BakerHansen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Sånn jeg har fått det for meg så skal vi søke til en skole/linje i mars 08 ( går i 10. klasse ) med karkaterkortet vi fikk til Jul 07? Hva skjer med karakterene man får fra Mars til Juni? Og har jeg i det hele fått det riktig med at vi skal søke med julekarakterene? Kunne noen fortalt meg hvordan dette fungerer? Endret 22. oktober 2007 av _Magnus_ Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 6 i alle fag.. Kommer helt ann på hvilke linje og populariteten til den linjen.. Ring skole og hør.. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jaha, så jeg har fått det rett med at det er julekarakteren som teller når du skal søke skole? Bare julekortet?.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vårkarakterene brukes ved opptak til skoler, vinterkarakterene har kun innvirkning på den endelige vårkarakteren du får. (privatskoler pleier å bruke vinterkarakterer for opptaket, og vårkarakterene som en betingelse for godkjent opptak) Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Nå vet jeg nesten ikke om jeg skal stole på de noe spesielle lærerene våres eller Ueland? Dere sier forskjellig. Når jeg spørte lærerene for en tid tilbake så svarte de at julekaratkerene kun er for å se selv hvordan du ligger an atm. Mao de har ikke noen som helst betydning bortsett fra at man kan selv se hvordan det ligger ann, og hva man bør sjærpe seg i osv. Akkurat som karakterene i 9. klasse og i 10. Altså.. Læreren min sa at vinterkarakterene ikke har innvirkning på vårkarakterene. "Etter jul starter man med helt blanke ark".. Hva stemmer? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du søker på skole før du får sommerkarakterene ? Var hvertfall julekarakterene som telte når jeg søkte læreplass. Men uansett, ikke slack uansett, jobb med skole om det er vinter eller vår, så ordner det seg nok. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Han sa det samme som din lærer BORTSETT fra at han har tilføyet noe ekstra. Altså, HVIS du skal inn på en privatskole, ser de på dine vinterkarakterer (for å få en idè om dine karakterer), og vårkarakterene som en betingelse for godkjennelse. Men på de offentlige skolene er det bare vårkarakterene som telles. Bortsett fra enkelte linjer, musikk dans drama osv. Der må du på audition for å vise frem dine skills . Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Læreren sa til oss at det var julekaraktene de brukte på første opptak, etter første opptak så så de også på vårkarakterene. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Vel, vinterkarakterene for å få et bilde av deg. Når du søker inn på en topp skole med 5 i snitt, og at du søker med en snitt i vinter semesteret med drøye 2 i snitt tror jeg de stryker deg fra lista. Rett på meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
tobben123 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 ka snitt har du:)?? Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hadde godt over 5 jeg, hvis det var meg du spurte. 5.2 når jeg tenker meg om ^^ Lenke til kommentar
tobben123 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 eg mente trådstarteren:P Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Oi sann, unnskyld , trodde du mente meg ^^. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå