Gå til innhold

Canon 400D Autofokus problem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du bruker "M" på kameraet blir ikkje objektivet automatisk satt på manuell fokus, du velger jo fokusen på objektivet (iallfall gjer eg det på mitt 350D). Viss du har mistanke om at det er feil på kameraet, så kan du vel dra tilbake til butikken du kjøpte det på, og få dem til å forklare det til deg eller eventuellt sende det inn dersom det er feil?

Lenke til kommentar
Jeg har nylig kjøpt meg et Canon 400D kamera med Tamron XR DiII objektiv. Jeg får ikke autofokus til å fungere når jeg setter kamera i Manuell. Skal man ikke kunne bruke autofokus når kamera står i den posisjonen?

Har du sett etter om autofokusbryteren på siden av objektivet står i AF-posisjonen?

Forøvrig så skal autofokus-innstillingen din ikke forandre seg, uavhengig av hvilket program du velger.

-MightyTwin.

Lenke til kommentar
Hvis AF slutter å funke når du skrur hjulet fra Av til M bør du ta deg en tur til butikken du kjøpte kameraet i (ringe nettbutikken)..

Jeg fant ut hva problemet skyldes.....jeg hadde rotet litt for mye med innstillinger! Under brukerfunskjoner hadde jeg låst AF på et vis! Takk for raske svar alle sammen :-)

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre det hvilken innstiling det var?

Har nylig kjøpt en canon400d bare for å utforske kamera litt så jeg testet forskjellige innstilinger på den og nå har det blitt sånn at AF'n ikke vil funke lengere? :S Den vil ikke fokusere på det objektet jeg sikter til. Går bare fram og tilbake? :S

Lenke til kommentar

Har nylig kjøpt en canon400d bare for å utforske kamera litt så jeg testet forskjellige innstilinger på den og nå har det blitt sånn at AF'n ikke vil funke lengere? :S Den vil ikke fokusere på det objektet jeg sikter til. Går bare fram og tilbake? :S

Ta av og på objektivet. :)

Lenke til kommentar

Denne feilen høres litt annerledes ut enn min! Men jeg hadde rotet inne på "meny" og "brukerfunskjoner"

Hvis du tror du har tuklet litt for mye med innstillinger er det mulig å sette kamera tilbake til fabrikk innstillinger! Du kan jo teste det for å se om det løser problemet ditt! Gjør det ikke det høres det for meg ut som om det er noe galt med kameraet ditt ettersom du har prøvd flere linser osv!

Lenke til kommentar
Hvis AF slutter å funke når du skrur hjulet fra Av til M bør du ta deg en tur til butikken du kjøpte kameraet i (ringe nettbutikken)..

Jeg fant ut hva problemet skyldes.....jeg hadde rotet litt for mye med innstillinger! Under brukerfunskjoner hadde jeg låst AF på et vis! Takk for raske svar alle sammen :-)

Prøv å sett Af instillingen til ONe shot isteden for AI servo eller den andre, husker ikke helt i hodet hva det heter... men dette har gitt meg et fokus problem(den ville ikke stoppe å fokusere) før jeg viste om den:) prøv det i alle fall ;)

Husker ikke i hodet hvor du finner den menyen heller;p er på jobb hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...