Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Infotråd rundt seksuelle begreper

Eplefe

Anbefalte innlegg

det du skrev om infantelisme.. vil bare si noe om det..

bleiefetish kalles DL - diaper lover.. og hovedbetegnelsen er ABDL for da begge to

begge kan brukes å føle barne i seg, men kan også brukes sexuelt..

for noen er det kun sexuelt altså en fetish

det er de to som er hovedtypene av infantelisme.. men her er noen andre

AB: [Adult Baby] Adults who like to dress and behave like Babies.

DL: [Diaper Lover] Adults who just love to wear and/or wet and mess diapers.

IDL: [incontinent Diaper Lover] Incontinence adults who have found a way to make the medical need for diapers more fun.

JD: [it's Just a Diaper] People who just find diapers comfortable, and don't really care about using them, or playing with toys. It's just another choice besides boxers or briefs.

VDL: [Voyeur Diaper Lover] Adults who can't wear diapers, or don't even want to. But just enjoy seeing photos of adults who do, and talking to them.

JF [Jaded Fetish] Some people just like to try new things, and eventually, they get down to diapers or that thing with a hamster and roll of duct tape.

Endret av corry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det å bli tent på å se kroppsdeler, hvilket ord er det for det? Jeg så en film en gang der det var en som ble tent på kvinneføtter. Han kidnappet kvinner, og "koste" med føttene deres. Etterpå drepte han dem ved kvelning. Han puttet deres egne sokker ned i svelget deres. (Dette var forresten en filmatisering av en Sherlock Holmes-bok.)

Hah, den så jeg også. Det var creepy.

EDIT@Frohman: man dreper vanligvis ikke folk med sokker selv om man har fotfetisj. :)

Det får så være, men å kose med føttene til kvinner kalles fotfetisj.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Androfili: Å være tiltrukket av menn, uten at det sier noe om ditt kjønn

Gynofili: Å være tiltrukket av kvinner, uten at det sier noe om ditt kjønn.

Når brukes egentlig disse ordene?

Om du er tiltrukket av menn er du enten homofil eller heterofil avhengig av hvilket kjønn du selv er. Blir ikke da Androfili et ganske overfløding ord? Samme med Gynofili.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Buzzard_*

Om du er tiltrukket av menn er du enten homofil eller heterofil avhengig av hvilket kjønn du selv er. Blir ikke da Androfili et ganske overfløding ord? Samme med Gynofili.

Transseksuelle bruker gjerne disse ordene for å forklare hva de er. I stedet for å si "Jeg er en mann i en kvinnekropp som liker jenter". Eller "Jeg ble født kvinne, men var mann, så nå er jeg mann som liker kvinner" ...
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Det å bli tent på å se kroppsdeler, hvilket ord er det for det? Jeg så en film en gang der det var en som ble tent på kvinneføtter. Han kidnappet kvinner, og "koste" med føttene deres. Etterpå drepte han dem ved kvelning. Han puttet deres egne sokker ned i svelget deres. (Dette var forresten en filmatisering av en Sherlock Holmes-bok.)

Hah, den så jeg også. Det var creepy.

EDIT@Frohman: man dreper vanligvis ikke folk med sokker selv om man har fotfetisj. :)

Det får så være, men å kose med føttene til kvinner kalles fotfetisj.

Å kose med føttene til kvinner kalles å kose med føttene til kvinner. Å tenne på føttene til kvinner kalles gjerne fotfetisj, selv om det ikke er en ekte fetisj, da en fetisj går mer på ikke-kroppslige objekter, som lakk, lær, sko osv. som tidligere nevnt.

Når det er sagt så er det å tenne på føtter det absolutt vanligste seksuelle avviket hos menn, om man i det hele tatt kan kalle det et avvik, og skal omfatte noe slikt som 30-40 % av alle menn. Jeg er en av dem.

Ellers synes jeg det er rart at noe så ekstremt vanlig som rimming/analingus ikke er nevnt i tråden.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
Gjest Slettet+56132

Her har trådstarter flere perverse seksuelle begreper, legninger, parafili, og fetisjer som hun kan addere til åpningsinnlegget;

1. Nosofili er kort sagt opphisselse som en følge av at ens partner har en dødelig sykdom.

2. Agalmatofili. Det er nemlig når man tenner på utstillingsdukker.

3. Gynotokolobomassofili, en som glaner på ørefikene.

4. Odontofili, vi snakker nemlig om en fetisj for tenner.

5. Knissofili, er det å ha en pervers forkjærlighet for duften (og/eller stanken) av røkelse.

6. Catagelofili, er når en elsker kort sagt å bli hånet og ledd av.

7. Hybristofili er når man tenner på folk som har begått forbrytelser og sonet lengre fengselsstraffer.

8. Sitofili, de bruker mat til seksuelle formål, som masturbasjonsverktøyer.

9. Scatofili, er kort sagt å bli seksuelt opphisset av å snakke om seksuelle eller til og med obskøne temaer til vilt fremmede mennesker.

10. Autagonistofili. De foretrekker å skape situasjoner hvor det er en viss risiko for at folk kan se dem uten klær på.

11. Belonefili, hvor man tenner på å bli stukket med nåler og andre skarpe gjenstander.

12. Pyrofili, er folk som tenner på ild, brann og flammer.

13. Utassassinofili, er en som blir seksuelt opphisset av å sette seg selv i en situasjon hvor han eller hun kan risikere å bli drept.

14. Chrematistofili, mennesker som tenner på kjøp av sex.

15. Acrotomofili, en tenner på amputasjoner.

16. Autoscopofili, for eksempel en kvinne, som tenner nemlig på å se sine egen kropp og genitalia.

17. Kleptofili, er mennesker som tenner seksuelt på å stjele ting.

18. Ablutofili, er mennesker som blir nemlig opphissede bare ved tanken om et varmt bad eller dusj.

19. Harpaxofili, er mennesker som blir seksuelt opphisset av å bli utsatt for ran eller innbrudd.

20. Hodofili. De tenner nemlig rett og slett på å reise til ukjente steder.

21. Homilofili, er de som blir kåte av å høre en preken eller, Gud forby, preke selv.

22. Psykrofili, er de som blir opphisset av å fryse eller se andre fryse.

23. Taphefili. Enkelte mennesker blir oppstemte av tanken på å bli begravet levende.

24. Choreofili. Er de som blir opphisset av å ta seg en god gammeldags svingom.

25. Aulofil, en som tenner på fløytespill.

26. Formicofile, er de som tiltrekker seg maur og insekter, og la dem kravle rundt på sine edlere deler.

27. Entomofile, er de som bruker insekter for å oppnå seksuell stimulering.

28. Arachnofile, er de som tenner på edderkopper.

29. Batraktofile, er de som tenner på frosker.

30. Eproktofil, er personer som tenner på fiselukt.

31. Coprofagi, er det å spise avføring.

32. Renifleur, betegner tenningen noen får av å lukte på skittent undertøy.

33. Gynonudomani, er personer med en trang for å rive av klærne til fremmede mennesker.

34. Xenofile, blir seksuelt opphisset av fremmede.

35. Autoerotisme, er en tilstand hvor man ikke tenner seksuelt på andre, verken visuelt eller ved å berøre dem, men derimot tenner på synet av eller ved å berøre sin egen kropp.

36. Autofellatio, en mann som suger seg selv.

37. Actirasty, tenner på sollys.

38. Brontohilia, tenner på tordenvær.

39. Chionophilia, tenner på snø.

40. Dendrofili, fetisjen som går ut på å tenne på trær.

41. Botulinonia, er å bli opphisset av å ha sex med en pølse.

42. Acousticophilia, vil si at man tenner på lyd eller spesielle lyder.

43. Osmolagnia vil si at man tenner på lukter.

44. Nasofile, Er de som tenner på nesebor.

45. Trikofil, de som tenner på hår.

46. Tripsolagnia, tenner på hårvask.

47. Acomoclitic, er de som tenner på kjønnsorgan uten hår.

48 .Klaustrofil, vil si at man blir seksuelt opphisset av å bli plassert på et trangt sted.

49. Achluofili, å bli seksuelt opphisset av mørket.

50. Acrofili, å bli seksuelt opphisset av høyder.

51. Apotemnfili, en person som blir seksuelt opphisset ved tanken på å miste en kroppsdel, enten ved kirurgi eller ved å fjerne den selv.

52. Asfyksiofili, å bli seksuelt opphisset av å binde ting stramt rundt halsen for nesten å kvele seg selv.

53. Axillisme, de som foretrekker å ha sex i en armhule.

54. Bestialsadisme, å bli seksuelt opphisset av å påføre dyr skader eller smerter.

55. Blotting, å bli seksuelt opphisset av å vise fram eget kjønnsorgan.

56. Canofili, å bli seksuelt opphisset av hunder.

57. Capnolagnia, å bli seksuelt opphisset av å se på andre mennesker røyke.

58. Dacryfili, å bli seksuelt opphisset av å se tårer eller partneren gråte.

59. Ekshibisjonisme - å bli seksuelt opphisset av å bli sett på.

60. Emetofili, å bli seksuelt opphisset av kaste opp eller bli kastet opp på.

61. Endytophilia, å bli seksuelt opphisset av at partneren har på seg klær framfor å være naken.

62. Eonisme - transvestittisme.

63. Fekofili, en som har seksuell interesse for avføring.

64. Fetisjisme, å bli seksuelt opphisset av klær og objekter som for eksempel gummitøy, undertøy, lær, jeans, truser eller sko.

65. Gerontofili - å tenne seksuelt på gamle mennesker eller mennesker som er mye eldre enn en selv.

66. Haptefili, å bli seksuelt opphisset av berøring.

67. Hematolagnia, å bli seksuelt opphisset av blod.

68. Iantronudia, å bli seksuelt opphisset av leger eller legeundersøkelser.

69. Icolagnia, å bli seksuelt opphisset av å komme i kontakt med skulpturer eller bilder.

70. Infantilisme, å bli seksuelt opphisset av gjenstander fra barndommen.

71. Jactitation, å bli seksuelt opphisset av å fortelle om sine egne seksuelle opplevelser til andre.

72. Kakorrhafiofili, å bli seksuelt opphisset av å mislykkes.

73. Kinesofili, seksuell opphisselse fra bevegelse og fysisk trening.

74. Koprofili, å bli seksuelt opphisset av en aktivitet som innebærer bruk av egen eller annen mans avføring, som f.eks, å avføre i klær eller påføre sin egen eller annen mans kropp avføring.

75. Laktafili, å bli seksuelt opphisset av å spise, drikke eller leke med melkeprodukter.

76. Maiesiofili, å bli seksuelt opphisset av gravide.

77. Mechanofili, å bli seksuelt opphisset av å se eller høre på maskiner.

78. Melcryptovestimentafili, å bli seksuelt opphisset av svart kvinneundertøy.

79. Nebulofili, å bli seksuelt opphisset av tåke.

80. Ochlofili, å bli seksuelt opphisset av menneskemengder, for eksempel på et diskotek.

81. Oculolinctus, ett svært sjelden fenomen, men beskriver en person som bare kan tenne seksuelt dersom hun/han får mulighet til å slikke partnerens øyeeple.

82. Parthenofili, seksuell opphisselse knyttet til jomfruer.

83. Pederasti, brukes gjerne som betegnelse på på voksne menns seksualomgang med yngre gutter eller menn utenfor familien.

84. Pictofili, uvanlig sterk trang til å se på film og bilder av sex og nakenhet.

85. Plushofili, å bli seksuelt opphisset av å se eller ta på kosedyr.

86. Raptophili, å bli seksuelt opphisset av å voldta.

87. Sacofricosis - egentlig ikke en parafil, men beskriver den praksisen enkelte driver med hvor de lager ett hull i bukselommen, slik at de kan onanere på offentlig sted med minimal risiko for å bli oppdaget.

88. Sadisme, seksuell opphisselse ved å være ond og påføre andre smerte.

89. Sadomasochisme, er en seksuell legning som i hovedsak dreier seg om å dominere andre eller selv å bli dominert, og/eller å gi eller bli påført smerte.

90. Saliromani, å bli seksuelt opphisset av kroppssekreter som spytt, urin og avføring.

91. Siderodromofili, å bli seksuelt opphisset av å kjøre tog.

92. Voyeurisme, å bli seksuelt opphisset av å se eller spionere på andre som kler av seg, er nakne eller har sex.

93. Urophili - å bli seksuelt opphisset av å urinere i klær, av å se på andre som urinerer i sine klær, og urinere i undertøy, å urinere på sin egen eller annen mans kropp, påkledd, så vel som naken.

94. Vampyrisme - blodsport.

95. Vikarfili, seksuell opphisselse ved å lytte til en annen persons seksuelle erfaringer.

96. Zelofili, å bli seksuelt opphisset av å være sjalu.

Jeg tror tråden har nesten alle perverse begreper dekket nå. Forsøkt å unngå at samme punkt blir gjentatt, her eller i åpningsinnlegget. Lenker;

http://mann.no.msn.c...151637683&page=

http://www.dagbladet...helse/21098861/

http://no.wikipedia....over_parafilier

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Vanilje: SM'ernes betegnelse på folk, klær og situasjoner som ikke har noe med SM å gjøre. Dette ordet blir brukt ganske mye for å skille mellom SM'ere og andre folk, også i Norge.
Jeg er litt uenig her. Vanilje er det som er vanlig sex. Du får det til å høres ut som om det bare finnes to grupper, SM og vanlig sex. Men det finnes nok av ting som ikke har noe med SM å gjøre, men er milevis fra vanilje.

Man kan dele inn i tre biologiske kjønn, nemlig mann, kvinne, og uklare kjønnskarakteristika. Uavhengig av biologisk kjønn finnes forskjellige kjønnsidentiteter, f.eks. mann, kvinne, mellomting mellom mann og kvinne, veksler mellom mann kvinne, tredje kjønn og kjønnsløshet.

Dette blir da 18 kombinasjoner, før vi tar hormonbehandling og operasjoner med i betraktningen. Du skjønner sikkert tegninga.

Anonym poster: dbb4bc6f2cba0b283ade08523a0086de

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Transseksuelle bruker gjerne disse ordene for å forklare hva de er. I stedet for å si "Jeg er en mann i en kvinnekropp som liker jenter". Eller "Jeg ble født kvinne, men var mann, så nå er jeg mann som liker kvinner" ...

Man kan dele inn i tre biologiske kjønn, nemlig mann, kvinne, og uklare kjønnskarakteristika. Uavhengig av biologisk kjønn finnes forskjellige kjønnsidentiteter, f.eks. mann, kvinne, mellomting mellom mann og kvinne, veksler mellom mann kvinne, tredje kjønn og kjønnsløshet.

Dette blir da 18 kombinasjoner, før vi tar hormonbehandling og operasjoner med i betraktningen. Du skjønner sikkert tegninga.

Jeg skjønner verken ikke betydningen og forklaringene deres på Androfili og Gynofili!!! :huh: :huh: :huh:

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

Jeg skjønner verken ikke betydningen og forklaringene deres på Androfili og Gynofili!!! :huh: :huh: :huh:

Androfili: [uspesifisert kjønn] som er tiltrekt av hankjønn.

Gynofili: [uspesifisert kjønn] som er tiltrekt av hokjønn.

Lenke til kommentar

??? Beklager, det hjalp veldig mye!! :confused::hm: Følte at det ble nesten det samme forklaring på orginal betydningen. Men uansett takk for at du prøvde å forklare bedre. :wee:;) Jeg er litt sånn av og til med noen ting at det tar tid til jeg forstår. :glare::huh::wee:

Lenke til kommentar

??? Beklager, det hjalp veldig mye!! :confused::hm: Følte at det ble nesten det samme forklaring på orginal betydningen. Men uansett takk for at du prøvde å forklare bedre. :wee:;) Jeg er litt sånn av og til med noen ting at det tar tid til jeg forstår. :glare::huh::wee:

Androfili:[uspesifisert kjønn] som vil pule hankjønn.

Gynofili: [uspesifisert kjønn] som vil pule hokjønn.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...