øl_i_tastaturet Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei. Jeg er ganske ny innen dette, men synes det er veldig moro. Hadde satt pris på om dere tok en titt. link til side Siden, er for det meste fyllt med lorem ipsum. Ønsker kritikk og hvordan jeg bør forbedre meg. Takk. Endret 22. oktober 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Det er greit at du er ny, og at du synes dette er moro, men her kommer den harde dommen. Se linkene i signaturen min for råd og vink på vei mot å bli en bedre nettsideutvikler: Designdelen: - For liten tekststørrelse, for lav line-height, for lange tekstlinjer. Tekst ser klumpete ut - Skjønner ikke poenget med understrekede pekere kun når en holder musen over - Banneren er noe høy, og vil kunne ta fokus bort fra innhold. Nettsider skal designes først og fremst for å presentere innhold. + Fine og originale farger Nettsiden - <title></title> inneholder bare navnet på nettsiden. "Title" bør være informerende, og heller si noe om hva som befinner seg på den respektive siden. F.eks: Forside, Andorz eller Andorz: Forside - "Copyrighted" er ikke noe du behøver å skrive. "Beskyttet av Åndsverksloven" eller "Alle rettigheter" er mer riktig, sett i forhold til det norske lovverket. - Hva skal nettsiden presentere? Hvilket innhold skal nettsiden stå i forhold til? Verken design eller typografi kan være nøye planlagt hvis det ikke har som oppgave å spoesifisere et gitt innhold - Hva er nytt, unikt og nyttig med din side, som gjør at den har sin rett på nettet? - Skriv norsk. "Webside" er ikke idealistisk norsk. - Kodene dine er ikke fine. Du har lagt hele CSS-en din i source (så stor CSS bør legges i fil og heller "importeres". "Don't repeat yourself" er en gyløden regel når du skriver html og css), og i tillegg brukt tabeller for layout. Du spesifiserer også verdier i HTML-kodene dine. Disse bør spesifiseres med CSS. HTML er forbeholdt strukturerte elementer, ikke oppsett eller design. Endret 23. oktober 2007 av atomtissen Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for tilbalkemelding. Skal ta til meg alt det du sier her for jeg vil gjerne forbedre meg. Hva mener du med at jeg spesifiserer verdier i html og ikke css? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hyggelig at du tar kritikken kontruktivt. Det er ikke mangen som klarer det. Med spesifisering av verdier så¨tenker jeg på følgende: <td bgcolor="#6FA9B7" class="hrefs"> mot det som er mer riktig: td.hrefs{background:#6FA9B7;} <td class="hrefs"> Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Da skjønte jeg det. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå