supermannen87 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg skulle prøve å få til en TV funksjon på ubuntu, slik at jeg kunne se på film. Så jeg kjørte sudo nvidia-settings for å prøve å finne ut av det. Det endte bare med at den trodde TV'en var en del av et dualdisplay oppsett, så skjermen min var liksom halve skrivebordet mens TV'en var resten. Så jeg rotet litt rundt å fant ikke ut, og tok til slutt å deaktiverte TV'en og restartet maskinen. Når jeg så restarter er Kiba Docken bare en hvit område, prøver jeg å åpne terminalen er den også bare en hvit flekk. Oppleve også at æ, ø og å var erstattet av de tastene som er på det engelske tastaturet, men det fikk jeg tilbake. Noen som kan hjelpe meg her? Kan kanskje legge til at jeg nå under oppstart har fått nVidia logoen rett før oppstartsvinduet, noe jeg ikke hadde før... Jo! Dessuten forsvant den øverste linja som er over vinduene, der navnet på programmet vanligvis står i tillegg til minimer, maximer og lukk. Hvordan få det tilbake?? Prøvde nå å kjøre sudo gedit /etc/X11/xorg.conf men får bare opp feilmeldingen : "Cannot open diplay" Distro: Ubuntu 7.10 Skjermkort: nVidia Endret 23. oktober 2007 av supermannen87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå