faldmo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei og hå. Jeg vil nå lire av meg litt skit om MS, slippe ut litt damp Jeg fikk problemer med min 360 for ca 2mnd og et par uker siden, hadde ikke red rings of fire, men hele maskinen frøs 2sec etter jeg hadde skrudd den på. Sendte mail til MS om dette, og fikk svar med masse tester jeg måtte ta for å sjekke om det faktisk var system failure som trengte en reprasjon. Allerede der ble jeg litt skuffa, jeg skrev i mailen at det boksen fryser så jeg kommer ikke inn i menyer ellernoe, men vil tro alt dette går automatisk via botter, så ok, den er grei. Fulgte annvisnigen og fikk registrert min boks i systemet, den var valid for service, så jeg bestilte da service på den. Fikk beskreftelse om at alt var i orden og at jeg ville bli kontaktet så fort neste steg i prossesen begynte. Gikk vel 2uker før jeg sendte en ny mail og spurte om det skulle ta så lang tid, fikk selfølgelig bare svar fra den dumme botten igjen, samme savret som forrige gang, møkkabot! Men siden min boks allerede var i systemet og service var bestillt kunne jeg ikke gjøre noe mer der, kunne ikke bestille på nytt eller avbestille den jeg hadde. Så jeg ringte(grunnen til at jeg ikke ringte før er at jeg har store problemer med og ringe slikt, men det er ikke en del av denne skjønne historien) og kommer til det kjente "dududu, press 1 for xbox support etc", etter 10min med intens trykking kommer jeg gjennom til en kundebehandler. Av ukjente grunner kunne ikke han hjelpe meg(sikkert den møkkaboten som førte meg til feil sted!) så jeg fikk beskjed om og prøve igjen, hvorfor kunne ikke denne premieidioten sette meg over til en som kan jobben sin da!? Da var klokken seff blit så mye at det var stengt, jaja, ringte igjen neste dag men da var det tydligvis masse kø(ikke rart siden alle xboxene dør bare du puster i dens rettning) så jeg satt vel i kø i 20min, før jeg får høre "om du vil legge igjen navn + nummer, så ringen vi deg opp igjen så fort vi kan" - skal si deg en ting, "så fort vi kan", det var ikke særlig fort. Rimelig irritert og lei kastet jeg hele boksen og brente den....neida, if only. Min far kjenner visstnok en som heter Silje og jobber ganske høyt i MS, han snakket med henne og jeg fikk en beklagelse på veiene av MS, og som plaster på såret skulle ejg få Supertøffe Halo3 t-skjorter!! herregud noe så fett! ikke bare får jeg verdens mest nørdete tskjorte, men jeg får også lov til og reklamere for et 360spill! gratis reklame for MS. Har ikke vært så glad siden Käerjeng 97 slo LSK ut av UEFA cupen, men nok om det. (ja det med glede var ironi, om det er noen kjepinner der ute som ikke tokk den) Men nå visste jo MS om problemet mitt, Silje skulle sette en av kundebahndlerene i sving, så ting ble gjort. litt skuffa over at jeg faktisk ikke fikk en spesialdeal, siden jeg hadde ventet i 2mnd ca, og måtte nå vente minst 4uker til. menmen, ting ble da gjort nå da! For 2uker dager så kom tskjortene...har enda ikke hørt noe som helst om servicen jeg ble lovet.. Dere kan godt si "eid", "jeg bryr meg ikke" - eller dere kan vise litt sympati, ville bare skrive noe jeg, så hva med og dele en finfin historie om alles kjære Microsoft! Faldmo tar ikke på seg ansvar for eventuelle skrivefeil! Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vil også ha Halo 3 t-skjorte. Men det er intet nytt at MS sin kundesupport sux big ass time. I hvertfall på 360-fronten. Sitter selv å venter på at min egen box skal komme tilbake. Nettopp hentet av DHL tho, men de brukte ca 2 uker etter at jeg ringte på å komme å hente den. Vet at det er DHL som henter, men det er sikkert MS sin feil uansett. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Skal man ikke etter Kjøpsloven kunne få kompensasjon når det tar så lang tid? Vil i alle fall krevd et gratis spill eller to. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Går det lang nok tid så kan man faktisk ha krav på å heve kjøpet. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ja jeg vet dette med kjøpsloven, men kjøpte den på sånn supertilbud på Smart Club, og om jeg skal heve kjøpet, få penger for så å kjøpe ny vil jeg ende 1000 i minus, klart man kan leve med det. Men vil helst unngå no utgifter på det her =/ Kan jo levere inn til Smart Club, om det tar mer en 2uker har jeg krav på en låne-maskin mens min er på rep. But still, ganske trist historie, alle ejg har snakket med har skrytt så fært av rask service, så kommer jeg og opplever dette.... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tror du vil få den raskere reparert om du leverer den inn til SmartClub enn å vente på trege Microsoft. Sørgerlig at deres support er så dårlig, det skaper jo bare enda mer dårlig pr. for dem også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Å konkludere med at Microsoft har pissdårlig kundeservice er omtrent som å si at Hitler var kjip - alle vet det alt for godt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 nja, det er vell litt og ta i... jeg har sendt inn 3 xboxer, aldri hatt noen prob, med support bortsett fra folk som ikke skjønner hva du sier og er dårlige på engelsk. har nesten alltid fått tilbake boxen etter 20 dager, sånn ca... en kamerat har også sendt inn uten problemer.. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Edit: Leste tydeligvis ikke hele posten. Endret 23. oktober 2007 av Konamixx Lenke til kommentar
trydis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vet at det er DHL som henter, men det er sikkert MS sin feil uansett. Hehe, noen folk gir de jammen meg skylden for alt. Sikkert deres feil at det brenner i California og.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 nja, det er vell litt og ta i...jeg har sendt inn 3 xboxer, aldri hatt noen prob, med support bortsett fra folk som ikke skjønner hva du sier og er dårlige på engelsk. Det mest graverende eksempel av drit dårlig support jeg har sett tror jeg kom fra Microsoft sitt Xbox supportteam i fjor vinter. En kamerat av meg hadde kjøpt seg en Xbox 360 og Gears of War, og skulle importere sin gamle gamertag som hadde tolv måneder med aktiv spilling igjen (dvs. tolv mnd. gold), men han fikk en feilmelding når han skulle forsøke å importere denne.Han ringte så Microsoft, og fikk beskjed om at kontoen var låst, og at personen han pratet med på support ikke hadde adgang til å "løse" opp kontoen igjen, men at de skulle ringe opp. En eller to uker gikk, ingen ringte. Han ringte opp igjen. Samme beskjed. Ingen ringte opp, han ringer igjen etter en uke. Ny beskjed: Beklager, kontoen din er låst. Vi får ikke åpnet den. Vi vet ikke hva som er feil. Nei, vi kan ikke slette den, den gamle taggen din er nå tapt. Du kan få tre mnd gratis Live. Synes dette er en ganske elendig måte å behandle sine kunder på, og det later jo til at Microsoft selv ikke har kontroll over hva deres egne systemer driver med. Akk, spis drit og fall av et hustak, dette irriterer meg. Det virker som om majoriteten av de ansatte på supportavdelingen der er ansatt for å følge et flytskjema, og ved alt som krever faktisk tankegang må du henvende deg til en supervisor som man ikke får lov til å prate direkte med. Har selv sendt flere mail til Xbox sin support, og har ikke en eneste gang fått et forbannet svar. Når man ser hvor mye problemer Microsoft har med kvaliteten på sin hardware burde de pokker klart å få opp en supportavdeling som er to hakk over det absolutte lavmål. Jeg har i alle fall gitt opp supportavdelingen deres for lengst. ...rant rant. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Nå har jeg hatt en totalt annerledes opplevelse hos MS, tidsløpet fra når jeg ringte til support til når jeg hadde mottatt en ny konsoll var 10 dager! Jeg ble veldig fornøyd, men forstår at når man må vente flere uker/måneder og ikke får hjelp til en dritt, så blir man forbanna, veldig forbanna... Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Skal man ikke etter Kjøpsloven kunne få kompensasjon når det tar så lang tid? Vil i alle fall krevd et gratis spill eller to. De spillene man kan velge mellom er noen drittspill og når de først ankommer til norge etter altfor lang tid vil fu finne ut at du må betale moms og toll som vil koste mer enn å kjøpe spillet i norge så det er ihvertfall ingen kompensasjon. Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 blei noe problemmer med min box og, men koffer prøva å snakka te ms når du kan gå te nermaste elkjøp butikk og bytte den i ein ny (fekk te bake hardisken selvsagt)!!! Lenke til kommentar
Metal_Man Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Dette er hva du gjør! 1) Les igjennom forbrukerkjøpsloven (http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html). 2) Så tar du MED DEG BOXEN TIL SELGER! (Elkjøp er SELGER, IKKE Microsoft!) 3) Så banker du i bordet med alt forbrukerkjøpsloven gir deg av rettigheter og krever retting eller ny vare! 4) Når det gjelder ditt dilemma (MS er urimelig treige), så reguleres dette i §30: § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. 5) Gå inn på http://forbrukerraadet.no/ og spør hva som er å anse som "rimelig tid" etter § 30. Informer selgeren om dette når du leverer den inn, og sørg for å si at du KREVER lånegjenstand eller å få hevet kravet hvis det går mer enn èn uke over den grensen som forbrukerrådet har gitt deg (TA MED UTSKRIFT AV FORBRUKERRÅDETS SVAR TIL DEG!!) Saken er den at hvis du følger disse rgelen så VIL DU VINNE HVIS DU GÅR RETTENS VEI!! Dette må det ikke være noen tvil om at du vet, og da tør ikke butikken å rævkjøre deg! Jeg har fått byttet de mest utrolige ting, årevis etter at de ble kjøpt. Og selv om ansatte i en viss Lefdal-butikk faktisk prøvde å GJEMME SEG NÅR DE SÅ MEG KOMME (!) så fikk jeg ALLTID det jeg hadde krav på etter loven. BUTIKKENE SER AN DE SOM KLAGER, OG RÆVKJØRER DE SOM IKKE KAN LOVEN OG IKKE VIRKER TROENDES TIL Å GÅ TIL SAK!! Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Snart ser jeg ingen annen utvei en det du beskriver over her. Var på Elektroworld på Lillestrøm forrige helg, og der var hu Silje, så jeg gikk for og slå av en prat. Fikk min 3. beklagelse fra microsoft, hun skulle fikse det first thing mandag morgen. Gjett hvem som ikke har hørt noe enda? mhm, el correcto, meg det. Lenke til kommentar
downsattack Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 jeg syntes den fungerte veldig bra. Tok litt lang tid før jeg fikk den igjen men dette var det firmaet som hentet og leverte den som hadde den så lenge på lageret sitt. Var midt i julerushet så er vel litt forståelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå