Gå til innhold

Tips/forslag til SCSI oppsett (raskest overføring)

Anbefalte innlegg

Hei, holder på å sette opp ett oppsett til en server som skal stå på ett dataparty, denne serveren skal blandt annet hoste CS, CS:S +++ (Det er ikke helt spikret alt den skal kjøre enda, men det er ikke så viktig) Det som derimot er viktig er at jeg får tak i ett mest mulig optimalt oppsett for å få alt til å gå knirkefritt, så jeg trenger tips på hvilket SCSI oppsett jeg burde vurdere for optimal ytelse. (ps: Serveren blir å kjøre Linux, sannsynligvis ubuntu eller noe lignende)

Takker for all input.

-Henning

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken SCSI-kontroller bruker du da?

Har 2 stk pci-e x8 LSI kontrollere. Husker ikkje nummeret på den. Men det er HP som selger de kontrollerene med serverene sine.

ps: 360 MB/s i lesehastighet bør være nok for en cs server :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

360 skal holde i lange baner, er ett par måneder til neste LAN, så må begynne med de første forberedelsene nå, slik at alt er 100% når LANet takker fr tips.

Selv om det kan se ut som om jeg får tak i 2 stk Ultra 320 disker (relativt rimelig, 300-400pr. disk)

Setter jeg de i raid1, så er det vel teoretisk maks på 640mb i overføring.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar

Ikke for å si noe, men så lenge du har mer enn 2GB minne i denne serveren, så kommer hele spillet til å ligge i minnet.

Selv om det kan se ut som om jeg får tak i 2 stk Ultra 320 disker (relativt rimelig, 300-400pr. disk)

Sett at du har diskene på samme kabelen så har du fremdeles kun 320MB/s teoretisk. Da SCSI kjører delt. Men forøvrig har jo ikke diskene en lese ytelse på 320MB/s per disk heller.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Ikke for å si noe, men så lenge du har mer enn 2GB minne i denne serveren, så kommer hele spillet til å ligge i minnet.

Sett at du har diskene på samme kabelen så har du fremdeles kun 320MB/s teoretisk. Da SCSI kjører delt. Men forøvrig har jo ikke diskene en lese ytelse på 320MB/s per disk heller.

Nei, tenkte en kontroller, to kabler.

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen, så lenge du kun har 2 disker vill du aldri komme i nærheten av 320MB/s. Jeg har 7x 73gb 15k FibreChannel disker, og er ikke i nærheten av det engang, og det med en teoretisk båndbredde på 500MB/s

Hmm, går visst litt fort her. Jeg driver fortsatt å tester, men fremdeles, en spill server er ikke avhengig av raske disker, jeg mener fremdeles at så lenge du kun skal drive en spill server, så er ikke max output på diskene av betydning. Hadde det vært filserver / mega stor database server...kanskje.. Men fremdeles, jeg ville heller lagt pengene i minne enn i svindyre kontrollere og harddisker.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...