Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jukse på prøve

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

ble tatt for juks en gang :S hadde lapp i pennalet. lol

shit var ekkelt.

så hadde vært fint med nye metoder. vet ikke om jeg tør mer lapp i pennalet xD

kalkulator virker som en bra ide. men litt dumt å dra den opp på fks en norsk prøve og 'jeg skal bare regne ut noe for denne oppgaven her' o.O

Du ble tatt, men ønsker likevel å fortsette å være patetisk? Way to go :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg hadde engelsk tentamen, så bare skreiv jeg alt på norsk, så gikk jeg på Google Translator så poff så ble alt til engelsk. Og så var jeg glad og fornøyd! Om lærerne ser jeg skriver på norsk sier jeg bare at jeg ikke klarer å lage en kladd som er engelsk, heller skriver norsk. :) Lett som bare det!

Lenke til kommentar
Når jeg hadde engelsk tentamen, så bare skreiv jeg alt på norsk, så gikk jeg på Google Translator så poff så ble alt til engelsk. Og så var jeg glad og fornøyd! Om lærerne ser jeg skriver på norsk sier jeg bare at jeg ikke klarer å lage en kladd som er engelsk, heller skriver norsk. :) Lett som bare det!

haha, dette kan du ikke mene? Hvordan tror du setnings oppbyggingen på engelsk er?, det blir jo direkte oversatt fra google translate, pluss verbene blir helt feil. Her tror jeg læreren tror at du har NULL forståelse for engelsk gramatikk og gir deg karakteren 1 eller 2

Lenke til kommentar

Du må jo være stein hakke dum? Da kan du heller la en stakkar med dysleksi få gjøre oppgavene dine, samme dritt-resultat.

Lenke til kommentar

Håper du strøk.

Lenke til kommentar

Og med de norsk skillsa der MÅ det jo gå bra! (Ikke det at når/da feil har mye å si for englesk vill jeg tro.. )

Lenke til kommentar

Hmmm ... Ikke lurt, med mindre du har ambisjoner om en svak 2-er eller sterk 1-er. Som du sikkert vet, eller burde vite, er det en del forskjell på det engelske og norske språket (ikke bare ordene, men syntaks, ordspråk mm.), noe som gjør at man ikke kan kjøre det hele gjennom en maskin, og forvente å få poesi tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har nok aldri jukset på prøver i de senere tider. Fikk min lærepenge da jeg i min unge alder skulle ha prøve for å få gange sertifikatet. Presterte å skrive slutten av 8 gangen på ett matpapir liknende papir, og man trenger ikke være smart for å skjønne hvordan det høres ut når jeg skulle brette opp lappen.

Har også vært med på at læreren kom inn i klasserommet og spurte hvem som satt på rad 2, pult 4. Læreren var ikke sinna, men synes at når man først skulle jukse så kunne man viske bort svarene fra pulten etter man hadde fullført prøven. Dette var dog ikke meg.

Til slutt så var det kammeraten (la oss kalle han Frank) min som synes det var en god idè å ha jukselapp i mopedhjelmen som lå på pulten. Dette var en episode der de hadde samlet opp litt over 100 elever i ett auditorium for en Engelsk prøve. Da han hadde kommet litt ut i prøven hørte han plutselig ordene "Frank, er det kjærlighetsbrev du har i hjelmen din eller ?". Han hadde da ikke tenkt på at når læreren tar stegene helt opp bak i auditoriet så blir alt som ligger rundt på pultene veldig oversiktelig. Jeg kan si at han følte seg ikke særlig kul når han tok "walk of shame" ut av rommet og over 100 elever satt i full latter.

Lenke til kommentar

shit var ekkelt.

kalkulator virker som en bra ide. men litt dumt å dra den opp på fks en norsk prøve og 'jeg skal bare regne ut noe for denne oppgaven her' o.O

det er vel ikke opp til deg..

for å få det bra her i livet så bør man få nogenlunde bra karakterer. la oss si de fleste historiekunnskaper eller norskkunnskaper jeg lærer på vgs, får jeg aldri bruk for igjen senere. bortkasta tid, og jeg vil ha en bra utdannelse der jeg driver med noe jeg trives med, ikke drive å pugge på ting som jeg uansett kommer til å glemme etter ei uke og ikke får bruk for siden...

Endret av kaolla89
Lenke til kommentar

Å få gode prøveresultater er noe alle trenger. Er det riktig at du skal få bedre resultat enn noen som har pugget og øvd i forkant av prøven? Og er det riktig at du eventuelt kommer til å gå ut av videregående med et bedre vitnemål enn de som gjør noe? Dette kan igjen føre til at noen andres eventuelle universitetsplass går til helvete på grunn av du er en lat og uetisk person.

Lenke til kommentar

shit var ekkelt.

for å få det bra her i livet så bør man få nogenlunde bra karakterer. la oss si de fleste historiekunnskaper eller norskkunnskaper jeg lærer på vgs, får jeg aldri bruk for igjen senere. bortkasta tid, og jeg vil ha en bra utdannelse der jeg driver med noe jeg trives med, ikke drive å pugge på ting som jeg uansett kommer til å glemme etter ei uke og ikke får bruk for siden...

Du vil ha en god utdannelse, men vil likevel ta minste mostands vei? Jepp, du er patetisk.

Lenke til kommentar

shit var ekkelt.

Det fungerer nok på ungdomsskolen og videregående, men når du kommer på universitetet, dum som et brød, og ikke kan noenting av det du skal kunne; Da hjelper det ikke med "lapp i penalet". Heller ikke i arbeidslivet.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar

I mitt programområde (TIP) har vi alltid lov til å ha med oss verkstedhåndboka til prøver, så her har vi nok skrevet en god del notater som skal være til hjelp til selve prøven. Har aldri blitt tatt for dette :)

Jeg har også flere ganger spurt folk i klassen, mens læreren ikke følger med :p

I tillegg til det har jeg også hatt lapp i penalet, men har faktisk aldri hatt bruk for den... Den ene gangen ble jeg nesten tatt, og etter den dagen bestemte jeg meg for å aldri prøve å jukse igjen!

Og jeg står fortsatt ved det valget :) Aldri mer juks!

Lenke til kommentar

haha, ikke juks om du vil ha bra utdannelse.

Går selv bare i 9ende nå men har jukset et par ganger selv.

I 8ende var jeg så dum at jeg hadde skrevet ned en hel artikkel til norske tentamen fra før ned på en kladd. Neste dag når vi skulle ha tentamen skrev jeg den villig ned uten å forandre en eneste setning med egne ord! Det fikk 1'ern meg til å aldri gjøre igjen :new_woot:

Fikk dog en 4'er i Norske det året uansett.

Vist du skal jukse skriv ned noen stikk ord som notater på mobilen eller lignende

:hmm:

Endret av atriC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har jukset på engelsk tentamen i 10. klasse. Også hjalp jeg en del andre i klassen med å jukse. Here's how;

Jeg har alltids vært sterk i engelsk, og jeg hadde engelsk som tilvalgsfag på ungdomsskolen. Siden jeg lå forran de andre når det gjaldt engelsk, så fikk jeg ekstra oppgaver. Vi hadde vikar i den siste tilvalgsfag timen før engelsk tentamenen. Vikaren vi hadde gav meg noen ekstra oppgaver, blandt de ekstraoppgavene lå oppgavene til tentamen samt forberedelseshefte.. Jeg sa ingenting om at jeg hadde fått oppgave- og forberedelseshefte til engelsk tentamen til noen den timen. Gjorde alle ekstraoppgavene, bortsett fra engelsktentamen heftene, fordi hun skulle ha de inn. Da hun spurte hvor det ble av de "andre" heftene, som hun tydeligvis ikke visste at var oppgavene til den fremtidige engelsk tentamen, sa jeg at jeg ikke hadde fått noen andre oppgaver. Dum som hun var, sa hun; greit. bra jobba.

Kom på skolen dagen etterpå, så fortalte jeg noen av kompisene mine at jeg hadde fått både oppgave- og forberedelsesheftet til engelsk tentamen med et uhell fra vikaren. Alle ble selvfølgelig helt gærn, og sa at dette må vi få ta kopi utav. Den var grei tenkte jeg. Tok kopi til de som ville ha. Dagene før tentamen gikk til å gjøre oppgavene og pugge de. Tentamen kom, og alle gikk inn på klasserommet med et smil rundt munnen. De som hadde fått kopi av heftet mitt, hadde planlagt å være på tentamen lengre enn nødvendig, for ikke å vekke oppsikt. Etter 3 timer, så gikk vi som hadde "jukset" ut, en etter en, med et enda større smil rundt munnen.

De som fikk kopi av heftet fikk 4-5, mens jeg, som vanlig fikk 6.

Ble aldri tatt for dette, og de som fikk kopi av heftene spanderte noen bokser snus på meg :D

Jukset også på noen små-prøver. Det gikk i de vanlige; huskelapp i lakerol boksen, notater samt googling etter svar på telefon, huskeregler på armen-triksene. Ble aldri tatt. :)

Lenke til kommentar

Har juksa ett par ganger, første gang i 6. klasse (vi skulle ha en Geografiprøve også startet jeg da læreren nettopp var ferdig med å forklare noe. Egentlig skulle han vel gi klarsignal eller noe...)

I 9.klasse da vi hadde norsk tentamen fikk vi se på tema, jeg søkte rundt på nettet om kvelden og fant fakta. Under tentamenen tok jeg opp notatene (som jeg hadde på pc og brukte de til å skrive). Det skal sies at dette hjalp meg ikke noe særlig, jeg fikk samme karakter som jeg alltid pleier å få på norsk stiler...

Nå går jeg på VGS og har ikke jukset, jeg tror ikke jeg kommer til å jukse mer heller...

Endret av anna1992
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Eneste gangen jeg juksa var når vi hadde engelsk tentamen, læreren vår var så utrolig dum at hun gav meg oppgave heftet sammen med lese heftet.

Du får ett lese hefte, og dagen etterpå får du oppgave heftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...