M`kululu Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 PSUen min døde hen igår, og jeg skal dermed handle ny. Tenkte da å kjøpe nytt, billig hk med pci-e og tilhørende grafikkort. Kunne egentleg tenkte meg å vente med cpu og ram, og ser at flere hk har støtte for P4. Betyr det at jeg kan ta min socket 478 P4 på 2.8ghz samt ram og putte på dette kortet? Eller vil det uansett ikke klare å dra rundt full-hd filmer selv med hd- kort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 PSUen min døde hen igår, og jeg skal dermed handle ny. Tenkte da å kjøpe nytt, billig hk med pci-e og tilhørende grafikkort. Kunne egentleg tenkte meg å vente med cpu og ram, og ser at flere hk har støtte for P4. Betyr det at jeg kan ta min socket 478 P4 på 2.8ghz samt ram og putte på dette kortet? Eller vil det uansett ikke klare å dra rundt full-hd filmer selv med hd- kort? du kan ikke ha en socket 478 cpu i et lga775 hk... Men jeg ville egentlig ha kjøpt det du tenker på over der og en billig core 2 duo, de er såpass billige... (ca. 500,- for den billigste dobbelkjernen ) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Selv om hovedkortet støtter Pentium 4 så er det ikke sikkert at CPU'en din passer i din for det er forskjellige sokler. Såvidt jeg vet så selges ikke hovedkort til din P4 så du må enten se etter brukt eller så må du ha ny CPU. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Trodde egentlig det, men ville høre. Hva med ram? Hvor kjapp ram trenger core 2 duo? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Så lenge du ikke skal klokke så ville jeg valgt den billigste value rammen. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det jeg egentlig mente var om jeg kunne bruke rammen jeg har til min P4 nå, eller om dette ville kvele duo coren? Hva slags frekvenser kjører den? Holder det med en gb minne til en pc med bruksområde film, 1080p film og bittelitt spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå