_Ferrari_ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei! For å gjøre en ting klart, jeg kan ikke fælt mye PHP. Dette skriptet er redigert ut i fra et annet skript jeg fant med ca. lik funksjonalitet som jeg ønsker her. (bursdagsskript..) <?php $date = date ("dm"); $terminliste = Array ( "Testdings" => "2410", ); if(in_array($date, $terminliste)) { foreach($terminliste as $name => $birthdate) { if($birthdate == $date) { echo " $name "; } } } else { echo " Ingenting skjer i dag. "; } ?> Først, fikse noen av aliasene slik at de får mer vettuge navn.. Kan jeg bare endre de uten at det skjer noe? Jeg vil at skriptet skal varsle hendelsen "Testdings" en uke før datoen hendelsen inntreffer. Hvordan? Endret 22. oktober 2007 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) <?php $idag = time(); $fremtid = date ( 'U', strtotime( '+1 week' ) ); // $terminliste kan fint endres. $terminliste = array( "Testdings" => "2. November 2007", ); // Men da må du endre $terminliste til det du endra det til over // $birthdate kan også endres. foreach($terminliste as $name => $birthdate) { // Og da endrer du naturligvis $birthdate her også $birthdate = date( 'U', strtotime( $birthdate ) ); if( $birthdate <= $fremtid AND $birthdate >= $idag ) { echo "{$name} <br />"; } } ?> Den tror jeg nok skal funke. EDIT: Kode oppdatert. EDIT2: Ny kode Endret 23. oktober 2007 av M4rTiN Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Nei.. det skriver ut kun datoene.. Jeg skal ha en boks på siden min, som skal skrive ut dette(boksen skal hete Kommende hendelser, ikke vesentlig..) "testdings" "en annen testdings" Datoen legger jeg kanskje inn som i navnet på testdingsene.. Slik at den skriver ut "testdings 27. okt" Hendelsene skal dukke opp i boksen en uke før de inntreffer. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Selvfølgelig. Fant feilen. Hvor naturlig er det ikke at 2010 er mindre enn 3011? Gjorde om hele koden til å bruke unix timestamp istede for "lesbare" datoer. Datoen du da skriver i $terminliste må følge GNUs Dato input standard EDIT: Til informasjon, så er den gamle koden oppdatert. Endret 23. oktober 2007 av M4rTiN Lenke til kommentar
gather Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan har du tenkt å sikre at dette scriptet blir kjørt hver dag slik at du får varslingen i tide? eller har jeg misforstått helt hva du vil oppnå her? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er bare å inkludere koden i boksen det. Så kjøres scriptet hver gang siden lastes. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jo, koden skal inn i boksen ja. Og hendelsen må bli skrevet ut en uke i forveien, og hver dag frem til hendelsen finner sted. Men den skriver ikke ut noen ting nå heller... EDIT: Tror klokka på serveren går feil.. Fikse det da kanskje. EDIT2: Nei, det fiksa ikke problemet.. Endret 24. oktober 2007 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Og du har skrevet inn tidspunktet i arrayet på engelsk? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Skulle da tro det ja... <?php $idag = time(); $fremtid = date ( 'U', strtotime( '+1 week' ) ); // $terminliste kan fint endres. $terminliste = array( "Testdings" => "2. November 2007", ); // Men da må du endre $terminliste til det du endra det til over // $birthdate kan også endres. foreach($terminliste as $name => $dato) { // Og da endrer du naturligvis $birthdate her også $birthdate = date( 'U', strtotime( $dato ) ); if( $dato <= $fremtid AND $dato >= $idag ) { echo "{$name} <br />"; } } ?> Det skulle da vise noe i dag? Endret 26. oktober 2007 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå