Tepose. Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Den ultimate "småprøve-på-ungdomsskolen" juksingen er vel ipod nano+.txt filer med alle svarene på. Under prøven lener du deg litt tilbake, setter ipoden mellom fanget og underkanten av pulten, leser av og skriver Sitter på første rad med læreren rett forran meg, så jeg kan bekrefte at det funker Endret 4. februar 2009 av Tepose. Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 jeg sjenner en som gikk på advokat/juss skole. han fikke en prøve dr d sto at ALLE HJELPEMIDLER ER LOV. så denne fyren tok rett å slett med seg en advokat på prøven han. skolen kunne ikke si noe, for de hadde jo skrevet at ALLE HJELPEMIDLER VAR LOV. Najs, det står faktisk på tentamener osv at alle hjelpemidler bortsett fra Internett tilgang og kommunikasjons midler er lov eller noe... Skal høre med en eldre kompis om han vil bli med på eksamen min >_<!!! Når ingen kommunikasjonsmidler er lovlige er det jo underforstått at du ikke har lov å være i kontakt med andre under prøva - altså har du ikke lov å ha med kompisen din. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Neste plan er: På nesten prøve/tentamen/whatever hvor jeg har tilgang på PC, og vet sånn ca. hva oppgavene går ut på skal jeg ta masse internetsider hvor dette står, og lagre det som .html . Det er jo tross alt ikke internet, siden jeg ikke på noen måte trenger internet for å se det?! WHAAHAHAHAHA Lenke til kommentar
Ad Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 På ungdomsskolen hadde vi gloseprøver i engelsk/ fransk som vi fikk karakter på. Vi skreiv opp alle sammen på tavla og noterte flittig ned når læreren stod med ryggen til tavla og dikterte. Funka fett. Etter prøven gikk han og visket ut tavla uten å merke noen ting Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Haha, sjedde noe lignende med meg i 5 klasse, hadde skrevet opp glosne på tavla, for å øve på de, lærern merka det ikke så vi fikk god tid til å skrive av før hun så det. Lenke til kommentar
TheBoyGirl Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ipod med tekst-filer funker bra. Har selv gjort dette mange ganger. Funker også å sende meldinger til hverandre, hvis du skriver fort da.. Ser litt dumt ut å se under pulten hele tia. Sendte melding til en som satt i et annet klasserom en gang, han hadde ikke på lydløs, så lærern tok mobilen og sjekka hvem meldinga var fra. Litt etter kom han å tok mobilen min.. Under en Engelsk TV. tentamen, sendte jeg og to andre lapper til hverandre, lærern så det, men ga faen.. Så vi begynte å snakke med hverandre, da kom han å kjefta på oss. Så hvis dere har en lærer som er såå jævla dum som han her, sendt lapper til hverandre Hvis du har med egen PC på tentamner, lagre internettsider og sånn. Vet om folk som har skrevet stiler ferdig på pc'en og levert disse.. Det funker, sparer masse tid. Lenke til kommentar
TheGatherer Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Under en prøve for en stund siden hadde jeg på forhånd laget en "fake" versjon av baksiden på en brusflaske (der hvor ingrediensene står) der jeg hadde byttet ut ingrediensene med svar på noen av oppgavene. Ble ikke tatt, men kunne jo det meste av stoffet uansett. Endret 5. februar 2009 av TheGatherer Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hadde en kompis med dysleksi tilbake på ungdomsskolen. Folk med lese- og skrivevansker fikk alle tekstbøker levert på kassetter som var ferdig delt opp i kapitler. Og jeg hadde fått meg en minidisc-spiller som man kunne ta opp med rett fra kassettspilleren. Så var det bare for meg å dele opp i kapitler som var relevant for prøven, mens jeg satt med en remote med display i hånden. Husker spesielt godt en naturfagprøve hvor vi skulle skrive inn alle viktige kroppsdeler, organer, ben, hudlag og slikt på figurer av menneskekroppen. Kassetten leste opp alt fra modellene i boka ned til minste detalj. Fikk karakteren 6 hvor læreren skrev 7! i parantes Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg fikk i min tid tilgang til PC på prøver i språk på ungdomskole og VGS fordi jeg skriver så innmari stygt for hånd. Disse var uten retteprogrammet på den profilen som var for bruk på tentamen og prøver men jeg tok med meg ordbokfilen for nynorsk på diskett og lastet den opp, hjalp meg til å stå i det forferdelige faget. Ble ikke tatt for det. Har aldri jukset ellers, er egentlig imot juks og syntes det er umoralsk og egentlig patetisk, men siden jeg ikke kan begripe hvorfor vi må ha nynorsk, hater det og eier ikke interesse for språkfag og jeg absolutt var nødt til å ha det for vitnemålet, itilegg til å få ståkarakter, så tenkte jeg at da får alle midler være tilatt Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Under en prøve for en stund siden hadde jeg på forhånd laget en "fake" versjon av baksiden på en brusflaske (der hvor ingrediensene står) der jeg hadde byttet ut ingrediensene med svar på noen av oppgavene. Ble ikke tatt, men kunne jo det meste av stoffet uansett. Du så vel den videoen på youtube. Jeg tok bilde av læreboka på en franskprøve samtidig som jeg hadde brukt en vanish penn og skrever masse notater i ordboka. Iphone FTW. Lenke til kommentar
Brainbiter Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg jukset på en fransk prøve i 8. Klasse en gang. Jeg skrev med penn på siden av fingrene så læreren ikke skulle se det når hun så på hendene - var noen gloser jeg sleit med å huske. Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hadde en gang en Kalkulator der jeg kunne skrive setninger å lagre. Også hadde jeg en klokke der jeg kunne skrive og lagre diverse. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Var den eneste som fikk ha laptop i timen og på prøver, så de notatene jeg skreiv i timen blei brukt når jeg ikke huska mer på prøven. Passet selvfølgelig på å dimme lyset på pcen også vippe skjermen så det var nesten umulig å kunne se hva jeg drev på med. Ble vel mest brukt i historie- og religionstimene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Kalkulator på samfunnfagsprøve Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ikke juks, det er patetisk. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Husker da jeg hadde en prøve i historie som jeg ikke hadde øvd på, da jeg gikk på vg2. Vi fikk vi lov til å ta prøva på datan. Husker jeg bare søkte på wikepedia etter alle svarene . fikk en 5'er om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har skrevet gloser på hendene, og deretter "streket" over de igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Husker da jeg hadde en prøve i historie som jeg ikke hadde øvd på, da jeg gikk på vg2. Vi fikk vi lov til å ta prøva på datan. Husker jeg bare søkte på wikepedia etter alle svarene . fikk en 5'er om jeg ikke husker feil Imponerende å wiki'e seg til en femmer... Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 ble tatt for juks en gang :S hadde lapp i pennalet. lol shit var ekkelt. så hadde vært fint med nye metoder. vet ikke om jeg tør mer lapp i pennalet xD kalkulator virker som en bra ide. men litt dumt å dra den opp på fks en norsk prøve og 'jeg skal bare regne ut noe for denne oppgaven her' o.O Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvis du kan bruke ipod kan du enten lagre et tekst dokument på den, eller spille inn et lydopptak hvor du leser svar, stikkord e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå