Wild Berries Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. Som Topic. Noen som har tatt D.I.S.C testen, og vet hvordan De / Dere kom ut ? D.I.S.C Dette er en test hvor en kan finne ut hvem som duger, eller ikke i en gitt jobb situasjon Det firma jeg er i nå, skal kjøre endel av oss ansatte på denne testen, og fortrinnsvis legge forholdene til rette for vi som er "lavnivå" ledere skal få en mulighet til å bli "sjekket" inn / ut Så, er det noen av Dere som har tatt denne testen, eller vet om andre tester som er gratis å prøve, før en går inn for å ta en høyere ledelse stilling. For vi får ikke ta testen på jobb, før vi har sagt ja til selve stillingen....merkelig, med tanke på at jobben skal sjekke oss inn / ut. Vil jo sjekke om at det jeg står for, er det samme som kommer ut i testen D.I.S.C. Og bare for å ha skrevet det, det å komme opp på leder nivå, betyr kun fast lønn og bonus. Andre goder som gratis mobil, gratis internett og PC`e, er ikke "nok". Da de godene der forsvinner ut i skatt.... Og fastlønnen er ca 1500 Nkr mer (Brutto) enn det jeg har idag. Men det er lettere å stige i trinnene, men det betyr ikke så veldig mye for meg Så visst Dere vet om tester som er lik eller lignende, så sier jeg Takk på forhånd. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Bumper meg selv. 47 stykker har lest tråden, og ingen har vært igjennom slike tester som denne D.I.S.C. Det finnes vell noen der ute som har vært med på slike tester, eller tilsvarende tester ? Visst Dere vet om noen slike tester, så vær så vennlig å gi beskjed. På forhånd Takk. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
pekle Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Om eg ikkje hugsar helit feil tok eg denne i Forsvaret for elleve år sidan (det var nok eit anna firma, men testen heitte "Discus" meiner eg, som nevnt på sida du lenker til). Ganke artig å lese konklusjonane, fekk melding om eg burde ta testen på nytt fordi det var vanskeleg å finne konklusive mønster i svara mine og at ting tydde på at eg prøvde å lure testen - ikkje heilt sant, men eg prøver alltid å analysere og sjå ting frå fleire sider så mine svar vil ikkje alltid vere konsekvente. Slike testar brukar ofte nesten like spørsmål, men ordlagt på ein annan måte på forskjellige tidspunkt i testen. Det er ingen vanskeleg test, stort sett ei rad med spørsmål/påstandar som du skal ta stilling til, f.eks: "Dersom det er mobbing på jobben vil jeg: 1) ta det opp med ledelsen 2) ta det opp med de involverte 3) vente og se om det går over 4) bidra til mobbingen" Om du svarer ærleg gjennom heile testen bør den komme ut med ein konklusjon som ligg nært den du er. Ein bør alltid ta slike testar med ei klype salt og kun bruke det som eit supplement til intervju, kunnskapstestar o.l. I ditt tilfelle verkar det som testen kun blir brukt til å bekrefte at du er rett mann til stillinga så da er det greit. Men dersom den blir brukt til det motsette (som bevis på at du ikkje burde ha den stillinga) er det litt meir suspekt. Aftenposten har eit par artiklar om denne typen testing: http://forbruker.no/jobbogstudier/article1427432.ece http://forbruker.no/jobbogstudier/jobb/article1627678.ece Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Om eg ikkje hugsar helit feil tok eg denne i Forsvaret for elleve år sidan (det var nok eit anna firma, men testen heitte "Discus" meiner eg, som nevnt på sida du lenker til). Ganke artig å lese konklusjonane, fekk melding om eg burde ta testen på nytt fordi det var vanskeleg å finne konklusive mønster i svara mine og at ting tydde på at eg prøvde å lure testen - ikkje heilt sant, men eg prøver alltid å analysere og sjå ting frå fleire sider så mine svar vil ikkje alltid vere konsekvente. Slike testar brukar ofte nesten like spørsmål, men ordlagt på ein annan måte på forskjellige tidspunkt i testen. Det er ingen vanskeleg test, stort sett ei rad med spørsmål/påstandar som du skal ta stilling til, f.eks: "Dersom det er mobbing på jobben vil jeg: 1) ta det opp med ledelsen 2) ta det opp med de involverte 3) vente og se om det går over 4) bidra til mobbingen" Om du svarer ærleg gjennom heile testen bør den komme ut med ein konklusjon som ligg nært den du er. Ein bør alltid ta slike testar med ei klype salt og kun bruke det som eit supplement til intervju, kunnskapstestar o.l. I ditt tilfelle verkar det som testen kun blir brukt til å bekrefte at du er rett mann til stillinga så da er det greit. Men dersom den blir brukt til det motsette (som bevis på at du ikkje burde ha den stillinga) er det litt meir suspekt. Aftenposten har eit par artiklar om denne typen testing: http://forbruker.no/jobbogstudier/article1427432.ece http://forbruker.no/jobbogstudier/jobb/article1627678.ece Takker Dem for svar Tok noe lignende tester på sesjon, og havnet i UB`en i Luftforsvaret, for snart 20 år siden UB= Utskrevet Befal. Så vet jeg at jeg svarte ærlig og ut ifra det jeg mente den gang, og som enkelte av disse verdiene bruker jeg idag Nå har jeg blitt tildelt den stillingen på jobben, uten å ta testen, og skal ta den senere. Er midt i ett meget stort prosjekt og har nok å henge fingrene i..... Takker Dem atter engang for svar. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
kjellramstad Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Du kan fylle en DiSC test kostnadsfritt på dette nettstedet: http://www.verdibasert-ledelse.com/ Bestill nyhetsbrevet der (på frontsiden) og få direkte tilgang til DiSC testen. Fyll ut testen så får du resultatet kostnadfritt som en pdf fil per mail På samme sted finner du en mengde informasjon om og forklaring til DiSC konseptet. Endret 3. desember 2007 av kjellramstad Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Noen som har gjort dette som står i innlegget over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå