Gå til innhold

Hvordan snu viftene ?


Wickedlike

Anbefalte innlegg

Angående kjøling av harddisker. Google gjorde en undersøkelse som tyder på at behovet for kjøling av harddisker er sterkt overdrevet.

 

PDF: http://research.google.com/archive/disk_failures.pdf

 

• Contrary to previously reported results, we found

very little correlation between failure rates and ei-

ther elevated temperature or activity levels.

• Some SMART parameters (scan errors, realloca-

tion counts, offline reallocation counts, and proba-

tional counts) have a large impact on failure proba-

bility.

• Given the lack of occurrence of predictive SMART

signals on a large fraction of failed drives, it is un-

likely that an accurate predictive failure model can

be built based on these signals alone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående kjøling av harddisker. Google gjorde en undersøkelse som tyder på at behovet for kjøling av harddisker er sterkt overdrevet.

 

Vel.. du kan steke egg på mine. Så min påstand er at dette er å anbefale..

 

edit: åja, glemte å sei at dei har begynt å 'synge' nå.. Neppe bra.

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar
Angående kjøling av harddisker. Google gjorde en undersøkelse som tyder på at behovet for kjøling av harddisker er sterkt overdrevet.

 

Vel.. du kan steke egg på mine. Så min påstand er at dette er å anbefale..

 

edit: åja, glemte å sei at dei har begynt å 'synge' nå.. Neppe bra.

Hahaha, kjente meg igjen med EN gang der.... har KUN WD disker, og disse bør kjøles med en vifte av ett slag.

Uten kjøling, opplever EG og at diskene begynner å lage pipekonsert.

Lenke til kommentar
Hahaha, kjente meg igjen med EN gang der.... har KUN WD disker, og disse bør kjøles med en vifte av ett slag.

Uten kjøling, opplever EG og at diskene begynner å lage pipekonsert.

Jeg har 8x WD disker, og det eneste man trenger er av lufta rører seg litt over diskene, trenger ikke være orkan styrke inni kassa for at diskene skal holde seg på optimal temperatur.

Lenke til kommentar
parachute_X, angreretten gjelder selv om du har åpnet og testet produktet. Hele poenget med 14dagersretten er at du skal kunne bytte en vare du ikke har kunnet teste/se på forhånd og derfor ikke kan vite om lever opp til forventingene.

Hvis du ikke orker å bytte så får du finne frem drillen og ofre 5 min på det.

 

Dette er ikke hva jeg er kjent med. Om noen handler en vare av oss og tar den i bruk, så faller angreretten bort hvertfall. Angreretten handler om kunder som angrer på selve kjøpet, ikke på varen som er kjøpt

Lenke til kommentar
Fikk de i dag, men for å bruke angreretten kan jeg ikke ha brukt de eller tatt de ut av pakka, de ble (alle 7) levert i sånn plast som ikke er mulig å opne, dvs jeg reiv opp alt..

Jaha? Og dette gjelder bare på viftene?

 

Hvordan kan du vite at du er missfornøyd med produktet, hvis du ikke har testet det først?

Jeg vet at det ikke er alle plasser du kan returnere brukte produkter, men trodde du kunne det på Komplett.

 

Det er vel et år siden nå jeg returnerte en prosessor til Komplett jeg hadde brukt i litt over en uke, for å få tilbake pengene og bestille meg en ny. :)

Gjorde det fordi at prisene gikk ned opptil 50% uken etter jeg kjøpte den. :p

Lenke til kommentar
parachute_X, angreretten gjelder selv om du har åpnet og testet produktet. Hele poenget med 14dagersretten er at du skal kunne bytte en vare du ikke har kunnet teste/se på forhånd og derfor ikke kan vite om lever opp til forventingene.

Hvis du ikke orker å bytte så får du finne frem drillen og ofre 5 min på det.

 

Dette er ikke hva jeg er kjent med. Om noen handler en vare av oss og tar den i bruk, så faller angreretten bort hvertfall. Angreretten handler om kunder som angrer på selve kjøpet, ikke på varen som er kjøpt

Hvor jobber du?

Lenke til kommentar
parachute_X, angreretten gjelder selv om du har åpnet og testet produktet. Hele poenget med 14dagersretten er at du skal kunne bytte en vare du ikke har kunnet teste/se på forhånd og derfor ikke kan vite om lever opp til forventingene.

Hvis du ikke orker å bytte så får du finne frem drillen og ofre 5 min på det.

 

Dette er ikke hva jeg er kjent med. Om noen handler en vare av oss og tar den i bruk, så faller angreretten bort hvertfall. Angreretten handler om kunder som angrer på selve kjøpet, ikke på varen som er kjøpt

Hvor jobber du?

 

Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle, men ble usikker på denne saken no så jeg sjekket det, og det stemmer at angrefristen gjelder selv om man har åpnet pakningen, så se bort ifra det jeg sa tidligere. Kanskje jeg må ta det opp her, da jeg tydeligvis har lært feil her også :ermm:

 

Rettelse: spesifikt det som står på vår nettbutikk:

 

Du mister ikke angreretten hvis du åpner og ser på vareforsendelsen, så

lenge den kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde som

den ble levert.

 

Du mister angreretten dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner

beskyttelsesfilm, fjerner plast på manualer, løsner strips på ledninger o.l.

Den vil i disse tilfeller ikke være i tilnærmet samme stand og mengde som

den ble levert.

Endret av HobbiZ
Lenke til kommentar

Stemmer det at åpnet pakke ikke bryter angreretten, med unntak av noen få unntak som f.eks. med mat som er vakumpakket/hermetisert osv.

 

Det sistatet fra nettbutikken du arbeider i er også ganske så konservativ tolkning. Det sistatet er trosss alt ikke loven, men hvordan diun butikk har valg å tolke den, og det er en tolkning som lener ganske så hardt mot butikkens side for å si det mildt. Forbrukerombudet hadde neppe vært enig i at du mister angreretten av å løsne noen strips på ledninger f.eks.

 

Angreretten er såpass god for kjøper at du med nesten alle varer som ikke typisk "brukes opp" kan prøve dem i faktisk bruk og fremdeles angre.

 

mn nok om det, det finnes så mange andre angreretstråder her på forumet... det er bare å søke etter dem for mer info.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
parachute_X, angreretten gjelder selv om du har åpnet og testet produktet. Hele poenget med 14dagersretten er at du skal kunne bytte en vare du ikke har kunnet teste/se på forhånd og derfor ikke kan vite om lever opp til forventingene.

Hvis du ikke orker å bytte så får du finne frem drillen og ofre 5 min på det.

 

Dette er ikke hva jeg er kjent med. Om noen handler en vare av oss og tar den i bruk, så faller angreretten bort hvertfall. Angreretten handler om kunder som angrer på selve kjøpet, ikke på varen som er kjøpt

Hvor jobber du?

 

Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle, men ble usikker på denne saken no så jeg sjekket det, og det stemmer at angrefristen gjelder selv om man har åpnet pakningen, så se bort ifra det jeg sa tidligere. Kanskje jeg må ta det opp her, da jeg tydeligvis har lært feil her også :ermm:

 

Rettelse: spesifikt det som står på vår nettbutikk:

 

Du mister ikke angreretten hvis du åpner og ser på vareforsendelsen, så

lenge den kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde som

den ble levert.

 

Du mister angreretten dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner

beskyttelsesfilm, fjerner plast på manualer, løsner strips på ledninger o.l.

Den vil i disse tilfeller ikke være i tilnærmet samme stand og mengde som

den ble levert.

 

Jobber i Tele2 du

Lenke til kommentar
parachute_X, angreretten gjelder selv om du har åpnet og testet produktet. Hele poenget med 14dagersretten er at du skal kunne bytte en vare du ikke har kunnet teste/se på forhånd og derfor ikke kan vite om lever opp til forventingene.

Hvis du ikke orker å bytte så får du finne frem drillen og ofre 5 min på det.

 

Dette er ikke hva jeg er kjent med. Om noen handler en vare av oss og tar den i bruk, så faller angreretten bort hvertfall. Angreretten handler om kunder som angrer på selve kjøpet, ikke på varen som er kjøpt

Hvor jobber du?

 

Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle, men ble usikker på denne saken no så jeg sjekket det, og det stemmer at angrefristen gjelder selv om man har åpnet pakningen, så se bort ifra det jeg sa tidligere. Kanskje jeg må ta det opp her, da jeg tydeligvis har lært feil her også :ermm:

 

Rettelse: spesifikt det som står på vår nettbutikk:

 

Du mister ikke angreretten hvis du åpner og ser på vareforsendelsen, så

lenge den kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde som

den ble levert.

 

Du mister angreretten dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner

beskyttelsesfilm, fjerner plast på manualer, løsner strips på ledninger o.l.

Den vil i disse tilfeller ikke være i tilnærmet samme stand og mengde som

den ble levert.

 

Moobi.no, tipper jeg, hadde en artig diskusjon med en kundebehandler der:D

Det der er forøvrig den mest tilpassede definisjonen av angrerett jeg har sett (jfr. strips på kabler mangler, plast på manualer) og butikken du jobber i vil sannsynligvis få problemer om en av kundene deres søker bistand hos forbrukerombudet i en klagesak.

Produktene må kunne prøves, uansett hvor mange ganger dere forteller uvitende forbrukere at de ikke kan det.

 

 

Her er forbrukerrådets definisjon på angrerett: Angreretten går tapt dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

 

 

Btw, hvor mye penger taper en bedrift på å sette demomerke på en mobiltelefon, og selge den for to hundre kroner mindre, om noen kunder ikke er hundre prosent fornøyde?

 

Dette er problemet med useriøse nettbutikker, de tenker salg på kort sikt, og gir pokker i rykte/langsiktige salgsrelasjoner, fordi ingen av de som driver stedet har tatt så mye som et firetimerskurs i økonomi, markedsføring eller kundebehandling.

 

Nå er ikke Moobi, som jeg nevnte, en nettbutikk, men de distribuerer mobiltelefoner til andre nettbutikker (Netcom, Tele2) som henviser til dem når noe er feil/angreretten skal benyttes.

 

 

Latterlig. Mildt sagt, og jeg visste faktisk ikke at butikker skriver om angrerettsloven etter eget forgodtbefinnende. Dette burde undersøkes nærmere.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nei jeg jobber heller ikke der.

Og hvist du ser gjennom loven så står det ikke noe der om at du må få prøve varen først.

Angrerett går på å angre kjøpet, ikke varen, som tidligere sagt.

 

"Btw, hvor mye penger taper en bedrift på å sette demomerke på en mobiltelefon, og selge den for to hundre kroner mindre, om noen kunder ikke er hundre prosent fornøyde? "

Hva med butikker som ikke selger demovarer?

Ville du likt å fått en vare som du hadde oppdaget at hadde vært brukt?

Endret av HobbiZ
Lenke til kommentar

da har dere noe å bruke som lånetelefon.. det er jo ikke noe å diskutere engang.. såklart kan man sende tilbake varen på angrerett selv om man evt har prøvd produktet..

 

med mindre det gjelder kondomer eller noe slikt.

 

 

 

edit: forsåvidt skjer det vel ofte at man får produkter som er brukt. har jo lest flere eksempler med folk som har kjøpt "nye" telefoner og likevel har det vært gamle meldinger og porno osv på mobilen.. . så kan du tenke deg mørketallet med alle mobilene som ikke hadde porno.

Endret av DarkZhade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...