Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av ADSL med hjelp av router problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg en Router idag.. Etter at jeg kommer hjem fra byen kobler jeg allt slik som det skal være (et netverk med en masking med winXP og en med win98), jeg konfigurerer routeren fra xp maskinen og allt går som det skal gå.

Så skal jeg ordne med win98 maskinen og det er da problemene oppstår, maskinen mottar ikke ip fra routeren og jeg finner heller ikke XP maskinen i nettverket.

Og led'en som indikerer om en data er koblet til på routeren lyser på begge pc'ene......

Jeg aner ikke hva som kan være feilen, noen som har noen ide'er?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har installert nettverks kortet ditt må du legge til TCP/IP protokolen, når den er lagt til må du se at routeren står oppsatt som DHCP. Deretter skriver du ''command'' i kjør menyen, skriv da ''ipconfig''

hvis det ikke kommer opp noen ip adresser der så må du se at nettverkskortet er riktig installert. Er det det, skal det stå en ip der eks:

192.168.1.2 og en subnettmask 255.255.255.0

Står det ikke noe i default gatway så må du skrive ''ipconfig /release_all

og deretter ''ipconfig /renew_all prøv dette og se om det retter opp problemene.

SR

Lenke til kommentar

:o venstre klikk på min datamaskin,velg egenskaper, enhetsbehandling, nettverkskort.

se om kortet ditt eller noen andre gammle kort fortsatt ligger der... fjern de gammle fra systemet...

prøv dette...gi en tilbake melding på dette.. dersom det ikke hjelper skal jeg guide deg frem.... :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...