CounterPlayer Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hei, jeg var i byen og kjøpte et SMC 10/100 fast ethernet PCI nettverks kort, dagen etterpå dro jeg til en kamerat av meg for og teste det ut.. (vi brukte en cross-over kabel) Og av en eller merkelig grunn så funket det ikke og linke, det hendte at vi fikk spille opp til en- to ganger men så kollapsa nettverket igjen, kameraten min fant meg, men han kunne ikke komme inn på de delte filene mine (feilmeldingen var at jeg ikke hadde delt en eneste fil, men jeg hadde jo delt hele harddisken).. Og jeg fant ikke han. Når vi plugget i kabelen så stod det at en nettverks kabel var plugget inn, men vi fant hverandre ikke (vi brukte begge nettverks kortet som jeg har nevnt, og begge har Win XP) hvis noen har svar til dette. Værs så snill og send en tilbake melding.. Please Mvh en litt mislykket bruker.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Er drivere innstalert? er dere på samme workgroup er det samme ip adresse dere har (siste tall varieres eks 198.168.0.1 og 198.168.0.2) Er firewall riktig konfigurert?, er xps innebygde firewall skrudd av?, er harddisk delt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå