel og endel i den andre tingen så tenker jeg fort at det er ment at den skal være mellom de akslene. så beklager vis jeg har sagt noe som har blitt tolket feil. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Brukes også i rattoverføring på utgamle Volvo's. Bytta selv etter unormalt upresis styring langs smale kystveier, nummeret før hele driten revna....ugh. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 På mercedes kalles de "banatakoblinger" De er ofte retningsbestemt så se etter piler på koblingen. Kan være litt forvirrende og tenke seg til hvilken vei den skal sitte hvis du har vært for rask ved demontering av den gamle. Se etter merking før du demonterer. På merce kan du få vibrasjoner hvis du setter den feil. Den blir også fort slitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå