Dan-Levi Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ja jeg sitter nå i den nyinstallerte Ubuntu7.10 min og lurer egentlig på hva som er bra av programmer til og emulere cd/dvd drev? Jeg har installert Wine og tenkte meg på å prøve ut ett par spill. Er ikke så kjent med linux, har vært borti det litt for lenge siden, kan ikke alt for mye om terminal og sånt så hvis dere tipser igjennom den hadde det vært fint og få se koden. Forresten, Ubuntu 7.10 rocker har lekt meg litt rundt med Compiz Fusion nå å det er ikke tvil om hva slags OS jeg skal bruke fremover. Alle drivere uten skjermkort fungerte med en gang. 4/5 til for denne her Det er tross alt gratis og fungerer jo til det meste. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 "mount"-verktøyet som følger med kan montere hva det måtte være. For å montere en .iso-fil kan du kjøre "sudo mount -o loop -t iso9660 myfile.iso /path/to/some/directory". Liker du ikke kommandolinja ser jeg at et søk på "mount iso" gir en del treff på GUI-verktøy i Synaptic. Du kan også legge til en servicemenu i Nautilus. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=87369 (se også post #25) Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Takk for hjelp, jeg fikk lagt inn ett igjennom synaptic, men når jeg mounter og skal åpne install på ett spill f.eks. med Wine så skjer det ikke noe. Prøver jeg bare og dobbeltklikke på ikonet så får jeg en feilmelding (husker ikke eksakt og sitter i Vista nå) Noen som har peiling på hva jeg gjør galt? eller ikke gjør? Edit: En liten leif Endret 23. oktober 2007 av Danbannan Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) hvis du vil installere noe med wine må også installasjonen foregå gjennom wine. jeg bruker alltid terminalen til dette: $ wine setup.exe Du kan vel høyreklikke å velge "åpne i" og skrive inn wine (i allefall i kde). Dersom du vil ha installasjonsprogrammet til å tro at det kjører fra cd kjører du winecfg, går til drives og legger til en stasjon som peker til mappa du monterte cden i. Det skulle ikke være nødvendig å spesifisere type, men det skader ikke. Lykke til Endret 23. oktober 2007 av anders_iver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå