Gå til innhold

Er denne PC-en grei til overklokking?

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med om PC-en er grei til overklokking? Alle pc'r kan overklokkes, og hvor langt de kan gå har ingenting med pris å gjøre, eller hvor nye de er.

Tror du virkelig ikke at 10 vifter i PC-en kommer til å bråke? Jeg har 3, og syntes det bråker. Angående kjøling så burde Typhoonen greie oppgaven lett med mindre du har tenkt å sette noe OC rekord. Intel har også generelt lav varmeutvikling.

Endret av WD40
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Skrev at jeg visste at støy ble et problem, men det er derfor jeg har med viftestyring, slik at jeg kan sette de litt lavere når jeg legger meg, og evt skru av noen (kommer an på temp.).

Intel Quad har veldig høy varmeutvikling.

Har ikke tenkt å ekstremklokke, men lurte på om noen av delene var "flaskehalser", og ikke kan klokkes noe særlig før de blir ustabile.

Har tenkt å ha en 24/7-PC, så skal bare klokke litt, slik at jeg lærer meg det.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe grunn til at den PC-en skal støye noe spesielt. Det er ikke antall vifter det kommer ann på, men hvor fort de spinner osv... Han har en stille CPU kjøler inkludert, skjermkortet er stillegående + +

Du får fint overklokket med det oppsettet, kabinettet har helt latterlig bra kjølegenskaper. Ville dog vurdert en annen PSU enn Chieftec til et såpass heftig opppsett, spesielt med tanke på overklokking.

Corsair, Seasonic, OCZ, Tagan, Enermax og Thermaltake Toughpower serien er merker jeg kan anbefale.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Skrev at jeg visste at støy ble et problem, men det er derfor jeg har med viftestyring, slik at jeg kan sette de litt lavere når jeg legger meg, og evt skru av noen (kommer an på temp.).

Intel Quad har veldig høy varmeutvikling.

Har ikke tenkt å ekstremklokke, men lurte på om noen av delene var "flaskehalser", og ikke kan klokkes noe særlig før de blir ustabile.

Har tenkt å ha en 24/7-PC, så skal bare klokke litt, slik at jeg lærer meg det.

Du skal vel klare 3 GHz uten større problemer med mindre du er uheldig. Det bør jo holde :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Noen som kan anbefale en ikke alt for dyr modulær PSU?

(Må ha det, siden det er ganske langt mellom PSU og koblinga på HK)

Har ikke tenkt å klokke noe mer enn 3 GHz nei.

Hva med RAMen?

Den er jo ment for klokking.

Edit: INNLEGG NR. 600

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...