wil Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. har en Derbi DFW50 ATV. For øyeblikket står den på Service. Ble kjørt dit i dag faktisk. Grunnen er fordi at den går så vannvittig treigt. Den har alltid vært slik at den plutselig går treigere. I tillegg til at Motoren har røket en gang. Den går ganske bra når den først fungerer. Jeg har hatt Derbi DFW50 i litt over et år. Er det flere som har Derbi DFW50 som har/har hatt problemer med den? Jeg er selv ikke noen skruer så jeg lar den forbli orginal. Jeg er er fyller bensin når det trengs og olje sjekker jeg noen ganger. Noen som vet hvorfor det er slik? Hilsen. wil. PS: Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er en 2006 modell jeg har. Kjøpte den ny i fjor. Den er rød. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Det at den plutselig går tregere kan være at eksosanlegget blir sota igjen ettersom plomba sitter i.. Det er bare å brenne ut.. Skru av anlegget hell litt bensin nedi og tenn på. gjør det utendørs Endret 23. oktober 2007 av gilera Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 leste en plass at luftfilteret kunne bli tett som gjorde at den gikk dårligere eller noe sånt. Vet ikke jeg om det er sant eller.. Men tenkte jeg kunne nevne det. Husker ikke helt hvilken atv det var snakk om men.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det at den plutselig går tregere kan være at eksosanlegget blir sota igjen ettersom plomba sitter i.. Det er bare å brenne ut.. Skru av anlegget hell litt bensin nedi og tenn på. gjør det utendørs Det er vel ikke akkurat merkabart på sekundet. Har den stoppet et par ganger, eller 1 gang ? Sånn plutselig når du har kjørt ? Alle motorer skal gå plettfritt, man masse produserer jo ikke drit som ikke går - forhåpentligvis. Antagelig er det noe som har blitt tulla med din, for eksempel trimma uten å skifte dysa, så den varmskjærer seg, som kan godt være grunn til at den går treigere å treigere, da stempelringene blir dårligere for hver gang den skjærer seg. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 leste en plass at luftfilteret kunne bli tett som gjorde at den gikk dårligere eller noe sånt. Vet ikke jeg om det er sant eller.. Men tenkte jeg kunne nevne det. Husker ikke helt hvilken atv det var snakk om men.. hvis filteret er tett så får den ikke nok luft, ergo går dårligere.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg tror ikke at det er Plombe på firhjulingen min. I følge Butikken vi kjøpte den fra så var det ikke plombe på den sa faren min. Før den var på service forrige gang så stoppa den noen ganger når jeg kjørte. Når den var på Service den gangen så skifta de Sylinderen (Vet ikke hvordan det skrives). Jeg tror en kompis av faren min sjekka luftfilteret på firhjulingen og det så bra ut tror jeg. Hva som blir skifta nå vet jeg ikke. Jeg er ikke noen skruer selv så jeg hverken får lov eller vil skru på den selv. Så den er ikke Trimma nei. Kompisen til faren min snakka også noe om Eksosannlegget tror jeg. Det røyk ganske mye fra eksosannlegget når vi så på den sist. Jeg håper no endellig at Butikken går over den sikkelig for å forsikre seg at den er i bra stand. Jeg MÅ ha den oppegående, da det er det eneste kjøremidle jeg får lov til å kjøre, bortsett fra Trampjern, men det er ikke noe man sykler langt på for å si det sånn. Derfor MÅ firhjulingen være oppegående. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Trampjern? Hva er det fornoe? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg tror ikke at det er Plombe på firhjulingen min. I følge Butikken vi kjøpte den fra så var det ikke plombe på den sa faren min. Før den var på service forrige gang så stoppa den noen ganger når jeg kjørte. Når den var på Service den gangen så skifta de Sylinderen (Vet ikke hvordan det skrives). Jeg tror en kompis av faren min sjekka luftfilteret på firhjulingen og det så bra ut tror jeg. Hva som blir skifta nå vet jeg ikke.Jeg er ikke noen skruer selv så jeg hverken får lov eller vil skru på den selv. Så den er ikke Trimma nei. Kompisen til faren min snakka også noe om Eksosannlegget tror jeg. Det røyk ganske mye fra eksosannlegget når vi så på den sist. Jeg håper no endellig at Butikken går over den sikkelig for å forsikre seg at den er i bra stand. Jeg MÅ ha den oppegående, da det er det eneste kjøremidle jeg får lov til å kjøre, bortsett fra Trampjern, men det er ikke noe man sykler langt på for å si det sånn. Derfor MÅ firhjulingen være oppegående. Hvis det ryker uvanlig mye kan det være at den får for fet oljeblanding og da går den dårligere, men det merker man jo med en gang.. Sjekka om det er dritt i gasseren? choke? evt. skjært? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hvis den ryker mye, kan det være feit oljeblanding ja, men kan også være brudd på simringen ved veiva, clutchsiden. Symptomene da er litt blårøyk.. Den er nok varmskjært. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Er ikke clutch på den. Det er Automat gir. Hva er feit oljeblanding? Jeg bruker olje som er kjøpt på butikken der jeg kjøpte firhjulingen. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 At det kommer for mye olje i bensinen.. Blander du selv eller er det egen oljetank? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Er en egen tank jeg fyller på ja. Jeg har heller aldri fylt feil bensin på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå