ScientifiC Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 jeg har akkurat samme prosessor som deg , og e har det hovedkortet som du har liggenes her. max e fikk cpuen på var : [email protected] 148x18 men 1.625 i volt. ------------------- p4 2,4B @ 2,9 TwinMoS 512mb ddr @ 404mhz 2cl Gigabyte 667 PrO WD 80gb 8 cache IBM 80gb 2 cache Creative SB 5.1 Live Creative GF4 ti4600 @ 325/733 15K @ 3d mark2001se HyunDai 19" P910+ -------------------- Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 HVORDAN KAN DU KJØRE minne på 200 når du har FSB på 150x18=2700.Da KJØRER MINNE PÅ (150/4) * 5 = ikke 200!! ???? ps: sjekk hvor høyt volt'n FAKTISK er før du begynner å stille den opp, hos meg står den på 1,45 som default, +5% gir 1,5v som jeg kjører på nå, se resten av klokkingen i signaturen min du burde oppnå ca akkurat det samme får også klokket til 2880 stabilt ved 1,65v men dette blir svinevarmt! totalt uaktuelt å bruke maskinen som varmeovn ps: etterhvert som du klokker, kjør 3dmark2001 eller tilsvarende intensive 3dspill/applikasjoner så du får sett om maskinen er stabil eller ei. har samme minnebrikke som deg, den har en max på ca 205 mhz med cl2,5-3-3-7 og 2,7 volt tipper du kan oppnå akkurat det samme ganske enkelt fordi jeg kjører 3:4 divider.. ikke 4:5 vet at ihvertfall i845e og i845pe chipsettene har støtte for dette, men er ikke alle hovedkort som har gjort det mulig å velge denne med 533 mhz fsb prosessorer, det har abit HINT.. til overklokking hehe.. hvis maskinen ikke er stabil på en hastighet, ikke klokk den videre.. på abit hovedkort trenger man forresten bare holde inne insert tasten når man booter hvis maskina ellers ikke vil boote så du kommer inn i bios'n slipper ihvertfall å dille med cmos når du ikke får bilde på skjermen er det fordi du har klokket for langt og eller at prossesoren blir for varm... når du satte opp volt'n to ganger og den kom lengst på et hakk opp, ikke to så er det et tegn på at du har for dårlig kjøling... på f.eks 1,65v med stille kabinettvifter skal jeg vedde på at maskinen min ikke er stabil på 2700, men på 1,5v er den stabil - kommer av at den blir for varm når jeg setter opp volt'n.. noen her som er noe gode i fysikk? øker varmeutviklingen lineært med økning i volt eller kvadratisk? ble litt usikker antar at varmeutviklingen øker lineært med frekvensen... Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Twinmos duger ja. Men SiS ? Esj. Har SiS ja. Fungerer helt greit. aldri hatt problemer. Jeg lånte nettopp en RAM brikke av en venn. Da jeg testet den fikk jeg samme pipelyd som da jeg hadde min TWINMOS rambrikke i Da er det vel CPUen som har gått vil jeg tro : Noen som mener det kan være andre ting ? eller noe jeg bør teste ? Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 jeg har akkurat samme prosessor som deg , og e har det hovedkortet som du har liggenes her.max e fikk cpuen på var : [email protected] 148x18 men 1.625 i volt. Ok, hva hadde du RAM Vcore på? ------------------- p4 2,4B @ 2,9 -------------------- Hvordan kan du ha 2.9 når du skrev 2.4@2.66ghz !? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Det her blir liksom litt forvirrende .. skjønner ikke helt det divider opplegget .. Kan noen lage en kort og grei guide til åssen jeg skulle gått fram for å f.eks. overklokket pcen min til 2,7 da .. Jeg har ikke tenkt å overklokke så langt jeg kan uten å stille voltage på noe som helst. Først stiller man FSB og så ..... ->[/b] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Kan noen lage en kort og grei guide til åssen jeg skulle gått fram for å f.eks. overklokket pcen min til 2,7 da .. Først stiller man FSB og så ..... ->[/b] Du stiller FSB på 150, da har du klokket til 2.7, hvis maskinen ikke er stabil da kan du prøve å justere opp CPU vcore. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Såpass vet jeg .. Jeg har PC-2700 ram på cas 2,5 åssen divider skal jeg kjøre ? Er det divider opplegget jeg ikke helt forstår skjønner du ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå