Dotten Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Etter 44 år er nå ventingen over for Bergens befolkning. Gullet er endelig sikret, etter flere år med sorg, skuffelser, stang ut og gull som glapp mellom keeperhanskene mens gode spillere ble sparket og gikk til RBK for å bidra til deres årlange dominans. Men når feiringen en gang vil avta, hva da? All den lidenskap og spenning ventingen har medført medførte en eksplosiv feiring som allerede har pågått i to uker. Det er gull over alt. Gulløl, gullbusser, gulldrakter, gullfly, gullavatarer og gullsignaturer. Hvordan i all verden skal Bergen og Brann makte å tilvenne seg sin nye hverdag og ikke minst: Hva skal bergensere vente på nå? Blir Brann en dominerende faktor i fremtiden, eller er dette starten på en ny heistur med en ny runde venting og frustrasjon som igjen kan bygge opp mot nok et herlig Brann-gull i den fjerne fremtid? Hva tror du, er årets Brann lag et blaff, eller vil vi nå se dem befeste seg i toppen og innta en dominerende rolle? Og tror dere bergenserne vil savne savnet etter endelig å vinne gull? Fyr løs og prøv å hold en noenlunde saklig tone. Jeg vender tilbake til tråden når gullrusen har lagt seg litt Lenke til kommentar
Raste Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Brann må nok vente 40 år til neste gull, dem kommer ikke til å bli dominerende i Tippeligaen. Men gratulerer til alle Brann fans uansett, og til deg Dotten Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Brann må nok vente 40 år til neste gull, dem kommer ikke til å bli dominerende i Tippeligaen.Men gratulerer til alle Brann fans uansett, og til deg Dotten Det blir nok ganske mye mer enn 40 år, håper jeg. Brann er uvant med å vinne, så etter dette vil jeg tro de synker rett ned igjen og koser seg på 6.plass i tippeligaen. Av en eller annen grunn, forbinder jeg Brann med 6.plass på Tippeligaens tabell. Vel, kanskje Brann fortjener å få juble en gang i blant. Denne gangen gikk det 48 år (eller noe) før de fikk jubel igjen. Jeg håper de må vente minst like lenge til neste gang de får slukket gull- og pils-tørsten. Beklager, men jeg sier ikke gratulerer til deg Dotten. Og ihvertfall ikke til Brann og Bergen. "Gulle e`heme, hva nå" Nei, det skal jeg fortelle deg Dotten. Nå går alt til helvette og Brann går rett ned i regn-bøtta si. Gutta må kjøpe seg super-paraplyer for å tåle alt det andre enn regn som kommer nå. Jeg må si at Brann er med på min hat-liste blant tippeliga-lag. På andre-plass ja. Det er faens godt gjort. 1. Lyn 2. Brann 3. Stabæk 4. Lillestrøm Der har vi gutta som jeg virkelig hater å tape mot og virkelig ELSKER å knuse og se tape. Etter 13 år på rad med GULL, GULL og atter GULL, så ser jeg ikke bortifra at Rosenborg BK slår knallhardt tilbake mot kritikerne og vi får oppleve enda flere fantastiske gull-år på vårt kjære Lerkendal. Vi står sterkt representert i Champions League med bl.a 1-1 mot CHELSEA! Og nå på Onsdag er det Valencia som står for tur. Jeg tror hele Norge støtter oss og gråter hvis Rosenborg ikke klarer Champions League-plass i år, noe som er utrolig synd med tanke på at Rosenborg er det eneste norske laget som klarer seg i Champions League. Rosenborg. Stolt Fortid- Stor Fremtid PS: Gikk relativt fort her.. SIkkert noe dere ikke forstår. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tror nok Brann kommer til å kjempe på toppen neste sesong, men jeg unner også gull til andre lag som aldri har vunnet. Rosenborg er vel det siste laget som virkelig fortjener gull. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tror nok Brann kommer til å kjempe på toppen neste sesong, men jeg unner også gull til andre lag som aldri har vunnet. Rosenborg er vel det siste laget som virkelig fortjener gull. Det tror jeg også. Brann har en meget god spillerstall, og Mons Ivar Mjelde har fått tid til å forme laget i en periode nå. Det er på ingen måte sikkert at Brann tar gullet til neste år også. Men topp 5. er jeg ganske sikker på. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tror hele Norge støtter oss og gråter hvis Rosenborg ikke klarer Champions League-plass i år, noe som er utrolig synd med tanke på at Rosenborg er det eneste norske laget som klarer seg i Champions League. Jeg griner ikke om ikke RBK-klarer Champions League-plass. Hvordan har du egentlig tenkt at de skal klare det? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tror Brann kommer til å kjempe i toppen av norsk fotball de nærmeste 5 årene, kanskje tilogmed ta et seriemesterskap til eller to i denne perioden. I Europa mangler jeg troen på at vi kommer til å gjøre det helt store, men et par champagne-aftener kan vi håpe på. Rosenborgs seier-rekke på 90-tallet var imponerende, men deres tid er forbi. De kommer kanskje til å kjempe i toppen en gang i blandt, men seriegull blir det lenge til de tar. Jeg lurer på hvor tilskuersnittet deres ligger når de har måttet vente 43 år på gull. Branns fremtid ser jeg absolutt optimistisk på, men nå som "gullet e heme" og "vi har vunnet serien i år, som i 1963", hva skla vi nå synge om? Vi trenger nye supportersanger! Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Rosenborg er vel det siste laget som virkelig fortjener gull. Synd å si det men det med Rosenborg har du litt rett i. Dette sier jeg selv om jeg egentlig heier litt på Rosenborg, da mamma er fra Trøndelag. Det å sparke Ola By Rise fordi han "bare" klarte å ta gull med knapp margin, og bringe laget til Champions League, det var faenmeg idioti. Når skal man lære seg at lag trenger kontinuitet. Hvordan har United holdt seg så gode i flere år? Jo, vi har hatt den samme treneren i over 20 år. Det er jo de samme trenerne som går fra klubb til klubb, det beste er å finne en god trener og holde seg til denne treneren i en lengre periode. Dette burde være åpenbart. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Er det bare jeg som koser meg littegrann over at Tørum skarrer på r'ene? Det må da bo en liten faen i ham også som storkoser seg over at både Brann og Rosenborg ligger der de ligger på tabellen. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tror hele Norge støtter oss og gråter hvis Rosenborg ikke klarer Champions League-plass i årDe som heier på RBK i europa og som heier på andrelag i tippeligaen er neppe den typen supportere som gråter i det hele tatt. Støtten er noget lunken for begge lag, tipper jeg. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har håp og tro på mange flere gull. Jeg har også håp og tro på Brann i på Champions League i fremtiden og håper virkelig det bygger seg stabilt som norges topplag, både nasjonalt og internasjonalt. Gullet nå var berre det første målet nådd. Nå kan nye mål og nye håp settes og skapes og det trenger slettes ikke gå nedover igjen, tvert i mot. Til vår kjære Rosenborg supporter her oppe. Rosenborg fortjener ingenting i mine øyne lengre. De har hatt sin glanstid og håper de får 40 år med midtplassering og middels resultat som et aldri så lite knekk i den altfor store arrogansen de har. Om de rykker ned og ut av Champions League så skal jeg være den siste til å så mye som rynke på nesen en gang. BRANN <3 Er det bare jeg som koser meg littegrann over at Tørum skarrer på r'ene? Det må da bo en liten faen i ham også som storkoser seg over at både Brann og Rosenborg ligger der de ligger på tabellen. Haha, har tenkt akkurat det samme :!: Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har troen på at vi klarer det neste år også jeg. 100-års jubileum med seriegull hadde smakt godt det. Når det er sagt, blir nivået i Tippeligaen bare gjevnere med årene, så det kam fort vippe begge veier. Jeg tror riktignok at de samme kandidatene vil kjempe om gull til neste år: Brann, Viking, Stabæk, Lsk og Rbk. Kanskje til og med et Oslo-lag klarer å forvirre seg inn i toppen? Hvem vet? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sorry, Dotten, alle innleggene kan ikke være like saklige Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Sorry, Dotten, alle innleggene kan ikke være like saklige Ventet på den der. Satt faktisk ute forleden og røykte med en jeg bor med, og han sa at nå som Brann vinner serien kommer sikkert bergenserne til å ta av og komme med "Mjelde-for-president" kampanjer. Endret 22. oktober 2007 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ihuga Rosenborg-supporter her Gratulerer til Brann og all ære til dere. Vi var rett og slett ikke gode nok i år, men tror og håper at vi kommer sterkere tilbake neste år Hadde vært litt morsomt med kniving med Brann om tittelen Brann er jo tross alt laget vi elsker å hate Lenke til kommentar
iDude Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Blir Brann en dominerende faktor i fremtiden, eller er dette starten på en ny heistur med en ny runde venting og frustrasjon som igjen kan bygge opp mot nok et herlig Brann-gull i den fjerne fremtid? Hva tror du, er årets Brann lag et blaff, eller vil vi nå se dem befeste seg i toppen og innta en dominerende rolle? Og tror dere bergenserne vil savne savnet etter endelig å vinne gull?Det Brann har gjort godt de siste årene er å satse på kontinuitet - og det har betalt seg. I tillegg har Brann skjerpet seg med tanke på økonomisk styring. Fra å være et konkursbo har de greidd å bygge en solid økonomisk plattform. De har de greiddd selv, men takket være hardball har de samtidig kunnet investere i spillere og bygge opp den sportslige suksessen. I tillegg kan de nå lokke spillere med mulig CL-spill neste år. I det hele tatt er SK Brann pr. idag veldig utypisk Brann, og det er det som har gitt resultater. Basen er der for å bygge et lag som vil være i tippeliga-toppen mange år fremover, og som også kan markere seg i Europa. Så gjenstår det bare å matche det med videre sportslig suksess. Personlig tror jeg ikke Mjelde er mannen som vil ta oss steget videre, eller, det var i alle fall det jeg trodde i begynnelsen av sesongen. Hvem vet, med årets erfaring under beltet kan det godt hende Mjelde er mannen som det bør satses på videre - det blir i alle fall for dumt å ikke gi han en ny sjanse til neste år. Uansett tviler jeg på vi greier noe lignende det RBK har gjort i Europa, til det tror jeg tidene og pengeinnsatsene fra storlagene har forandret seg for mye. Når det gjelder jubelrusen sitter jeg med en følelse av at det er lite som kan matche dette - men det er en følelse jeg tror kan forsvinne litt etter hvert. Tar vi gullet neste år er jeg overbevist om at jeg jubler ganske bra da og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå