ostepolse Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Satt å køddda litt i FL studio, ble ganske fornøyd selv da dette er den første "ordentlige" sangen jeg har laget Ros ønsket så vel som ris EDIT: ops. liten feil. link kommer http://files-upload.com/files/575598/Min sang.mp3 Endret 22. oktober 2007 av ostepolse Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Sang og sang, det er hvertfall lyder. Tidvis er det harmoni, men det bærer litt for mye preg av å spille tilfeldige noter og så håpe det blir bra. Ikke nødvendigvis en dum idé, det blir av og til fine sekvenser som en kan bygge videre på av slikt, men det blir litt ensformig å bygge opp en hel melodi av det. Jeg synes at dersom man skal lage ambience, så bør det ikke være for mange noter. Heller variere lydbildet ditt mer i bakgrunnen og slå færre, mer "planlagte" tilfeldige noter, om du forstår. Gjerne ha noe i lydbildet som går igjen gjennom hele melodien, som skaper helhet. Og slutten må vies like mye oppmerksomhet som resten av melodien. En går kanskje lei av sangen mens en driver og lager den, og fristes til å lage en brå avslutning, men det ødelegger helheten. Da er det ofte best å legge den vekk for en periode og heller fortsette med den når en har den mer på avstand. De fleste klarer jo å ha to tanker (sanger) i hodet på én gang, hvertfall så lenge det er noe interessant en klatter med. Endret 25. oktober 2007 av Olsenhower Lenke til kommentar
ostepolse Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg kan ikke en døyt av noter, men takk for respons. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Da spiller man på gehør. Med 'noter' mener jeg tangenter. Man trenger ikke skrive ned notene før man spiller, men det er en fordel at notene (lydene) harmonerer i en melodi. Med unntak av enkelte genre, selvsagt. Endret 25. oktober 2007 av Olsenhower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå