Milktea Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg setter inn variabler i kolonner gjennom PHP-foreach som i sin tur henter data fra et tekstdokument og splitter dette opp. Jeg skal ha satt sammen en database bestående av ca. 3900 rader på denne måten, og det er her problemet trer inn: jeg får kun satt inn 25 rader av gangen! Etter å ha skrevet inn rad 25 returnerer mysql_query bare en feil når den prøver seg på nummer 26. Regner med at det er en eller annen innstilling som bestemmer hvor mye man har lov til å sette inn av gangen, men det aner jeg selvfølgelig ikke hvor jeg kan finne. Har sett gjennom .ini-filen, lett rundt i MySQL Admin og dessuten vet ikke engang Google hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe? Endret 24. oktober 2007 av Milktea Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 "bare en feil"? Hvis du muligens kunne spesifisert feilen. "Support? Det er en feil på PC-en min" hjelper liksom lite for å prøve å finne en løsning. Lenke til kommentar
Milktea Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Beklager. Som jeg nevnte gikk jeg ut fra at det var en eller annen innstilling som stanset angrep mot databasen, og feilmeldingen jeg fikk var ikke noen annen enn den som jeg selv hadde stilt inn i mysql_query (så den fortalte meg altså overhodet ikke noe om hva feilen gikk ut på). Nå har jeg imidlertidig lest meg frem til hvordan man kan sette opp feilbehandling, og finner ut at jeg får omtrent 4 feilmeldinger per rad som blir lagt til. Her er noen smaksprøver slik de ser det ut med ulike tall nedover (fra 18 og ned til 1 flere ganger): Ending ScriptError: [8] Undefined offset: 2 Ending ScriptError: [8] Undefined offset: 1 Ending ScriptError: [8] Undefined offset: 18 Ending ScriptError: [8] Undefined offset: 17 Ending ScriptError: [8] Undefined offset: 16 På toppen finner jeg denne, som ser ganske lik ut: Error: [8] Undefined offset: 18 Og 25 rader blir altså skrevet til databasen, og får fremdeles min egen feilmelding fra mysql_query i tillegg. Takk for svar! Lenke til kommentar
Milktea Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Æsj, nå føler jeg meg dum. Oppdaget at hele problemet lå i at noen av tekststringene innehold tegn som " og '. Trodde da også jeg hadde prøvd å slette rad 26 tidligere for å se om det var årsaken, men at det ikke virket, men tydeligvis var det det som var problemet. Får fremdeles "[8] Undefined offset: 16" og så videre, men nå klarer den å skrive inn så mange rader jeg vil. Så får jeg heller ignorere eller fjerne feilmeldingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå