John Keats Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei, skal installere XP på maskinen til en venn. Men vi klarer ikke installere det. Når vi skal partisjonere disken som NTFS så går ikke dette og vi får bare beskjed om å gå tilbake for å partisjonere. Har installert dette operativsystemet sikkert 20+ ganger og har aldri vært borti samme problem. Lasta også ned gparted og fikk partisjonert disken som NTFS, men når jeg skulle installere XP så fikk jeg samme feilmeldinga. Noen andre som har hatt dette problemet? Meldinga er noe slikt som: "Uncompatible file system" Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har du fjernet alle partisjoner og så laget en ny? Det skal ikke være nødvendig å bruke GParted. Du vil få "...does not contain a Windows XP-compatible partition" melding hvis du bare har en utvidet partisjon. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor får jeg da samme meldinga på en helt fersk HD som aldri har hatt noe OS? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det en SATA disk? i så fall ahr dere husket å legge inn driverne? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Med 'samme meldingen' mener du "...does not contain a Windows XP-compatible partition"? Om en HDD har hatt OS eller ikke spiller jo ingen rolle. Er du helt sikker på at det er helt tomt for partisjoner? Hvis du ikke får til noe annet kan du prøve en av 'Hard Disk Wiping Tools' på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ 'SATA drivere' er et blindspor her. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Fant ut av det.. Måtte pelle ut alle andre SATA disker og sette denne disken i kontakten det sto "Sata 1" på hovedkortet og så sette i de andre diskene. Da virket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå