Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Som topic sier, kan denne PC-en overklokkes greit uten mye støy og mye varme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Oisann, glemte det viktigste... Handlevogn Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja den kan overklokkes godt, støy og varme vil det nødvendigvis bli litt mer av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Støy vet jeg, men varme? Trodde det var mok med fem 12cm-vifter og en 20cm-vifte jeg? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Støy vet jeg, men varme?Trodde det var mok med fem 12cm-vifter og en 20cm-vifte jeg? Joda det høres nok ut det, men cpu'en produserer en del varme, særlig hvis du kjører på med litt ekstra spenning. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hva mener du med om PC-en er grei til overklokking? Alle pc'r kan overklokkes, og hvor langt de kan gå har ingenting med pris å gjøre, eller hvor nye de er. Tror du virkelig ikke at 10 vifter i PC-en kommer til å bråke? Jeg har 3, og syntes det bråker. Angående kjøling så burde Typhoonen greie oppgaven lett med mindre du har tenkt å sette noe OC rekord. Intel har også generelt lav varmeutvikling. Endret 23. oktober 2007 av WD40 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Skrev at jeg visste at støy ble et problem, men det er derfor jeg har med viftestyring, slik at jeg kan sette de litt lavere når jeg legger meg, og evt skru av noen (kommer an på temp.). Intel Quad har veldig høy varmeutvikling. Har ikke tenkt å ekstremklokke, men lurte på om noen av delene var "flaskehalser", og ikke kan klokkes noe særlig før de blir ustabile. Har tenkt å ha en 24/7-PC, så skal bare klokke litt, slik at jeg lærer meg det. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Ser ikke noe grunn til at den PC-en skal støye noe spesielt. Det er ikke antall vifter det kommer ann på, men hvor fort de spinner osv... Han har en stille CPU kjøler inkludert, skjermkortet er stillegående + + Du får fint overklokket med det oppsettet, kabinettet har helt latterlig bra kjølegenskaper. Ville dog vurdert en annen PSU enn Chieftec til et såpass heftig opppsett, spesielt med tanke på overklokking. Corsair, Seasonic, OCZ, Tagan, Enermax og Thermaltake Toughpower serien er merker jeg kan anbefale. Endret 23. oktober 2007 av fflex Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Skrev at jeg visste at støy ble et problem, men det er derfor jeg har med viftestyring, slik at jeg kan sette de litt lavere når jeg legger meg, og evt skru av noen (kommer an på temp.).Intel Quad har veldig høy varmeutvikling. Har ikke tenkt å ekstremklokke, men lurte på om noen av delene var "flaskehalser", og ikke kan klokkes noe særlig før de blir ustabile. Har tenkt å ha en 24/7-PC, så skal bare klokke litt, slik at jeg lærer meg det. Du skal vel klare 3 GHz uten større problemer med mindre du er uheldig. Det bør jo holde Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Støy vet jeg, men varme?Trodde det var mok med fem 12cm-vifter og en 20cm-vifte jeg? Ikke nødvendigvis. Du bør ihvertfall ha en ordentlig CPU-kjøler og heller spare deg for en haug av bråkete vifter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Noen som kan anbefale en ikke alt for dyr modulær PSU? (Må ha det, siden det er ganske langt mellom PSU og koblinga på HK) Har ikke tenkt å klokke noe mer enn 3 GHz nei. Hva med RAMen? Den er jo ment for klokking. Edit: INNLEGG NR. 600 Endret 24. oktober 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er forskjellen på B3 og 03(?) når det gjelder CPU? Hvilken av de selger de på Amentio? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er forskjellen på B3 og 03(?) når det gjelder CPU?Hvilken av de selger de på Amentio? B3 og G0 mener du? G0 utgjør 95W, mens B3 105W(?), noe som gjør G0 mye mer klokkevennlig. Tror det er B3 Amentio har. Har bare hørt at netshop.no og en annen webshop har G0 i Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Er det bare forskjell på dette ved "ekstremklokking"? EDIT: Læf Endret 25. oktober 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Nei, uansett om klokkefrekvensen er 500mhz eller 8ghz vil 105W gi mer varme/energi enn 95W Endret 25. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ok, men tror ikke jeg gidder å bestille fra netshop, siden jeg skal kjøpe PC-en fra en webshop. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Gjør som du vil, men om du skal klokke så er det verdt dem 100 ekstra kronene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Blir det mye mer varme hvis jeg klokker den til 3GHz? Nå ble jeg litt usikker. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Blir det mye mer varme hvis jeg klokker den til 3GHz?Nå ble jeg litt usikker. Ja endel, men du har jo en kjøler som skal holde da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå