Gå til innhold

Soyo ....Soltek KT266 MBO

jason

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda jeg har et Soltek SL-75-drv-2. Faktisk har jeg ikke gjort noe forsøk på å justere Fsb'en enda...men kanskje jeg kan gjøre et forsøk ikveld..Cpu'en er "låst opp" og det er en Xp1700+ som kjører på max 1681Mhz...dvs noe over en Xp2000+ Men da mått ejeg sette opp volten litt. Uten det gikk den rett opp på 1650 uten videre.Jeg bruker en CopperHo 60mm ifra 3DFXCool... ville valgt alpha pal 8088 hvis jeg hadde hatt plass...men det er det ihvertfall ikke på soyo kortet. idle temp ligger på mellom 43 og 34 avhengig av hvor mye jeg setter opp rheostaten.

AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+

Soltek SL-75 DRV-2

256Mb TwinMos

S4 32Mb

80Gb Wd Caviar

Windows Xp pro

Sony 16XCdbrenner

Isdn modem

Sb live! value

+masse annet fett som stort sett heter noe med; Hyper-Megamax-Dobbelsuper-plus, ultraPro-2

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-01-06 14:11 ]

Lenke til kommentar

Hjertelig takk, kjører selv en 1800+ på et msi K7T 266 Pro2 @ 1680, noe lenger så synes jeg den er ustabil.

Tror ikke det skyldes prosessoren som jeg har en alpha pal 8045 på, men heller hovedkortet som rett og slett ikke egner seg noe særlig for overklokking.

Går derfor i tankene om å skifte kort, har litt lyst til å prøve noe som jegikke har prøvd før sel om det frister noe så sykelig med et Abit KR7

Lenke til kommentar

Etter litt nærmere undersøkelser viste det seg at jeg KUN hadde klokket opp Fsb'en og IKKE cpu. Det medførte en fsb på 302Mhz og altså 1681 Mhz på cpu

På soltek kortet ligger det en kjekk liten sak i bios. Den heter "Red Storm Overklokking" Aktiverer du denne finner den selv ut hvor høyt maskinen kan kjøre stabilt for deretter å boote opp på denne hastigheten. Det er da fsb'en man overklokker, skal man stille inn multiplier'en må man gjøre det ved hjelp av dip brytere på kortet. Har ikke hatt tid til dette enda, men tenkte å gjøre et forsøk til helga.

L1 broene har jeg jo unlock'a allereda så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...