Elij Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har sånn fin kalkulator, men litt vanskelig å jukse med den i andre fag enn matte. Og med tanke på at det er det eneste faget jeg får brukt den, og jeg allerede kan ha med regelbok der, hjelper det lite. Legge noen løse ark inn i franskordboka funka bra, selv om jeg ikke fikk bruk for dem. Og trenger det virkelig ikke når jeg sitter i samme rom som noen som allerede har tatt prøven, og lærern går ut^^ Alt for lett å jukse, flere som har med notatark selv om det ikke er lov Lenke til kommentar
Beli Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Ooo ja! Juksing er alltid digg. Pleier å skrive det jeg har vanskeligst for å huske i hånda. Da kan man øve på det overalt fram til prøven. På selve prøven har jeg hånda litt under pulten og later som jeg tenker og ser i bakken.. funker alltid. Aldri blitt tatt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Legge en ekstra side i ordboka funker alltid bra. La også en lapp uttafor vinduet en gang(vi har vindu helt ned til gulvet). Funka bra for meg, men kompisen min som satt bak meg og gjorde det samme gikk det værre for. Det kom en kompis av han og klistra arket hans til vinduet Han gjorde det heldigvis ikke mot meg da. Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 er så greit nå når jeg har begynt og bruke pc isteden for bok i matten. Det blir ikke mange glemte regler fra nå av nei. Lenke til kommentar
Kvam Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) ... Endret 12. januar 2008 av Christoffer73 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jukser på MINST halvparten av prøvene Aldri blitt tatt. Husker en gang vi hadde en prøve og hadde vikar på skolen, som vikarierte for den gamle naturfaglæreren vi hadde. Så ble to av elevene tatt for å prate. Det vikaren gjorde var å ta begge prøvene til disse og hang opp på tavla, og skrev deretter "JUKS" med store bokstaver ved siden av. I tillegg skrek hun ut at hvis noen prøvde å jukse igjen skulle hu putte huet til den som gjorde det ned i dass og dra ned Senere skulle det vise seg at vikaren vi hadde, ikke hadde lov til å være på skolen vår, siden hun en gang hadde slått til en elev for lang tid siden. Du jukser minst halvparten av prøvene:O...ikke dårlig, ikke dårlig. Hvordan klarer eller har du klart det. Noen jukse metoder du har til alle OSS:p.?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Aldri juksa, aldri blitt tatt. Diskusjon over :!: Man ser det på nicket Lenke til kommentar
marvol Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg fant også mattetentamen, hos kusina mi som hadde tatt den en uke før meg.. Fikk 6'er på avsluttende tentamen i 10. klasse og i boka Men det var ikke juks, bare god utnyttelse av ressurser Lenke til kommentar
Aces Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg fant også mattetentamen, hos kusina mi som hadde tatt den en uke før meg..Fikk 6'er på avsluttende tentamen i 10. klasse og i boka Men det var ikke juks, bare god utnyttelse av ressurser Nei akkurat det er jo ikke å jukse. Det er skolens feil som gir samme tentamner etter hverandre. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Aldri juksa, aldri blitt tatt. Diskusjon over :!: Man ser det på nicket Haha nice! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Juksing funker fint det, men i lengden tror jeg pugging fungerer best. Du lurer bare deg selv, siden du ikke kan en dritt dersom du juksa xD Selv så preserte jeg med å få 3/2 når jeg jukset, og 5+ når jeg først pugget. Eldre historie vel og merke. Endret 2. januar 2008 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg lærer faktisk endel når jeg skriver jukselapp^^ Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg har aldri jukset på prøver selv, om jeg skriver metoder under er det kun fordi det er tanker som har surret rundt i hodet mitt mang en gang på hvordan man kan jukse, men har aldri satt disse tankene mine ut i praksis. Meen! Jeg pleier alltid skrive inn Notater inn på iPod'n, så spør jeg læreren om det er lov å høre på musikk, sier læreren nei, bråker jeg til læreren blir lei, så sier jeg: "Jomenn, det er så vanskelig å konsentrere seg, kan jeg høre på musikk, så holder jeg hvertfall kjeft." Da får jeg alltid lov, så "bytter" jeg sanger veldig ofte, å da kan jeg bare se på notatene mine. Enkelt og greit. Jeg vil kunne få lov til å se på notatene mine på alle prøver resten av åre! Vil ikke si at du på den måten benytter deg av MP 3 spillerens fulle potensiale, det mest geniale må jo være å spille inn lydfiler hvor du har talt inn svarene på forhånd og lagt dem inn for å høre på dem sammen med mange andre sanger. en i klassen min i år 1tip (mekk) hadde skrivd en lang jukse lapp å så han skulle jukse i dokumentasjon å da læreren så den å tok da skulle han gi han stryk men den jukselappen var så detaljert å fin at han fikk 2'er, han lærernen vi hadde mente at han måtte jo ha lært noe av en så fin jukse lappDet var en hyggelig lærer, jeg tror selv at de som jukser, helt sikkert lærer noe av det. Det er deres måte å skrive notater på, og siden innstillingen de har i hodet er å jukse, konsentrerer de seg veldig om å plukke ut det viktigste av informasjon og konsentrer seg veldig når de skriver det. Jeg er sikker på at enkelte juksere opplever at de ikke trenger jukselappen fordi de husker så godt hva som står skrevet grunnet det overnevnte og spenningen som er knyttet opp mot lappen og hvordan den ikke må bli oppdaget av læreren. Jeg har faktisk juksa så mye at jeg ikke husker halvparten av gangene en gang Disse kommer jeg på: Musikkprøve Naturfagsprøve Mattetentamen Engelskprøve Norsktentamen +mange fler Greit... I stedet for å skryte av at du har jukset på alle disse prøvene, hva med å heller gjøre som de andre og forklare historien rundt? Ellers er det flere metoder når en sitter på PC, særlig om en ikke har lærere som tenker særlig over det. 1. Minnepenn: Denne snasne lille innrettningen kan inneholde mye informasjon som er limt inn i worddokumenter. Du kan enten velge å ha flere worddokumenter oppe eller du kan kjappe deg å lime inn all teksten i dokumentet hvor du skriver prøven helt nederst for å unngå at læreren stusser over at du har flere dokumenter når du kun trenger ett. 2. Harddisken: Samme prinsipp som minnepenn i grunn, virker kun om du bruker PCn du vanligvis bruker. 3. Fellesområder: Internett blir sperret, men ofte har jeg opplevd at skolens egne fellesområder ikke blir sperret, klassekamerater kan dermed legge ut dokumenter og kommunisere her. Risikoen er riktignok stor for at det blir oppdaget om skolen har et overvåkingsprogram på de lokale serverne og sjekker i ny og ne. 4. Skjermchatting: Gi sidekameraten din et forsiktig dult og gjør evt små endringer i skjermens posisjon som ikke merkes godt. Sidekameraten ser nå forsiktig over på skjermen din og du kan skrive det du vil han skal se. Har brukt denne selv, men det er ikke for svar eller hjelp på oppgaver, det har kun dreid seg om slike spørsmål som: "Hvor mange ord har du skrevet?", "Jeg har skrevet 1231 ord", "Synes du det er vanskelig?", "Er du ferdig snart?" etc. Når vi hadde MK-prøve før jul hadde forresten lærerne vært smarte nok til å sette oss på andre klasserom enn de som var våre. 1MKA byttet med 2MKA og 2MKB byttet med 1MKB, for å unngå punkt 2. De tok og ut hele nettverket for å hindre punkt 3 og punkt 1 er litt for risikabel. Men punkt 4 tenker de aldri særlig over. Endret 3. januar 2008 av TSP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg lærer faktisk endel når jeg skriver jukselapp^^ ikke sant! Derfor jukselapp må bli tillatt Lenke til kommentar
REALERBRASELLOUTERDÅRLIG Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg lærer faktisk endel når jeg skriver jukselapp^^ ikke sant! Derfor jukselapp må bli tillatt ....Wow. Uansett. Jukset på en liten del av Norsktentamen. Kopierte noe ut fra wiki, la det i penalet og fikk skrevet det meste ned på arket. Fikk 4- for ting som sto på wiki. På mattetentamen fikk vi lov til å ta med oss hva vi ville. Men var umulig å vite hva vi skulle ta med fordi vi får oppgavene rett der. Og tinga vi har hatt om har vi svakt skrevet i regelboka. Litt kjipt å komme på skolen med en haug med bøker og ikke bruke en eneste pga det er om helt andre ting. 3x-(-19x - 46y)+94g+__-___=abc293 Går ikke an å planlegge sånne oppgaver Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Vet ikke om dette er juks, men læreren min la eksamens oppgavene ilag med forberedelse heftet mitt, 5+ på den eksamen. Har fortsatt arkene i skuffa mi. Temaet var Colours visst noen lurer. Jukser som regel aldri, men bare når det er krise. Lenke til kommentar
................... Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) ... Endret 9. juli 2010 av b82rez Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Alle har vel juksa på gloseprøver og slikt på barneskulen, så gidder ikkje fortelle om dei gongane. Men skikkeleg juksing har eg berre gjort EIN gong. Det var termin-tentamen i matematikk i 10. klasse (altså i fjor). Fordi lærarar er så late og ikkje gidder å lage nye tentamenoppgåver, pleier dei ofte å bruke eksamenshefter frå tidlegare år. Kvar elev i klassen fekk utdelt eit hefte to dagar før prøva. Dette heftet inneheld noko som har med nokre av oppgåvene i sjølve prøva å gjere, og ein skal ha med seg heftet på prøva. Dette viste seg å vere års-eksamen i matematikk for 10. klasse i 2002 (trur eg det var). Og då hadde alle elevar i landet som kom opp i matematikk i 2002 hatt denne prøva. Dette stod på heftet saman med eit nummer. Sidan det var eksamen, låg den sikkert ute på nettet. Eg greidde å finne denne prøva på nettet, og der låg alle svara også. Vi fekk lov å ha med oss såkalla "regelbøker" på prøva. Bøker der vi kunne skrive formlar og reglar. Vi fekk lov å ha med oss så mange regelbøker vi ville, så lenge det var eleven sjølv som hadde skrevet i dei. Så eg skreiv ned nesten alle svara på prøva i ei av regelbøkene mine, og stappa den ned i sekken, dagen før prøva. På prøva satt eg nervøs sidan eg visste eg hadde gjort noko gale, og var litt redd for at folk skulle finne det ut. Det var bra at eg hadde greidd å fått meg ein fin plass bakerst i midten, men dei som satt på sidene og borte ved veggane, satt litt lenger bak. Eg oppdaga at det var nokre oppgåver som var bytta ut pga, at ein trengte PC for å løyse dei, eller noko slikt. Så det var nokre oppgåver eg ikkje fekk gjort då sidan eg ikkje hadde svaret på dei. Men eg satt i gang, og brukte LANG tid som eg vanlegvis gjer på prøver. Eg prøvde å ikkje sjå så alt for mykje i regelboka, sidan det ville ha vore litt misstenkeleg om eg hadde gjort det på kvart einaste spørsmål. Så dei første oppgåvene huska eg svara på, elller var så lette at eg greidde dei sjølv. Eg åpna boka alltid ganske tett inntil meg som om eg prøvde å skjule ansiktet bak ei avis, eller så la eg den på bordet under prøva og heftet, slik at berre svaret på akkurat den oppgåva eg dreiv på med viste, fordi eg var redd for å bli tatt. Men det såg ut som om at folk hadde meir enn nokk med å holde auge med seg sjølv. Dagen gjekk og eg var faktisk ein av dei siste som gjekk som vanleg. Eg er ofte ukonsontrert, og ser aldri grunn til å gå frå ei prøve før absolutt ALT som eg klarer å få til er gjort. Eg pleier å ta meg god tid og gjere det utfyllande. Om eg hadde vore den første som hadde røyst meg og gått med heilt utfyllte ark og svart på alle oppgåvene, tenkte eg at det og ville kanskje bli misstenksomt, og kanskje dei ville ha merka at eg såg så frykteleg mykje meir i regelbøkene mine enn normalt, og derfor skjekke dei. Så eg hadde tatt meg god tid. Då eg fekk igjen prøva, fekk eg karakteren 5. Om eg ikkje hadde juksa hadde eg nokk kanksje klart ein 3+ eller 4- på den prøva visst eg hadde vore heldig. Eg holdt kjeft om alt som hadde med prøva å gjere fram til sommarferien, i tilfelle læraren skulle høyre om noko slikt og kunne då kanskje endre karakteren min (var såvidt han gav meg 5 etter at vi prata litt om kva linje eg skulle gå på året etterpå). Og eg kom ikkje opp i matematikk i eksamen. Eg var best i klassen i matematikk på barneskulen, men det var jo berre å pugge gangetabellen så det var null stress. I 8. klasse fekk eg vel 4 i matematikk. I 9. klasse datt eg ned til 2 i første termin etter ei stygg prøve, men greidde å klatre meg opp til 4 i andre termin. I 10. klasse fekk eg 4 i første termin og 5 i andre termin. No går eg Elektrofag vg1 og er ein av dei tre beste i matematikk i klassen på 12 elevar. Eg greier virkeleg å skrive mykje om lite Lenke til kommentar
bellad76 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Når skolen i praksis forteller elevene at de skal få eksamensoppgaven fra 2002 som tentamen, kan de takke seg selv dersom noen får tak i oppgaven, som ligger offentlig tilgjengelig på nettet, og svarene på forhånd. Så spørs det bare om det er lov å skrive hva som helst i disse regelbøkene. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg skal ikke si jeg har gjort det selv, men den mest geniale måten og "jukse" på må da være og sette seg langs veggen, der du dagen før har byttet ut litt av innholde på veggplakaten med prøvestoffet? Tror ikke det kan bli bedre en det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå