Gå til innhold

Første forsøk med bakgrunner og blits

jvc1986

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da har blitsene ankommet og jeg har satt dem opp og kjørt en kjapp shoot med min mor som modell:)

Følgende oppsett:

2 SB600 blitser montert i taket rettet mot bakgrunnen, men skyggelapp på siden som tipset om i en annen tråd for å skjerme modellen ifra blitslyset.

1 SB600 blits med softbox montert ca 1m unna modellen ifra venstre side foran

blitsen på kamera kjørt ned -3EV

På bildet med hvit bakgrunn er "bakgrunnsblitsene" kjørt med en styrke på 1/4 mens frontblitsen var på 1/8

På bildet med farget bakgrunn er "bakgrunnsblitsene" kjørt med en styrke på 1/32 mens frontblitsen var på 1/8.

har en slik rund reflektor liggende som jeg tror jeg burde benyttet for å mykne opp skyggene du ser i halsen ifra genseren, eller muligens flytte frontblitsen litt høyere opp.

Første gang jeg prøver på noe slikt så tips og forslag til forbedringer er hjertelig velkommen:)

post-85374-1193083556_thumb.jpg

post-85374-1193083527_thumb.jpg

Edit: Ser at fargene ikke helt matcher slik de så ut i Lightroom, men det er ikke så farlig akkurat her.

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, stryking er ikke min sterke side, men skal prøve å få fikset det ja..

Grunnen til at jeg kjører ned blitsen på kamera er for at det ikke skal lyse opp ansiktet for mye på motivet (overeksponere), har ikke prøvd å bruke den på høyere styrke, men det kan jo prøve idag og se hvordan det blir.

Laget noen kopier på jobben idag og ble ikke helt fornøyd med belysningen i ansiktet på bildet med den hvite bakgrunnen, skal prøve en annen plassering av den ene blitsen idag

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...