tor1986 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Tastaturet på min bærbare pc har klikka... Noen taster funker fint, mens andre ikke funker i det hele tatt.. Noen taster blir t.o.m. til flere taster.. Den har stått oppe på rommet til broren min, og han sier at det er mulig at han har sølt noe på det.. Hva skal jeg gjøre? Er PC-en ødelagt for livet eller er det mulig å reparere den igjen hos verksted? Det er en HP Pavilion ZD8000 det er snakk om... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det kan hende det fikses med et nytt tastatur. Dette er ikke spesielt billig. Regn med ca 800kr for et. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 det du beskriver er veldig typisk for å ha sølt brus eller annet kliss i tastaturet. Det kortslutter de kretsene som bestemmer hva taster som registreres, dermed får du alt slags mulig tull i stedet for de tastene som faktisk skal trykkes ned. Jeg vet ikek om modellen du nevner er en stasjonær eller bærbar. Om det er en stasjonær kandu bare bytte tataturet, som er en billig sak. Om du er litt nevenyttig kan du faktisk bare demontere det, vaske det i såpe (det er lit elektronikk idet, og det sikkert fjernes før vask), og så bare montere det igen. Er det en bærbare er nok dette mye vanskeligere og det må sansynlig byttes profesjonellt, noe som kan koste en del. I så tilfelle, ta kontakt med selgeres og hør hva de kan gjøre. Maskinene i seg selv er sansynligvis i orden om du ikke har merket andre feil enn merkelig tastetrykk. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå