Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Heisann.. Trenger hjelp til noen enkle og gode oppskrifter på skolemat som får en til og lengte etter matpakka... pleier og putte i meg 4 grovskiver på skolen med kalkunfilet og salat, men har gått så sinnsykt lei detta, og da pleier jeg heller og gå å kjøpe meg bab els no sånt istden og det er ikke bra for treninga hehe så hvis noen har noen enkle og oppskrifter ikke nøl med og sleng de ut Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Trenger tips jeg også. Blir alt for mye bensinstasjon mat når matpakken ikke frister. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Et par ganger har jeg kjøpt inn baguetter dagen før, og varmet de og smurt de på tidlig på dagen. Men dette er litt dyrt, og ikke mange gidder å holde på med det hver dag.. Men absolutt verdt å gjøre.. Bare man ikke gjør det hver dag. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Smør en baguett du liker kvelden før, og sleng den i fryseren. Når du er på vei til skolen dagen etter tar du bare med deg den frosne baguetten og lar den tine frem til lunsj. Det var det jeg pleide å gjøre på skolen, og det fungerte utmerket. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Kok opp pasta, og stek kylling i tacokrydder. Ha alt oppe i en isboks, og ta litt mais oppi. Sundt og godt! Endret 22. oktober 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Kok opp pasta, og stek kylling i tacokrydder. Ha alt oppe i en isboks, og ta litt mais oppi.Sundt og godt! den der vakke dum kanskje den hmm pleide og steke baguetter før, men var så stress hehe:P Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Når jeg lager middag for meg og familein, sørger jeg alltid å beregne en porsjon ekstra, som jeg tar med meg i matpakka dagen etterpå. Alle blir grønne av missunnelse når jeg drar opp kyllingwok, burritos, kylling i sursøt saus med ris eller sjefen ver alle, noen ordentlige salater. Ahh, det er digg det. Og med litt flaks finner man noe godt hjemmelaget ciabatta i fryseren, og du har en firestjernes middag på skolen. Anbefales. Om du ikke er tpen som lager middag/synes det er flaut å ta med en skikkelig middag som matpakke, kan du jo prøve å få noen med på en "matpakke konkuranse", om å gjøre om å ha med den beste matpakken, som bedømmes av følgende kriterier: -Utseende -Antatt godhet -Sunnhet kos deg med matpakka Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har du tilgang på micro eller vannkoker? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Har du tilgang på micro eller vannkoker? sorry for sent svar, det har ejg vettu Når jeg lager middag for meg og familein, sørger jeg alltid å beregne en porsjon ekstra, som jeg tar med meg i matpakka dagen etterpå. Alle blir grønne av missunnelse når jeg drar opp kyllingwok, burritos, kylling i sursøt saus med ris eller sjefen ver alle, noen ordentlige salater. Ahh, det er digg det. Og med litt flaks finner man noe godt hjemmelaget ciabatta i fryseren, og du har en firestjernes middag på skolen. Anbefales. Om du ikke er tpen som lager middag/synes det er flaut å ta med en skikkelig middag som matpakke, kan du jo prøve å få noen med på en "matpakke konkuranse", om å gjøre om å ha med den beste matpakken, som bedømmes av følgende kriterier: -Utseende -Antatt godhet -Sunnhet kos deg med matpakka nå fikk jeg vann i munnen av å tenke på den maten du snakker om... var faktisk litt flau over å ta med meg middags mat på skolen før, pussig du nevner det der, vetke hvorfor... men er gått over nå nå ga du meg noen gode ideer, nå lager jeg meg salat på skolematen mmm digg Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Kvar dag på jobb har eg med meg 4 trauste brødskjever med varierande pålegg. Pålegget i seg sjølv kan frista litt, men ikkje nok til at matpakken lokkar kvar dag. Trikset for min del, er å leggje med bonusar. Eg er relativt småeten, så for å gje matlysta eit spark tek eg med meg: Hardkokte egg Tomatar Banan Eple Mandarin Gulrøter Eg dreg sjølvsagt ikkje med meg eit slikt koldtbord kvar dag, men varierar litt, og tek med meg 1-2 av motivasjonsfaktorane dagleg. Toppa med ein halvliter melk, dekkjer det ganske godt av næringsbehovet for ein hard dag på jobb. Pastasalat med skinke og paprika kan og finna vegen ned i matboksen, men dette tilhøyrer sjeldanheitene. Endret 5. november 2007 av Mephistopheles Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Kvar dag på jobb har eg med meg 4 trauste brødskjever med varierande pålegg. Pålegget i seg sjølv kan frista litt, men ikkje nok til at matpakken lokkar kvar dag. Trikset for min del, er å leggje med bonusar. Eg er relativt småeten, så for å gje matlysta eit spark tek eg med meg: Hardkokte egg Tomatar Banan Eple Mandarin Gulrøter Eg dreg sjølvsagt ikkje med meg eit slikt koldtbord kvar dag, men varierar litt, og tek med meg 1-2 av motivasjonsfaktorane dagleg. Toppa med ein halvliter melk, dekkjer det ganske godt av næringsbehovet for ein hard dag på jobb. Pastasalat med skinke og paprika kan og finna vegen ned i matboksen, men dette tilhøyrer sjeldanheitene. ehhe.. hørtes godt ut.. pastasalat ble det på meg idag Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg slenger meg på denne for å få tips. Drar med meg den samme matpakken på skola hver eneste dag. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Mange gode tips her ja. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har bynt å ta med meg noe annet pålegg enn vanlig nå : Til frokost tar jeg 7 brødskiver, smører alle med smør. Jeg smører én av dem med leverpostei og putter den i matboksen. Jeg tar 3 skiver skinke eller noe annet, og legger én på hver av de 3 brødskivene. Så skjærer jeg 12 skiver med ost. Da tar jeg 4 skiver ost på 3 brødskiver. Så tar jeg salat / purreløk oppå osten. Til slutt legger jeg de resterende 3 brødskivene elegant oppå de tre med skinke, ost og salaten. Så spiser jeg en dobbel brødskive til frokost og legger de to andre doble i matboksen Anbefaler kneip og bremykt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå