Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinforbruk, blir dette dyrt? eller....?

Anbefalte innlegg

Her fant jeg en fin en!

prøv den så er du kanskje solgt....

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abcZaKfB497746

sportslig satt opp.. hiver seg inn i svingen uten å nøle.. esp passer på rumpa nå for tiden.

Jeg har da fått det inntrykket at trådstarter er ute etter en rimeligere bil enn noe til over 80 høvdinger, men så vidt jeg ser har han ikke sagt noe om hvor mye han har tenkt å bruke på selve bilen, så kan jo være jeg tar feil.

Men at noen under 40 vil bli sett i en A klasse skjønner ikke jeg... :)

Eller MB i det heletatt, A-klassen er jo den værste av dem alle, men trur komforten er ganske så riktig på plass i de ;) Det er jo et pluss. Hva med en snerten Opel Astra..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her fant jeg en fin en!

prøv den så er du kanskje solgt....

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abcZaKfB497746

sportslig satt opp.. hiver seg inn i svingen uten å nøle.. esp passer på rumpa nå for tiden.

Jeg har da fått det inntrykket at trådstarter er ute etter en rimeligere bil enn noe til over 80 høvdinger, men så vidt jeg ser har han ikke sagt noe om hvor mye han har tenkt å bruke på selve bilen, så kan jo være jeg tar feil.

Men at noen under 40 vil bli sett i en A klasse skjønner ikke jeg... :)

Hehe.... Jeg liker ikke dame biler. Hvis vennene mine ser meg i en sånn bil blir jeg flau, rett og slett :)

Jeg hadde lyst på Carina siden den har en sportslig utsende og den blir kjempe pen etter CLEAN styling. Det er ikke mange ungdommer med en Carina der ute, det er også en grunn. Hadde tenkt å bruke ca. 30-65.000 kr... Kanskje mer, skal ha penger til styling også, se på bilde under og si din mening om den?

Den stylingen koster ca. 12.000 kr + frakt fra finnland. Hadde tenkt å lakkere i samme farge som på bilde i Polen, og der koster det maks 15.000 for hellakkering + felger og dekk derifra 10.000 kr.... og innvendig skal jeg bruke ca. 5.000 kr.

= 42.000 kroner (dette er bare et eksempel) skal helst kjøpe en carina med dårlig lakk, kanskje små bulker....osv...., siden da er den billigere. Trenger bare motoren og delene i behold, resten fikser jeg.

Men hva synes dere om den stylingen under? (TAKK FOR SVAR ALLE 3)

post-118757-1193436173_thumb.jpg

post-118757-1193436180_thumb.jpg

post-118757-1193436185_thumb.jpg

post-118757-1193436190_thumb.jpg

post-118757-1193436195_thumb.jpg

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Du skriver du vil lakkere bil i polen.. Greit at det er billigere enn i norge, men hvem skal du klage til dersom jobben er dårlig utført? Og har du regnet med kjøring til/fra, overnatting, mat osv på turen?

Kjipt å måtte reise ned til polen og krangle med noen luringer der nede hvis det viser seg at grunnarbeidet er dårlig.. F.eks hvis det begynner å boble under lakken noen mnd etter du får igjen bilen.

Dessuten blir det dyrere jo flere småbulker og småting det er å rette opp før lakkering.

Lenke til kommentar

Siden du skal kjøre hardt... kanskje du burde kjøpt en bil med litt sikkerhet? a klasse er dobbelt så sikker som en carina..

jeg på min side hadde blitt flau over å komme i en risig carina, men men.. smaken er som baken... den så ihvertfall bedre ut på de bildene over enn den gjør original.. original ser bilen ut som en stor norwegia ost i en rema butikk. det jeg mener er at det er ikke akkurat et sjeldent syn på veien. du møter opptil flere hver gang du er ute å kjører..

Lenke til kommentar
Du skriver du vil lakkere bil i polen.. Greit at det er billigere enn i norge, men hvem skal du klage til dersom jobben er dårlig utført? Og har du regnet med kjøring til/fra, overnatting, mat osv på turen?

Kjipt å måtte reise ned til polen og krangle med noen luringer der nede hvis det viser seg at grunnarbeidet er dårlig.. F.eks hvis det begynner å boble under lakken noen mnd etter du får igjen bilen.

Dessuten blir det dyrere jo flere småbulker og småting det er å rette opp før lakkering.

Fetteren min bor i Polen...så trenger ikke å tenke på bosted, mat....osv... :)

Fetteren min har lakkert 3 forskjellige biler, har ikke vært noen problem med de enda, og han har lakkert 3 forskjellige biler hos dem. Finnes GODE lakkerere der nede.

Kostet 12.000 kr for hellakkering + masse annet.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Siden du skal kjøre hardt... kanskje du burde kjøpt en bil med litt sikkerhet? a klasse er dobbelt så sikker som en carina..

jeg på min side hadde blitt flau over å komme i en risig carina, men men.. smaken er som baken... den så ihvertfall bedre ut på de bildene over enn den gjør original.. original ser bilen ut som en stor norwegia ost i en rema butikk. det jeg mener er at det er ikke akkurat et sjeldent syn på veien. du møter opptil flere hver gang du er ute å kjører..

Du møter mange Carina E på veien, men du møter sjelden en stylet. Jeg skal ha en clean styling, som på bilde over. Hvis du synes den var fin, så kan du få se på min bil på diskusjon om under års tid ferdig stylet + lakkert. Skal se på Carina E på tirsdag.

Har kontaktet de som selger den stylingen nede i Finnland og de sa at de ville ha 12.000 + frakt for front bumper, bak bumper, sideskjørt og hvis jeg skal ha med spoiler så koster det meg rundt 13-14.000 kr.

A-Klasse er damebil :blush:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Har kontaktet de som selger den stylingen nede i Finnland og de sa at de ville ha 12.000 + frakt for front bumper, bak bumper, sideskjørt og hvis jeg skal ha med spoiler så koster det meg rundt 13-14.000 kr.

Har du peiling på bil og er handyman? Det er ikke alltid like lett å få det montert på, for ikke å snakke om å få et pent. Selv om man kjøper styling kit til en bestemt biltype, så må man nesten regne med og måtte foreta modifikasjoner, og det kan fort ta flere dager før man er ferdig med monteringa og bilen er klar til å lakkeres.

Snakket forleden med en som hadde kjøpt styling kit til sin Celica. Det var siste gangen han kom til å gjøre noe sånt. Han sa det var en vanskelig og veldig tidkrevende oppgave å først få det påmontert, mtp tilpasninger av fester osv., for så å få justert det så det satt tight og fint, og det ble pent å se på. Det var en stor tålmodighetsprøve..

Lenke til kommentar

Har du peiling på bil og er handyman? Det er ikke alltid like lett å få det montert på, for ikke å snakke om å få et pent. Selv om man kjøper styling kit til en bestemt biltype, så må man nesten regne med og måtte foreta modifikasjoner, og det kan fort ta flere dager før man er ferdig med monteringa og bilen er klar til å lakkeres.

Snakket forleden med en som hadde kjøpt styling kit til sin Celica. Det var siste gangen han kom til å gjøre noe sånt. Han sa det var en vanskelig og veldig tidkrevende oppgave å først få det påmontert, mtp tilpasninger av fester osv., for så å få justert det så det satt tight og fint, og det ble pent å se på. Det var en stor tålmodighetsprøve..

Jeg har hatt halvt år med bilopprettning faget, og sånne modifikasjoner er det mye av. Akkurat nå driver vi og lager nye kanaler til en Volvo som skolen kjøpte som hadde vært i en frontkollisjon. Senere skal vi sette på ny frontbumper.

Læreren min har vært biloppretter i over 20 år, han har sagt at hvis foreldrene deres eller dere får en skade på bilen eller må rette opp noen bulker og lignende så er det bare å ta med bilen til skolen, og der får han fikse det samtidig som han lærer elevene ossen man gjør det.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...