b_naimy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei alle sammen, planlegger en stor oppdatering for min pc etter at jeg greider å overklokke hovedkortet mitt til døden ved en feil Det som jeg beholder ifra den gammle PC-en er følgende: 1: XFX Gforce 8800gtx som er usedvanlig lydløs 2:Minne av typen OCZ PC8000 VX 2gig 3: 3 stk raptor disker av forskjellige strørrelser 4:2 stk plextor dvd brennere. 5: Acer 24inch (al2423) Resten har jeg donert til familie PC-en Så nå sitter jeg her å lurer på hva som er lurest å oppgradere til, har tidligere hatt Intel conroe cpu som jeg kunne tenke meg å kjøpe en kraftiger type av eller eventuelt dem nye Quad cpu'ene. Men det sies at det er ikke noe særlig ytelses forskjell siden mange spill osv ikke støtter quad ennå. Har tenkt meg å oppgradere med disse delene her, vis ikke dere experter kan kommer med forslag Her er link til handlevogna mi https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=57301 Har gjort noen uheldige valgt før så jeg kommer da til informasjons alterert for visdom. Tror dere at cpu valget eller noe andre deler vil være bottlenecks i systemet her,eller burde jeg gå for noe bedre som enten QX6800 eller noe sånt ? Selve kabinettet som jeg har valgt har jeg nesten ikke noe særlig info på, bortsett ifra noen tester her å der. Men den virker som en veldig solid kabinett som vil være ganske lydstille selv med 2 gf i sli osv.Men jeg takker å bukker vis dere kan komme med en bedre løsning . Ps:Budget er på +- 17000,- kr Mvh Bashir Naimy Endret 23. oktober 2007 av b_naimy Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ser ut som en helt ok pc som mest sannsynlig vil fungere bra lenge. Angående Quad VS Duo tror jeg Duo prossessoren vil holde. Det er veldig få spill på markedet som utnytter kraften fra en 4 kjerners. Men husk, det hovedkortet du har valgt trenger en BIOS oppgradering for å fungere med 1333FSB cpu. Som du har valgt. Lenke til kommentar
b_naimy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 AHA så jeg burde ha en ledig cpu som jeg må starte den med for så å oppdater bios, det var kjedelig Du har vel ikke hørtnoe særlig om den nye cpuen som kommer ifra intel i november, kunne det vært noe å vente på ?? Tror den heter Yorkfield noe eller noe sånt,skal vist ute 5% eller 10% mer en Conroe extrem modellen. Takker for alle info Lenke til kommentar
b_naimy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Hva med dette: 1: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341879 2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339848 Lurer på om det minne jeg har valgt vil fungere fint på hovedkorte der? Siden minne kjører på 1800mhz og hovedkortet støtter maks PC3-14400 som jeg ikke vet hva er i mhz ?? Noen som vet ? Mvh BN Lenke til kommentar
b_naimy Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Dark Power Pro 1000watt psu ? Mvh BN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå