ImmerFx Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg vurderer å kjøpe dette kortet. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er billigere enn de fra asus, gainward osv. Jeg ahr aldri hørt om Daytona før og jeg lurer på om dette er et bra kort? Håper noen kan fortelle meg om kortet, og hvordan det er... =) Lenke til kommentar
extreme Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 enkelt, fordi Asus er bedre (raskere). Det er marginale forskjeller. Sjekk ut http://www6.tomshardware.com/graphic/01q4/...1218/index.html Asus Ti200 er best, ettefulgt av Hercules Ti200 Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Daytona bruker billigere og mer skrøpelige deler. Lenke til kommentar
robinei Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Asus bruker RAM av bedre kvalitet. Det vil si at du kan overklokke kortet en god del høyere. Er ikke sikker på om selve GPUen er av bedre kvalitet eller ikke. [ Denne Melding var redigert av: robinei på 2002-01-04 21:45 ] Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Altså.. kan folk snart begynna å leita _litt_ det er sikkert 50 slike spørsmål nå.. (ikkje for å hakka på deg ImmerFx, ikkje ta det personlig, men det er eindel like postingar..) Kortet mitt (Daytona GF3 Ti200) er bra! stock kjøling fekk eg det opp i 175@230 / 400@555 uten nokon som helst feil på bildet.. (testa ikkje så hardt på stab. enda) Har nå planslipt core kjølar + littegranna på coren + lagt på Arctic Silver 2. Og kjører på 235+ / 535+ (ser ut til å gå stabilt) Kvifor kortet er så billeg? tja, det lurer eg og litt på.. -RAM'n skal vera rata til 5ns (men dette kan ikkje stemme heilt sidan eg har fått det opp til 277,5 MHz DDR. -Kortet kjem uten nokon ting.. (du får kort og installasjons CD i eska, enkelt og greitt!) -Ukjent namn (klart ein betalar ein slant for namnet) -Kortet er tilnerma identisk med referance kortet frå nVidia (einaste kjøling + farge på pcb som er forskjell.. jalfall som eg har fått med meg av nærbilder o.l.) -Kjølinga er ikkje akkurat "kickazz performanze", men ganske kurant (eg har berre planslipt littegranna..) Eg har liten tru på at du kan gjera eit bedre kjøp til denne prisen, eller at eit anna GF3 Ti200 kort er bedre (jalfall slik at det jevnar ut prisforskjellen) Når dette er sagt må det og seiast at OC-frekvensen varierer frå kort til kort, og det er mulig at det er større sjanser for å nå Ti500 hastigheter med eit dyrare Ti200 kort. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hjertens enig med deg, DoMind. Også var det de derre "Radeon cs GF3" og "Intel vs AMD". Skal du overklokke, kjøp daytona. Hvis ikke, bruk litt mer penger. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har hørt at Creative korta skal være veldig bra i forhold til hva en skulle tro... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Du har hørt riktig Flakkman, som du kan se av siggen så har jeg ett Creative kort selv. Tror Creative gjorde ett sjakktrekk ved å la MSI produsere korta for dem. Til og med 2d kvaliteten er topp. Telcontar _________________ -Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1200Ct -Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SE Powerleap konvertor -768MB PC133 RAM -WD 80GB 7200rpm m/Promise Ultra ATA100 -Creative Geforce 3 Ti500 [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2002-01-05 00:13 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Topp eller bra til å være Creative? Dette er for godt til å være sant :smile: Jeg holder meg nå til lydproduktene til Creative. Kjører Live! 5.1 og Inspire 5300 Hva blir det med din Inspire Telcontar? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Topp til å være ett Nvidia kort i det hele tatt, det er mye bedre enn mitt gamle Asus GF2 Deluxe kort. Det er så mye jeg skal ha meg nå så høytalere må vel utsettes litt (har jo Altec Lansing ACS495 fra før av). Jeg jævlig lyst til å kjøpe meg liten bokserie som heter "The Complete History of Middle Earth", 12 bøker med til sammen 5400 sider, koster bare litt i overkant av 3000kr. Hvis noen lurte så er dette relatert til Ringenes Herre og Tolkien. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Ja, den bokserien hørtes liten ut! :razz: Jeg får vel pakke meg til kinosalen og se LOTR jeg og. Selv leser jeg aldri bøker frivillig, og aldri i livet om jeg leser en 1200-siders bok! :smile: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har akkurat bestilt et Creative GF3 Ti/200 fra Multicom :wink: Lenke til kommentar
Creature Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kortet mitt (Daytona GF3 Ti200) er bra! stock kjøling fekk eg det opp i 175@230 / 400@555 uten nokon som helst feil på bildet.. (testa ikkje så hardt på stab. enda) Har nå planslipt core kjølar + littegranna på coren + lagt på Arctic Silver 2. Og kjører på 235+ / 535+ (ser ut til å gå stabilt) Er ramen varme?? Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Hmm. men visst jeg ikke skal overklokke? Er likevel Daytona et bra kjøp? Takk for svarene hittil. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Si meg Asus folk... Klarer noen av dere mer enn min Daytona som kjører 242/562?? På denne settingen har jeg litt artifakter, dessverre men den klarer fint 3Dmark2001 Kjører vanligvis på 240/550 Hadde en Asus V8200 Ti500 - den klarte ikke så mye LOL Jeg har vanlig vifte og kjøleribber på kortet (kassa mi er varm - kan være den sperrer litt også) Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 11:36, ImmerFx skrev:Hmm.men visst jeg ikke skal overklokke?Er likevel Daytona et bra kjøp?Takk for svarene hittil. Kjøp heller Creative kortet, da det har raskere minne og bedre kvalitet etter det jeg har hørt Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 + at Topline ikke er så superraske med å levere Daytona kortet heller. Vet om mange som bestilte før jul og ikke har fått det ENNÅ! Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kjøpte et Daytona Gf3 kort til lillebror min. Fikk det opp i 256/558 uten noen modifikasjoner ( plansliping etc.) Runnet 3dMark2001 3 ganger uten problemer. Kommer litt artifacts i CS etter et par timers spilling. Litt bedre kjøling fikser nok det. Amstel Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Telcontar: Hvor finner du den boksamlingen ? Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 *skal oxo ha history of middle-earth serien* Serien er for øvrig satt sammen av Christopher Tolkien, ikke J.R.R. :smile: (Sorry for off-topic heh) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå