Gå til innhold

Kreditering av vare, men ikke en krone refundert!


citronen

Anbefalte innlegg

Det siste halvåret har jeg ventet på en felg fra www.dekkexpress.no, som jeg ble fortalt i juni at ikke kunne leveres. Deretter ble jeg lovet et tilbud på felgpakke når deres hjemmeside var oppe å kjøre igjen, - men etter å ha ventet nesten to måneder sendte jeg en mail hvor jeg sa at jeg ville ha pengene refundert. Og, tro det eller ei ble jeg lovet pengene tilbake. Hele to mailer med samme svar: Ja, du skal få penga dine. Jeg oppgav konto nr. og ventet på at pengene skulle komme, men igjen - etter to måneder så har jeg fortsatt ingen penger fra dekkexpress på konto.

Jeg har sendt to mailer, ringt et ti-talls ganger men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke noen kontakt.

 

Er det av interesse så kan jeg legge ut sendte og mottatte mailer.

Det er også av relevans at kjøpet ble gjort med visa som forskuddsbetaling, og at sida er visa-sertifisert.

 

Det er snakk om en tusenlapp, men - for meg er en tusenlapp for mye penger å kaste ut av vinduet.

 

Hva gjør jeg?

Haggbard_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et viktig spørsmål som kan gi deg flere rettigheter er om du betalte med kort? Visa? Mastercard? etc. Var det debet kort eller kredittkort?

 

Det er ikke utvilsomt at du har krav på pengene dine. Har du betalt med f.eks Visa og du har mailhistorikk der du etterspør pengene dine så, så kan du kreve chargeback fra Visa siden det har gått mer enn 60 dager fra du betalte til du sendte inn kravet om chargeback. Har selv krevd chargeback (fikk god hjelp av teller til dette, i motsetning til banken som ikke gadd å løfte fingeren). Fordelen med chargeback er at du kanskje vil få pengene raskere på kontoen enn om du reiser sak mot dekkexpress, samt at du er mer sikrere for å få pengene dine.

 

Skulle det værste skje med dekkexpress, så får du i værstefall kun dividende av kravet ditt. Dette er ikke mye å ettertrakte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Etter jeg skrev dette innlegget fikk jeg penga på konto, og - det kan ikke være en tilfeldighet.

Hei, jeg har samme problemet bare at det gjelder 4 sommerdekk. Bestilte de i juni, har ikke fått pengene mine tilbake. Jeg politianmeldte de for bedrageri, skal gå til advokat med denne saken. Synest at slike folk fortjener å bli straffet.

Men det er jo hyggelig at du har fått pengene dine tilbake.

Lenke til kommentar
Tørr jeg oppfordre til torpedovirksomhet?

 

Jeg priser meg lykkelig for at jeg har fått mine kroner tilbake.

 

SKYT DEKKEXPRESS.NO - OM IKKE ANNA SÅ STYR UNNA.

Hei, er helt enig. Har tenkt å gå til tv2 hjelper deg med denne historien, slik at hele landet blir obs på deres svindelvirksomhet.

Lenke til kommentar

Ehm, du - jeg prøvde meg med en henvendelse til tv2 hjelper deg, men fikk blankt avslag.

 

Fikk også beskjed av postbanken at de ikke stilte som garantist, selvom siden skal være visa-secure(et eller anna).

 

Det er også en anna kar her på forumet som kontakta meg på pm for ca. ei måned sida, - og han fortalte at han venta på felgpakke til 8 lapper som han hadde blitt bestilt i mai.

 

Nå skal jeg ikke snakke for høyt, for jeg er en av de som har fått tilbake penga - men - det er alltid viktig med allianser før krig.

 

Så, kjære e-klinge - jeg setter deg gjerne i kontakt med denne mystiske personen.

 

OG TIL ALLE DERE SOM LESER TRÅDEN; HAR NOEN AV DERE VÆRT BORTI SAMMA FIRMA - SKRIV EN PM TIL MEG!

 

Skulle du mot formodning lese dette innlegget kjære onkel Espen, ikke la herr. dekkexpress komme unna dette ustraffa.

Lenke til kommentar

Det hadde vært kjekt det. Vil oppfordre alle som har samme problem til å kontakte meg. Slik at vi kan ta ut en felles anmeldelse mot firmaet. Politiet er helt sikkert intresert i det, har vært i kontakt med politiet for et par mnd siden. Firmaet skylder meg 5140 kr, jeg synest ikke at de skal slippe ustraffet fra dette. Han har sikkert tatt pengene i egen lomme. Slike folk har ingen samvittighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...