Fotoentusiasten Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har nylig kjøpt meg et Canon 400D kamera med Tamron XR DiII objektiv. Jeg får ikke autofokus til å fungere når jeg setter kamera i Manuell. Skal man ikke kunne bruke autofokus når kamera står i den posisjonen? Lenke til kommentar
The_Reverencer Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) *slettet* Endret 22. oktober 2007 av The_Reverencer Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Når du bruker "M" på kameraet blir ikkje objektivet automatisk satt på manuell fokus, du velger jo fokusen på objektivet (iallfall gjer eg det på mitt 350D). Viss du har mistanke om at det er feil på kameraet, så kan du vel dra tilbake til butikken du kjøpte det på, og få dem til å forklare det til deg eller eventuellt sende det inn dersom det er feil? Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har nylig kjøpt meg et Canon 400D kamera med Tamron XR DiII objektiv. Jeg får ikke autofokus til å fungere når jeg setter kamera i Manuell. Skal man ikke kunne bruke autofokus når kamera står i den posisjonen? Har du sett etter om autofokusbryteren på siden av objektivet står i AF-posisjonen? Forøvrig så skal autofokus-innstillingen din ikke forandre seg, uavhengig av hvilket program du velger. -MightyTwin. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Manual er vel heller en modus man bruker for å justere både blender og lukketid, for å få akkurat de bildene du vil ha, ikke de kameraet tror du vil ha. Manuell fokus kan du bruke med auto om du vil, det har ikke nødvendigvis noen sammenheng med M-modus å gjøre. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har ikke hatt kamerat så lenge...men mener bestemt at autofokus fungerte i M stillingen så lenge knappen for manuell/automatisk fokus sto i auto. Men nå virker bare AF på de andre posisjonene! Ikke på M Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis AF slutter å funke når du skrur hjulet fra Av til M bør du ta deg en tur til butikken du kjøpte kameraet i (ringe nettbutikken).. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis AF slutter å funke når du skrur hjulet fra Av til M bør du ta deg en tur til butikken du kjøpte kameraet i (ringe nettbutikken).. Jeg fant ut hva problemet skyldes.....jeg hadde rotet litt for mye med innstillinger! Under brukerfunskjoner hadde jeg låst AF på et vis! Takk for raske svar alle sammen :-) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kan jeg spørre det hvilken innstiling det var? Har nylig kjøpt en canon400d bare for å utforske kamera litt så jeg testet forskjellige innstilinger på den og nå har det blitt sånn at AF'n ikke vil funke lengere? :S Den vil ikke fokusere på det objektet jeg sikter til. Går bare fram og tilbake? :S Lenke til kommentar
DHM Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kan jeg spørre det hvilken innstiling det var?Har nylig kjøpt en canon400d bare for å utforske kamera litt så jeg testet forskjellige innstilinger på den og nå har det blitt sånn at AF'n ikke vil funke lengere? :S Den vil ikke fokusere på det objektet jeg sikter til. Går bare fram og tilbake? :S Ta av og på objektivet. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har testa med 3 forskjellige objekter Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Den vil ikke fokusere på det objektet jeg sikter til. Går bare fram og tilbake? :S Det kan bety en av tre ting. 1. Det er for lite lys til at autofokusen finner noe å fokusere på. 2. Det er for lite kontraster i motivet. 3. Du er for nærme motivet. Tom Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 1. Har vært ute, testa i studio. 2. HGar prøvd med 2 forskjellig kamerar, med samme objektiv 3. tatt samme avstand som jeg testa med 2 forskjellige kameraet. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Kan jeg spørre det hvilken innstiling det var?Har nylig kjøpt en canon400d bare for å utforske kamera litt så jeg testet forskjellige innstilinger på den og nå har det blitt sånn at AF'n ikke vil funke lengere? :S Den vil ikke fokusere på det objektet jeg sikter til. Går bare fram og tilbake? :S Denne feilen høres litt annerledes ut enn min! Men jeg hadde rotet inne på "meny" og "brukerfunskjoner" Hvis du tror du har tuklet litt for mye med innstillinger er det mulig å sette kamera tilbake til fabrikk innstillinger! Du kan jo teste det for å se om det løser problemet ditt! Gjør det ikke det høres det for meg ut som om det er noe galt med kameraet ditt ettersom du har prøvd flere linser osv! Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvis AF slutter å funke når du skrur hjulet fra Av til M bør du ta deg en tur til butikken du kjøpte kameraet i (ringe nettbutikken).. Jeg fant ut hva problemet skyldes.....jeg hadde rotet litt for mye med innstillinger! Under brukerfunskjoner hadde jeg låst AF på et vis! Takk for raske svar alle sammen :-) Prøv å sett Af instillingen til ONe shot isteden for AI servo eller den andre, husker ikke helt i hodet hva det heter... men dette har gitt meg et fokus problem(den ville ikke stoppe å fokusere) før jeg viste om den:) prøv det i alle fall Husker ikke i hodet hvor du finner den menyen heller;p er på jobb hehe Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Trykk pil til høyre eller gå inn i menyen og 4-5 alternativer nedover. Velg som sagt "One Shot" og ikke "AI Servo" eller "AI Focus". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå